2017-05-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Det där med erkännande fyllan såg jag tyvärr också. Inlägg av den lätt förståndshandikappade hank-nånting... Eller dåren kings-nånting.

Så det finns ingen anledning att ta på allvar.

Intressant ändå vilken energi vissa uppbådar för att smutskasta de oskyldiga killarna.

Det är något som inte stämmer.

Mitt fel då, jag letade men kunde inte hitta något om någon kommentar som berörde en berusad R.

Ja, jag är helt chockad över vad vissa i tråden vräker ur sig. Det påminner lite om Bjästa-fallet, det är en ung flicka blev våldtagen och där hela byn gick emot henne och istället ställde sig på GM:s sida.

Här är det tvärtom, människor med en uppenbar agenda har nystartade konton där de vräker ur sig absurda kommentarer och påståenden gällande pojkarna och deras familj.
Citera
2017-05-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man tänker på KI och Paolo Macchiarini så inser man att det är fullt möjligt att få superstjärnstatus i Sverige utan att för den sakens skull ha alla hästarna hemma. SÅC saknade en modersfigur i sitt liv. Därför lät han sig manipuleras mot bättre vetande av en dam med obegränsat maktbegär. Sen förde han vidare sin egen maktbegär i hopp om att framstå som en "duktig pojke". Det sjuka är förstås att det tog så lång tid innan någon ifrågasatte honom på riktigt.

I Macchiarinis fall där patienterna dog på löpande band var det lättare att se med egna ögon att gubben snackade skit. Men även det krävde sin grävande journalist. Ifrågasättandet kom inte inifrån och de som kanske gjorde det tystades ju ner. Det är väldigt skrämmande.

Detta ligger till grund för övertro på så kallade superstjärnor.

http://magasinetfilter.se/magasinet/filter-47/
Citera
2017-05-18, 11:41
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Suck, ännu ett helt nytt konto som har en uppenbar agenda.

Det är inte ens väsentligt om forskningen visar att barn har behov att få prata flera gånger eller endast kortare stunder. Problemet är att barnen har fått ledande frågor, blivit pressade på saker de inte har haft någon vetskap och att de inte har haft något juridisk ombud vid sin sida och även det faktum att de åtminstone under en situation nekades att få ha en förälder vid sin sida.
Att pressa en sjuåring under fyra och en halv timme! Och att ställa samma fråga/påstående Etthundra gånger till ett barn, i förhoppningen att pojken ska bryta samman under trycket och "erkänna".
Det är så omoraliskt att man vill skrika.
Jag tror inte att den här polischefen själv tror på pojkarnas skuld. Han säger i dokumentären att han var desperat, han kände att han måste få ett avslut till varje pris.

Han offrade med professorns hjälp en hel familj och fick framstå som en hjälte. Oerhört skrämmande.
I dokumentären framgår det tydligt att han kände sig tvungen att få fram en gärningsman, "jag kunde inte sova på nätterna", hela hans karriär tycktes hänga på detta. Så han konstruerade ett par små barn-mördare. Vidrigt.
Citera
2017-05-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepepeli
Okej... 1. Barnen har aldrig gått runt och sagt att de är oskyldiga. C nämner i dokumentären att han alltid vetat om sin oskuld inom sig men inte sagt det. Dessförinnan berättar båda killarna att de alltid levt med känslan att nåt inte står rätt till. De har varit osäkra på vad som hände, OM nåt hände men inte haft svar. Så det handlar inte om att de gått runt och bedyrat sin oskuld i 18 år och blivit tystade. Locket har legat på, ingen har snackat. Dessutom visade pappan att han trodde de var oskyldiga när det begav sig, det var ju därför C skulle placeras i fosterhem. Pojkarna har ju bryts ner psykiskt under hela förhörsprocessen. När de väl "slipper undan" så är det väl inte så konstigt att de håller käft om allt som har med Kevin att göra, för snackar de hamnar de hos de där jobbiga människorna med alla frågor igen.
2. Om hatet flödade i familjen varför lämpades inte de påstådda barnmördarna över på soc? Varför höll HELA familjen ihop i så många år och med hela menar jag mamma, pappa OCH hans nya fru? Man kan ju förfan inte sitta och dra slutsatser om kärleken i hemmet existerade eller ej utifrån en dokumentär (som enbart visar en sammanhållen familj trots helvetesmotgångar). Kan du läsa tankar? Heter du Sven Å?
3. Föräldrarna var lika pressade som barnen, de åkte in och ut på psyket och medicinerades. Det är inte bara barn som säger skumma grejer under press.

För att ytterligare förtydliga vad den du svarar inte fattar.

RS och poliserna berättade inte om hur de förhörde barnen, de talade inte om för föräldrarna vad barnen sa, de berättade en förskönad bild av det hela, det var därför den biologiske modern var samarbetsvillig.

