2017-05-18, 08:12
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är krig i Irak.

Nej det pågår inre strider mellan regeringsstyrkorna och IS
Citera
2017-05-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Nej det pågår inre strider mellan regeringsstyrkorna och IS

Ja, inbördeskrig.
Citera
2017-05-18, 09:01
Avslutad
Citat:
Det är krig i Irak.

Även om det skulle vara sant: "krig i Irak" så svarar det inte på frågan vad de gör här.
Citera
2017-05-18, 09:39
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

Även om det skulle vara sant: "krig i Irak" så svarar det inte på frågan vad de gör här.

-Familjeproblem -vi åker till Sverige (där kan vi starta släktfejd (min anm) )
-Mammas hus har brunnit ner-vi åker till Sverige. Då får hon ju pension också (min anm)
-Jag har ont i magen. Jag åker till Sverige. Läkarna där är bättre. Och kostar inget.
-Jag är arbetslös. Jag åker till Sverige
-Min frisörsalong stängdes för jag inte betalt hyra- jag åker till Sverige

Nåra axplock av vad jag fått höra av asylsökande.
Och alla har fått för sej att det pyttelilla Sverige uppe i den höga Nord ska lösa deras problem.
Helt ofattbart!
Citera
2017-05-18, 09:43
Medlem
RiverStyxs avatar
Det har inte med krig eller säkerhet att göra, det har med socialbidrag och gratis bostäder att göra. Dessa får man inte i Irak så man kan sitta dagarna i ända och fika eller titta på Al Jazeera som man kan om man fått PUT i Sverige.
Citera
2017-05-18, 09:47
Medlem
Hur var det nu! Polisen skulle leta upp och avvisa dem som är i landet utan giltiga skäl! Man kunde väl kanske börja med att gå ut och kolla dem som sitter på gräsmattan utanför migrationsverket och avvisa dem som är där utan giltiga skäl i landet. Säkert är det få av dem som är det och säkert skulle det bli fart på dem om polisen hade gjort det.
Citera
2017-05-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

De har flytt från kriget.
Citera
2017-05-18, 09:58
Medlem
Citat:
De har flytt från kriget.

Menar du att om det blev krig mellan Kina och Indien så skulle flera miljarder människor automatiskt ha rätt att komma hit?
Citera
2017-05-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Menar du att om det blev krig mellan Kina och Indien så skulle flera miljarder människor automatiskt ha rätt att komma hit?

Jag svarade på hans fråga vad irakier gör i Sverige.
Citera
2017-05-18, 10:03
Medlem
irishrages avatar
problemet är att vi är alldeles för generösa med uppehållstillstånd, de gör vad som helst: de är konvertiter, homos, vapenvägrare, de har blivit misshandlade av regimen osv all bullshit
Citera
2017-05-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
problemet är att vi är alldeles för generösa med uppehållstillstånd, de gör vad som helst: de är konvertiter, homos, vapenvägrare, de har blivit misshandlade av regimen osv all bullshit

Problemet är att det inte finns någon som helst backup plan vad vi ska göra med alla dessa 100 000 tals om året. Vi får själva stå i år och dag efter en sketen lägenhet mitt ut i ingenstans. Vi får själv studera som fasiken och slår knut på oss själva för att finna ett sketet jobb. Allt i vårt samhälle får sakta men säkert ge vika just för alla dessa som är här och ska göra liksom vaddå? Sitta och be i en källarlokal? Hur det fungerar är inget annat än en ren skandal.

Nu demonstrerar några araber i Vellinge över att de inte är nöjda med sitt boende, alltså det som svenska skattebetalare betalar för till dem och det som många svenskar inte alls ens har en chans eller möjlighet till. Tro fan att det sticker i ögonen och tro fan att det är en sådan invasion av Mena. Får de förresten själva en lägenhet tilldelad sig i arabländerna och betalning för att göra inget och tycker de inte att det är orättvist eller är det bara hur Sverige behandlar dem med att inte skaka fram en tillräckligt bra lägenhet tillräckligt snabbt som är orättvist?

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-17/nyanlanda-demonstrerade-for-rattvisa-bostadskontrakt
Citera
2017-05-18, 10:49
Medlem
swebarbs avatar
bara ut med dom, ingen bryr sig eller vill ha IS sympatisörer i detta land ändå. Dom är fan säkra där fast dom får inte pengar o bostäder av staten såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in