2017-05-18, 12:33
Avslutad
Skärp er. De har betalat stora summor för att ta sig hit i löfte om livstid bidrag, lägenheter osv osv. Klart som fan att de aldrig kommer åka hem.
Citera
2017-05-18, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Hur mår ni egentligen? Irak är omöjligt att leva i. Jag är inte glad i invandring i sig men ta er samman emellanåt vad har ni utvecklat för tankar o sjukdomar vid era jävla skärmar?

Jag mår förträffligt idag faktiskt, förstår inte bara varför irakier är Sveriges problem.
Jag sitter inte så ofta vid datorn och sjukdomar har jag inga heller.
Citera
2017-05-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hur många säkra länder kan man passera o ändock hävda att man är "flykting"

Den frågan kommer valpen_ ALDRIG att svara på! Hela den frågan blir syntax error i vänstern efterblivna hjärnor.
Citera
2017-05-18, 12:59
Medlem
Det är fan sjukt att dom fått vänta nästa två år på avslag! Det borde dom fått redan vid gränsen. Tycker faktiskt synd om dom som fått upp hoppet.
Citera
2017-05-18, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
-Familjeproblem -vi åker till Sverige (där kan vi starta släktfejd (min anm) )
-Mammas hus har brunnit ner-vi åker till Sverige. Då får hon ju pension också (min anm)
-Jag har ont i magen. Jag åker till Sverige. Läkarna där är bättre. Och kostar inget.
-Jag är arbetslös. Jag åker till Sverige
-Min frisörsalong stängdes för jag inte betalt hyra- jag åker till Sverige

Nåra axplock av vad jag fått höra av asylsökande.
Och alla har fått för sej att det pyttelilla Sverige uppe i den höga Nord ska lösa deras problem.
Helt ofattbart!

I jämförelse verkar Finland sakna allt dom vill ha.
Citat:
"You can tell the world I hate Finland. It's too cold, there's no tea, no restaurants, no bars, nobody on the streets, only cars," 22-year-old Muhammed told AFP in Tornio, as the mercury struggled to inch above 10 degrees Celsius (50 Fahrenheit) on a recent blustery grey day.

He had already travelled from Tornio to the capital Helsinki almost 750 kilometres (465 miles) south, and then back up to the Tornio border again to return to Sweden.
https://www.yahoo.com/news/finlands-no-good-disappointed-migrants-turn-back-152042061.html
Citera
2017-05-18, 13:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Hur mår ni egentligen? Irak är omöjligt att leva i.
Hur förklarar du då att det lever 37 miljoner människor i Irak?
Citera
2017-05-18, 13:09
Medlem
LaScalas avatar
Många irakier åker faktiskt hem. Ännu fler ifrån Finland har jag läst.
http://www.abcnyheter.se/allt-fler-irakier-aker-hem-kanner-sig-tryggare-hemma-i-irak/

”Inget framtidshopp” var den överlägset vanligaste orsaken till att människor lämnade Irak i fjol, enligt en undersökning gjord av IOM, och många av personerna som återvänder gör det efter att ha betalat stora pengar till människosmugglare när de lämnade hemlandet.

https://petterssonsblogg.se/2016/07/14/delar-av-den-irakiska-kompetensen-aker-hem/

De flesta återvänder för att de längtar efter sina familjer och barn som de lämnat kvar i Irak, trots att de påstår att det inte går att leva där i sina asylansökningar.

Annat som påverkar är kulturkrockar och spridningen av falska uppgifter i sociala medier om hur lätt det är att få stanna i Sverige.
Citera
2017-05-18, 13:15
Avslutad
Och så får man gissa att de kommer just hit för att de lockas hit av arabiska bilder av landet.

Citat:
I Sverige får man ett eget hus, en väl tilltagen ersättning och en flickvän(!).
Det här är uppgifter som människosmugglare sprider på nätet för att locka flyktingar att betala dyra transporter till det hägrande landet långt uppe i norr.

Citat:
På det hela taget kan man påstå att unga syriska män lockas till Sverige genom de äldsta tricken i boken – pengar och tjejer. Det publiceras bilder på blonda skönheter och man skriver att upprörda svenska kvinnor demonstrerar eftersom de kräver män.
http://www.op.se/blaljus/brott/har-ar-de-rena-lognerna-som-lurar-flyktingar-till-sverige

Syrier i artikeln men det ser nog likadant ut för irakierna som väljer just Sverige.
Citera
2017-05-18, 13:17
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Hur mår ni egentligen? Irak är omöjligt att leva i. Jag är inte glad i invandring i sig men ta er samman emellanåt vad har ni utvecklat för tankar o sjukdomar vid era jävla skärmar?

Nja, det bor ju ungefär 35 miljoner personer där så helt omöjligt är det inte. Däremot är vissa delar av Irak oroliga, men att Svea rike skulle vara första trygga anhalt för dessa parasiter förefaller inte särskilt troligt. Internflykt är ett alternativ som dock inte för med sig omfattande bidragsutbetalningar.

Repatriering nu!
Citera
2017-05-18, 13:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

I jämförelse verkar Finland sakna allt dom vill ha.

https://www.yahoo.com/news/finlands-no-good-disappointed-migrants-turn-back-152042061.html

Finska flickor gillar irakier. I nån artikel på nätet läste jag att de tycker att "irakiska män har mer stake än finska män".
En annan artikel:
https://www.hbl.fi/artikel/karleken-spirar-mellan-finlandare-och-irakier-rekordmanga-aktenskap/

Ja, vad säjer man?
Citera
2017-05-18, 13:25
Medlem
dobbelinas avatar
Man får ju hoppas att Irakierna tar sitt förnuft till fånga, och börjar ifrågasätta den där broschyren om Sverige, som lovade gratis bostad, gratis sjukhus, gratis skola, arbetsbefrielse och blond fitta bara man pekar på den....
Citera
2017-05-18, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I tre dagar har nu ett 30-tal Irakier befunnit sig utanför Migrationsverkets lokaler i Jägersro.
Det är ingen måtta på jämmer och veklagan.
De anser inte att Irak är säkert och vägrar åka hem. Sitter hellre i regnet ovh jämrar sej.
De sedvanliga patetiska skyltarna visas upp.
Kommer vi nånsin att bli av med en enda som nekats PUT?
Det verkar som om Migrationsverket tuffat till så till den milda grad att asylanterna tappar håret.

På gräset utanför Migrationsverket i Jägersro har ett 30-tal personer samlats för att protestera mot deportationer av Irakier och mot att väntetiderna för beslut är långa.

– Jag kan inte komma tillbaka till Irak. Vi är tvungna att sitta här, för vore Irak tryggt skulle vi inte stå ut med att sova i regnet. Vi kan inte åka tillbaka men vi får inte stanna kvar, säger Omar Al Samari.
Han berättar att han blev kidnappad och torterad i Irak och säger att han har bevisat det för Migrationsverket.
Deras svar var ”hade de velat döda dig hade gjort det”. Det beskedet fick jag för två veckor sedan efter att ha väntat i ett år och åtta månader. Min första reaktion på beskedet var att jag tappade hår, säger han och tar på sitt huvud.

http://24malmo.se/2017/05/17/irakier-manifesterar-utanfor-migrationsverket-vore-irak-tryggt-skulle-vi-inte-sta-ut-med-att-sova-i- regnet/

Han är fri att resa vart han vill. Behöver inte nödvändigtvis vara Irak. Bara boka en biljett och dra. Hej då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in