Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Enligt mig gick den där senareläggningen åt helvete för åklagaren. För som jag tolkade ser så skedde pappans bankomatuttag kl 19.00 efter att avvärjningsresan var gjord. Nils sa det iallafall. Han sa "efter resan".
Edit; samt att han nu plötsligt igen säger att det inte fanns en tanke på att skaffa knark under resan.
Det håller inte.
Hoppas Göransson skriver en bok då han går i pension, skulle vara spännande att läsa varför han är/var övertygad om fällande dom.
Det krävs en stor mängd fantasi samt nån form av sinnesförvirring om man tror att detta ska räcka till en fällande dom, Linna släpps direkt efter rättegången, vänta på kansli-dom får han göra i frihet (tack o lov), alla andra utgångar av detta mål är helt otänkbara för tillfället.
Media bevakar detta så skarpt att rätten inte kan fälla Linna, men tragiskt att det behövs media-uppbåd för att rättegångar ska bli någorlunda seriösa.
Jag skulle vilja se en kampanj för att få Åkl Lundqvist sparkad från sitt arbete, värre åklagare går väl knappast att hitta...