Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-06-12, 06:35
  #97
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Åtminstone är säkerhetsläget sådant att det vore oacceptabelt att skicka tillbaka någon dit. MV har ett enormt ansvar här. Det är människoliv de bollar med.
Varför är dom Sveriges ansvar? Kan du ge någon logisk förklaring till att svenska skattebetalare har ansvar för ett folk som luffat hit från en annan sida av planeten? Så kallade flyktingar som "flytt" genom X antal länder där det inte är krig, helt målmedvetna om att nå det svenska bidragssamhället.

Och nu menar jag inte att du ska komma med känsloargument eller ideologiska skäl.

Säg mig, hur har Sverige ett ansvar att lägga skattemedel på irakier? Vad har vi svenskar gjort för att detta ansvar ska ligga våra händer?
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2017-06-12 kl. 06:42.
Citera
2017-06-15, 20:51
  #98
Medlem
LaScalas avatar
Ha! Nu fick de ge sej av utan att ha hunnit få våra lagar ändrade.
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-1...mpaign=ushares


Stökigt när stort antal poliser körde bort demonstranter vid Migrationsverket i Malmö'
Målet är att människor som behöver skydd, som inte kan återvända till sitt hemland eftersom det inte är säkert, ska få chansen att stanna i Sverige och få uppehållstillstånd. Och kunna leva ett normalt liv, säger mannen.
Fyra av poliserna samlas kring Fatma Sadek. Hon försöker slingra sig, men två av dem får tag i hennes armar och släpar iväg henne till busskuren där resten av demonstranterna står och protesterar mot hur de behandlas. Därifrån ser de hur polisen samlar in deras tillhörigheter och lastar dem på ett släp


Den lilla sadisten inom mej njöt av bilderna
Citera
2017-06-15, 23:32
  #99
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Hur mår ni egentligen? Irak är omöjligt att leva i. [...]

Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ändå lever nästan 40 miljoner människor där just nu. [...]

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hur förklarar du då att det lever 37 miljoner människor i Irak?

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Nja, det bor ju ungefär 35 miljoner personer där så helt omöjligt är det inte. Däremot är vissa delar av Irak oroliga [...]

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det bor 25 miljoner i Irak, ska dom också lämna landet och flytta till Sverige?

Om den här drastiska befolkningsminskningen under loppet av 18 maj verkligen ägde rum bekräftar det Tardsowhats tes. Mer seriöst ökar befolkningen med nästan en miljon om året, så Silverillers (nästan 40 miljoner) uppskattning verkar stämma bäst* och SingMeToSleeps (ungefär 35 miljoner) om man exkluderar Irakiska Kurdistan.

*vid slö jämförelse med wikipedia och cia world factbook
Citera
2017-06-16, 01:07
  #100
Medlem
Vargfars avatar
https://www.nordfront.se/22-aring-tr...t-samt-hmf.smr Heder till den svensk som försökte göra något i Malmö mot främlingskaran. Och som nu riskerar flera straff. Det borde göras en insamling för att betala hans kommande böter.
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2017-06-16 kl. 01:09.
Citera
2017-06-16, 15:46
  #101
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eftersom ett nej inte är ett nej för asylsökande så överklagar om och drar ut på tiden in absurdum.
Den här har fått nej tre gånger..och saknar dessutom organ i magen. Kan man starta insamling till organ åt honom på Facebook?

När jag svimmar här tar sjukvården med mig till sjukhuset men när de ser att jag inte har personnummer kan de inte göra något. Jag saknar massa organ i magen och de säger att jag behöver opereras.

Mohammed Hderi har fått tre avslag men säger att han inte kan återvända eftersom det finns många som vill se honom död.
Det här måste ju bara vara mytande.

Papperslösa har rätt till subventionerad vård i Skåne, så antingen så har landstinget inofficiellt börjat tillämpa krav på personuppgifter eller så ljuger irakiern. För hur troligt är det att landstinget nekar vård för papperslösa utan att det här har nått alla asylvurmare inom lögnmedia?
Citera
2017-06-17, 06:21
  #102
Medlem
Citat:
Nya våldsamheter flammade upp mellan demonstranter och motdemonstranter utanför Migrationsverket i Malmö natten till lördagen.

Citat:
Enligt vittnen var ett 20-tal demonstranter på plats under konfrontationen.
Irakierna demonstrerar för att asylreglerna ska ändras så att fler får stanna i Sverige. Enligt demonstranterna är läget i Irak så pass instabilt att det är farligt för människor att återvända.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-malmo-i-natt/




Bilder från nattens demonstration:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=540348
Citera
2017-06-17, 08:35
  #103
Medlem
Lite väl vinklat av Expressen.

Irakier har gått till attack mot en bil som körde förbi demonstrationen sakta. För att sedan påstå att personerna i bilen hade vapen och hotat irakierna. Men något vapen har polisen inte hittat.

Irakierna tycks dock ha varit väl förberedda med "påkar och bräder". Det är väl inget man normalt bär med sig. (Om man nu inte tänkt sig att gå till attack mot någon bil som kör så sakta att den kan attackeras utan att man blir överkörd.)

Citat:
Demonstranterna ska då ha gått till attack mot bilen med plankor och bland annat krossat vindrutan.

- Demonstranterna påstår att de blivit hotad med en pistol, men det är inget vi har kunnat belägga, säger Mikael Lind, regionvakthavande polisbefäl.

Då de initiala uppgifterna gjorde gällande att ett vapen figurerat ryckte polisen ut med stora resurser, och personerna i bilen kontrollerades. Man letade även efter vapen i bilen, samt i närområdet. Utan att hitta något.

- Vi har inte hittat någon pistol...
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-1...ldemonstration
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...tion-i-malmo-1
Citera
2017-06-17, 09:46
  #104
Medlem
Det är väl migrationsdomstolarna och inte migrationsverket som avgör om ett land anses säkert eller inte. Så de kan gott sitta där och störa migrationsverkets personal.
Citera
2017-06-17, 10:37
  #105
Avstängd
53280s avatar
Varför inte slå detta pack i järn och bara deportera dem? Dom har irakierna har bad attityd emot svenska samhället, att ge dem PUT är bara subversivt för oss svenskar,
Citera
2017-08-02, 01:39
  #106
Medlem
Irakierna är fortfarande kvar.
I början var det både män, kvinnor, unga och äldre som protesterade på gräsytan mitt emot Migrationsverket men sedan rätt länge är det bara män 20-30 år där vad jag har sett.
Så här länge fick väl inte Palestinierna vara där när de protesterade?
Irakierna har ett partytält uppslaget åt sig på gräsytan sedan ganska länge och det brukar ju vara när sådana grejer slås upp som polisen kommer och avbryter men inte nu tydligen.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback