Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Roligt att han har en filt över huvudet som han vägrar att ta av, hela Sverige vet ju vem han är men han vet inte om det än.

Varför bjuda media på bilder alldeles gratis?
Det räcker väl med frossandet och miljoner till skvallerpressen som det är.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-05-18 kl. 15:13. Anledning: rättning
Citera
2017-05-18, 15:13
Medlem
"En nära anhörig till expojkvännen berättar för Expressen att 22-åringen köpte en större mängd alkohol och narkotika dagen innan mordet:
– Jag vet att han köpte massa sprit och piller dagen innan. Jag vet inte vad som hänt men jag befarar det värsta."

Har han petat i sig en massa alkohol så är det illa. Han är känd som aggressiv och kontrollerande mot Tova. Känslor förstärks av alkohol. Han blir argare och argare. Har han då hamnat i gräl med Tova så är katastrofen ett faktum. Dessutom är han ganska mycket större än lilla Tova, så hon har då varit en lätt match för honom. Så fruktansvärt att hon valde att åka dit till gården!
Citera
2017-05-18, 15:13
Medlem
Browndawgs avatar
Åklagare Semmens:
.
Har mordet skett med uppsåt?
– Ja den uppfattningen har jag.

Men dom vägrar fortfarande berätta tidpunkten för samtalet till väninnan.
Citera
2017-05-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Troligtvis kommer det vara dråp i slutändan. Mord blir det bara om åklagaren kan påvisa att han planerat gärningen. Med hans unga ålder lutar det nog mer mot 5-7 års fängelsedom.

Stämmer inte, GM som dödade Nathalie Johansen i Alingsås planerade inte att döda henne. Men han bestämde sig för att göra sig av med kroppen och komma undan med det. Därför blev det mord och inte dråp, så detta kan mycket väl blir mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt Tovas pappa hade Billy erbjudit sig att leta efter Tova. Sen kom smset samma dag med krav på ersättning för fönstret. Så två helt olika sidor hos honom samma dag. Att hjälpa till och leta är ju ett spel för gallerierna om han är mördaren. Och är han mördaren så är jag inte förvånad över att han skickade smset om ersättning.

Hur som helst är det om inte annat jävligt osmakligt, ohövligt och generellt olämpligt att skicka ersättningskrav före tjejen återfunnits. Vem gör så? Man fattar väl att en orolig förälder som letar sitt barn bör få ha fullt fokus på det.

Skulle dock inte förvåna mig om ersättningskravet kvarstår, beroende på om hans föräldrar är lika galna. Kommer kanske en påminnelse om det på Tovas begravningsdag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från expressen:

Vad är det för typ av bevisning ni har?
– Det finns flera omständigheter som pekar på att han är på sannolika skäl misstänkt för det här. Det är vittnesuppgifter, det är iakttagelser, allt möjligt helt enkelt.
Finns det någon teknisk bevisning?
– Inte i den bemärkelsen att man har analyserat spår för det är alldeles för tidigt att göra det.
Har ni hittat det tillhygge som ska ha använts?
– Det är inget jag vill kommentera.
När tror ni att Tova kom till gården?
– Hon har kommit dit ngn gång under kvällen.
När ringde hon det sista telefonsamtalet till sin väninna?
– Jag vill inte kommentera det, det har ganska stor betydelse för den här utredningen. De detaljerna vill jag inte gå in och kommentera.
När tror ni hon avled?
– Under natten eller tidig morgon.

Jag kan upplysa dig om att det du och media vet är ca 10% av vad länsman redan har i sin informationsinhämtning. Det kommer dock ta tid för utredningen blir omfattande, den kommer även innefatta de två frisläppta, vänner, bekanta som polisen borrar i deras förehavanden både långt före och efter. Man utreder brett sen smalnar det av eftersom då man anser sig ha rätt GM inburad, dock kan det bli fler som åtalas av skild grad när man hamnar där fram emot Juli-Aug-Sept.

Länsman löser detta och mycket tack vare snabb aktivitet från offrets föräldrar, man hamnade på rätt spår direkt.
Citera
2017-05-18, 15:18
Medlem
Tror vi alla här önskar vi varit en fluga på väggen i förhörsrummet
Citera
2017-05-18, 15:19
Medlem
Citat:
"En nära anhörig till expojkvännen berättar för Expressen att 22-åringen köpte en större mängd alkohol och narkotika dagen innan mordet:
– Jag vet att han köpte massa sprit och piller dagen innan. Jag vet inte vad som hänt men jag befarar det värsta."