När de sedan får se alla videoförhören så säger den biologiska mamman till C att hon hade ingen aning om att det var så och hon hade inte insett att polisen utpressade C med att han måste erkänna innan han får träffa mamma igen, när polisen gick ut sa de något annat till den biologiska mamman.
Och ingen av de vuxna fattade vidden av det C och R berättade om förhören under de kommande åren, det var när de fick se videoförhören som sanningen gick upp för dem, hur RS hade lurat föräldrarna under två månader.

Om man inte fattar detta ja då har man en allvarlig störning i hjärnan.
Citera
2017-05-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Absolut.
Hur vuxna människor kan bli så hemmablinda/fartblinda i en utredning att de inte själva märker sina ledande frågor är skrämmande. Att sedan benämna det barnen säger som fragment av sådant bara den som var med vid brottsplatsen vet, vem försöker man lura/övertyga?

Jag tror de två som förhörde barnen i tredje programmet var uppriktigt förvånade av sitt eget beteende. Tack och lov så gjorde de ingen pudel utan dissade sin egen insats.

De har i så fall mycket att förvånas över med tanke på alla timmar de lade ned på att plåga pojkarna. Sedan har de gått under alla år och inte fattat ett uns vad de ställt till med... Eftertankar måste slagit dem nån gång. Nej, jag tror de visste exakt vad de höll på med.
Citera
2017-05-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Kan hålla med om att förhören var hemska, men sedan lämnar ju dokumentären en mängd frågetecken och obesvarade frågor.

Det gör den inte om man inte sett dokumentärerna om Ulf Fallet, Råstam filmen Varför Erkände Dom, samt sett dokumentärerna och läst böckerna om TQ fallet.

Har man det så ser man att alla förhör bygger på ledande frågor, en van förhörsledare ser om det är ett dåligt förhör i en utskrift efter tre frågor.

ett dåligt förhör är om frågorna går att besvara med ja och nej, frågorna ska vara utformade så att förövaren själv ska berätta om vad som hänt, sedan ska förövaren konfronteras med teknisk bevisning.

Videoförhören visade att det inte fanns substans i det dom sa.

Dessutom i nära två månader var R huvudvittne och han ändrade sin berättele så många gånger att en normal polis hade insett att han aldrig varit på plats.

Läs på och se de dokumenärerna, de går att se på Youtube eller ladda ner på TPB.
Citera
2017-05-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn

Från domen:

"Av chatt-konversationen framgår att Christian Karlsson varit den drivande. "

"Han har medgett ansvar för försök till våldtäkt och för sexuellt övergrepp mot barn"

Det var en missräkning av honom att göra det
som han gjorde med en 13-åring, MEN...

Du vet mycket väl att åklagaren alltid försöker
att sätta åt den åtalade så hårt som möjligt.
Domstolen har köpt detta, och då blir han dömd
för att ha varit "drivande".

Du vet också att när det gäller barn så behöver
ingen våldtäkt/våldtäktsförsök ha skett för att
det ändå ska klassas som våldtäkt. Samma sak
med sexuellt övergrepp mot barn. Även om båda
var med på det så klassas det automatiskt som
övergrepp.
Citera
2017-05-18, 12:01
Medlem
Sven Å Christiansson har inget samvete, denna intervju är från förra veckan. Dessa lögner från hans sida är helt absurda:

https://www.youtube.com/watch?v=p2fgssvqRlE
Citera
2017-05-18, 12:02
Medlem
moretothiss avatar
Alltså, varför trodde man först Kevin hade drunknat? Han drunknade och därefter drog han sig själv upp på lastpallen, död å allt? Var det så man resonerade? Tycker det är märkligt att misstankar om brott kom först efter rättsläkarens utlåtande. En rättsläkare som därtill misstog salva för sperma. Det här med blodbristningar i ögonen, förekommer det endast vid strypning?

Nån hanterade uppenbarligen Kevins döda kropp, men om det var ett mord är frågan.
Citera
2017-05-18, 12:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Att han har en hangup på familjen. Lite stalkervarning på den gode Salzalino.
Sen går det sannolikt omkring en barnamördare någonstans, som nog inte känner sig helt lugn i magen nu.
Citera
2017-05-18, 12:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Förhören va förkastliga men vi såg ju en tiondel kanske bara? Klart de tar de "värsta"

Precis.
Det kan ha varit 5 bra förhör.
Då räknar vi ut ett medelvärde som säger att förhören totalt sett var "OK".

Eller inte. Idiot.
Citera
2017-05-18, 12:09
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfucked
Familjen flyttade från Arvika.
Den äldre av mördarna är född -90 har jag för mig.

Jag känner ett hat mot dessa två och jag tror att det aldrig lär försvinna.

"Kevin hamnade på rygg, de andra två sparkade honom i underlivet – det var de skadorna som fick polisen att i början misstänka ett sexualbrott.
Barnen tryckte en fot mot Kevins hals och tryckte sedan träpinnen mot halsen så att han dog.
– De var medvetna om att Kevin var död. Det var därför de flyttade kroppen – för att dölja den, säger Rolf Sandberg.
De två pojkarna har berättat för polisen hur de drog Kevin nästan 30 meter längs vasskanten och lade honom på en träpall med huvudet under vattnet."

Har ditt hat försvunnit nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in