Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då har du läst eller hört fel.

Okej. Jag uppfattade väl det som cruising. "Ingen av oss 3 var med Tova, vittnen blabla".

Dom 2 blev släppta för vittnen på cruising eller?
Citera
2017-05-18, 16:58
Medlem
toppslatskivlins avatar
Jag har försökt hänga med sedan starten och jag ser inte att ni har känt det jag kände när jag läste att pappan till Tova slog sönder fönstret. Jag tror att han råkade ta sönder fönstret när han knackade på fönstret då ingen öppnade när han knackade på dörren.

Finns det någon källa på att pappan slog sönder fönstret för att kunna låsa upp dörren och gå in i huset?

Edit stavfel
Citera
2017-05-18, 16:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Troligtvis kommer det vara dråp i slutändan. Mord blir det bara om åklagaren kan påvisa att han planerat gärningen. Med hans unga ålder lutar det nog mer mot 5-7 års fängelsedom.

Nej straffvärdet här ligger snarare upp mot det det dubbla d.v.s. 10 / 14-år. I annat fall får det till förmildrande omständigheter, som i nuläge inte är kända.
Citera
2017-05-18, 17:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men fredrik skriver på facebook att alla tre var på cruising eller nåt som vittnen sagt, enligt han.

Enl skärmdumpen skrev han: "det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det". Den kan ju tolkas som du gör... men hans formulering är inte entydig.
Citera
2017-05-18, 17:02
Medlem
Fredrik har inte skrivit att alla tre var på cruising, han har skrivit att de tre inte setts tillsammans "det finns vittnen till det". Lite dålig svenska, men han menar nog att dessa vittnen har sett två personer på cruising.
Citera
2017-05-18, 17:02
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men fredrik skriver på facebook att alla tre var på cruising eller nåt som vittnen sagt, enligt han.

Kan man få se en skämdump på när han skriver att alla 3 vart där?
Vilka alla 3?
Citera
2017-05-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Jag har försökt hänga med sedan starten och jag ser inte att ni har känt det jag kände när jag läste att pappan till Tova slog sönder fönstret. Jag tror att han råkade ta sönder fönstret när han knackade på fönstret då ingen öppnade när han knackade på dörren.

Finns det någon källa på att pappan slog sönder fönstret för att kunna låsa upp dörren och gå in i huset?

Edit stavfel

Det spelar väl ingen roll? Tova hade kunnat lega skadad där inne eller kämpat för sitt liv om de kommit tidigare, så det var ju helt rätt att i så fall slå sönder rutan. Pappans magkänsla var rätt, men de kom försent.
Citera
2017-05-18, 17:04
Medlem
Det verkar vara ett pack med 3 rejält efterblivna pojkar,
Citera
2017-05-18, 17:05
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det spelar väl ingen roll? Tova hade kunnat lega skadad där inne eller kämpat för sitt liv om de kommit tidigare, så det var ju helt rätt att i så fall slå sönder rutan. Pappans magkänsla var rätt, men de kom försent.

Spela roll och spela roll.
Jag läser att pappan är i princip rabiat och slår sönder ett fönster..
Jag tror inte på det men det är ingen stor sak
Citera
2017-05-18, 17:06
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Det verkar vara ett pack med 3 rejält efterblivna pojkar,

Du låter riktigt smart. På vad grundar du det?
Citera
2017-05-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin

Edit stavfel

Känns som det har rätt liten betydelse, om min dotter var spårlöst försvunnen och det fanns misstankar om att hon kunde vara hos ett ex. som tidigare misshandlat henne hade jag nog också knackat in rutan om ingen öppnade. Förmodligen hade farsan fått höra från Tovas kompisar att hon hade befunnit sig där under kvällen från telefonsamtalet hon höll med sin kompis.

Även om han inte visste om telefonsamtalet hade jag nog varit bra nojjig ändå och slagit in rutan, fadersinstinkter helt enkelt.
Citera
2017-05-18, 17:09
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det tycker inte jag. Har man mördat någon och sitter med en kropp som man måste få bort så vill man nog inte transportera den allt för långt. Där kan jag tänka mig att man blir väldigt paranoid och inbillar sig att det ska dyka upp folk överallt eller att någon ser en som är ute och går med hund. Och då gör man kanske dumpningen på ett ställe som ligger nära till hands. När vi läser FUP sen så sitter vi med mycket fakta, t ex någon dyker upp klockan X, sen dök Y upp klockan Z. Men det vet inte personen som sitter där med kroppen. Utan jag kan tänka mig att värsta möjliga scenario alltid dyker upp i huvudet. Kolla bara på stackars Lisa Holm hur "dumt" hon blev dumpad. En sjö är till och med bättre än så. Han kanske inte ens visste att folk(som han inte kan lita på) visste att hon var hos honom den kvällen. Vi kan inte ta för givet att han i sin panik har alla fakta som vi har nu.

Men vem vet, han är kanske oskyldig. Vi får se.
Tror du på allvar att dom häktar han för mord om han är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in