Har han petat i sig en massa alkohol så är det illa. Han är känd som aggressiv och kontrollerande mot Tova. Känslor förstärks av alkohol. Han blir argare och argare. Har han då hamnat i gräl med Tova så är katastrofen ett faktum. Dessutom är han ganska mycket större än lilla Tova, så hon har då varit en lätt match för honom. Så fruktansvärt att hon valde att åka dit till gården!

Va fasen skulle hon dit att göra?! Hon hade ju gjort slut, bad han på sina knän han skulle bli snäll eller så hon åkte dit
Citera
2017-05-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag kan upplysa dig om att det du och media vet är ca 10% av vad länsman redan har i sin informationsinhämtning. Det kommer dock ta tid för utredningen blir omfattande, den kommer även innefatta de två frisläppta, vänner, bekanta som polisen borrar i deras förehavanden både långt före och efter. Man utreder brett sen smalnar det av eftersom då man anser sig ha rätt GM inburad, dock kan det bli fler som åtalas av skild grad när man hamnar där fram emot Juli-Aug-Sept.

Länsman löser detta och mycket tack vare snabb aktivitet från offrets föräldrar, man hamnade på rätt spår direkt.

Håller helt med dig där. Fast "länsman" är 1800-tal. Låter lite fånigt.
Citera
2017-05-18, 15:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Här kommer några tankar från användaren som skrev om Spotify plus namnen på spellistorna:

Citat:
Kunde inte svara på ditt PM tidigare.

Det visade sig ju att jag hade fel angående klockslagen så det var ju dumt. Däremot vet jag att de båda la till låtar någon gång under lördagen men när kan jag inte avgöra uppenbarligen. Det går att se på deras Spotifyprofiler om man söker på deras namn. Spellistorna är personliga men publika. Det innebär att enbart den som är inloggad på respektive konto kan lägga till/ta bort låtar från just de listorna men att vem som helst kan se själva spellistan och lyssna på den. Tror det var så att de la till två olika låtar var i varsin spellista. Blyfas spellista heter FknOnykter Vol.1 (haha) och Tovas heter extraallt. Mycket ointressant nu när klockslagen inte fanns med.

Finns en helkroppsbild på en sittande Blyfa från studenten på Facebook. Men den är nog inte heller så aktuell längre för nu har alla ju redan sett kroppstorleken på bilderna från häktesförhandlingen. Tycker iaf man får en relativt bra helhetsbild av studentbilden eftersom både ansikte och kropp syns även om han sitter ned. Bilden finns iaf på R*nny J*hanss*ns Facebook om någon vill kolla.

Undrar fortfarande om verkligen ingen av alla hans 277 följare på instagram kan droppa lite bilder från kontot? Och är det ingen som vet något om Blyfas föräldrar, t.ex. var de/farsan är? Någon skrev ju något om att "om de inte visar sig på minnesstunden lär de aldrig kunna visa sig på byn igen", kom de på minnesstunden då?

Intressant det ni skriver om smset om rutan, sant att han borde ha uttryckt oro för Tova istället och väntat med rutan.
Citera
2017-05-18, 15:20
Medlem
Aftonbladet skriver att dom gjort helt slut efter senaste misshandel.

Nedanför egen version.
Eftersom detta förmodligen var ett längre uppehåll än dem andra gånger dom gjort slut så var det nog helt slut ifrån tovas sida denna gång. Han förväntar sig att det ska bli som vanligt att det blir som innan. Dem skriver att han var väldigt kontrollerande och nu när hon fick helt fria tyglar så klarade han nog inte av det helt och håller. Möjligheten finns väll att nu när han såg att hon hade helt fria tyglar i den fria världen så klarade han inte av det. Han bragdar henne på livet.
Citera
2017-05-18, 15:21
Medlem
Citat:
Tror vi alla här önskar vi varit en fluga på väggen i förhörsrummet

Japp.
Om Blyfa nu är drogberoende så kommer nog snacket när abstinensen börjar kicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in