Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kagelkung
Alla snapchat meddelanden går att återskapa, ingenting "försvinner", dessutom tror jag han är oskyldig.

Hur kan man fortfarande tro att han är oskyldig? En 10-åring hade nog kunnat löst detta mord.
Citera
2017-05-18, 08:31
Medlem
erpers avatar
Citat:
Alla snapchat meddelanden går att återskapa, ingenting "försvinner", dessutom tror jag han är oskyldig.
Och då är den stora frågan, varför tror du han är oskyldig?
Citera
2017-05-18, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Säkert sant. Man blir som man umgås.
Precis som jag skrev tidigare. I en intervju i en tidning så berättade en familj att hon just tagit tag i sitt liv och siktade på att fixa godkända betyg.

Misstänker på samma sätt att hennes idrottsutövande varit i en utförsbacke under ett par år.

Jag tror att pappan gjorde fel som anmälde Billy och förbjöd henne att vara med Billy, man kan inte göra så man måste gradvis under lång tid sakta låta personen växa ifrån den andra precis som när man i ett långt förhållande inser att man växt ifrån varandra. Ett sätt ibland är att se till att paret får husera ganska fritt hemma så att man har lite koll.

I extremfall kan man kanske flytta helt enkelt, men är tjejen 19 år så är det inte så lätt.

Det är svårt med barn att lära dom hantera allt, dels ska man få dom trygga, självständiga men man vill ha dom hemma också och vara med dom sedan ska man få dom att inte vara naiva och hålla sig själva närmast toppar man detta med att dom växer upp och helt plötsligt ser att pappa är inte nummer 1 så kan fallet blir djupt som i Nova.
Citera
2017-05-18, 08:32
Medlem
Citat:

Lite utanför detta men hur går de att återskapa?

Sen så undrar jag vad det är som gör att du tror han är oskyldig?
Citera
2017-05-18, 08:33
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Det skrev han ju dagen efter, och då var hon ju redan död så.

Och nej, jag är nästan 100 på att hon inte var gravid. Och isf skulle han väl nästan bara bli glad, eftersom han ville ha henne men hon inte ville ha honom mer.
Så om hon varit gravid men gjort/skulle göra abort skulle han ha kunnat bli skogstokig eller?
Citera
2017-05-18, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Är det någon som funderat över om Tova var gravid? Det om något är en stor sak och kan ha fått killen att flippa.
Bra tänkt, kan ha fått båda att flippa har själv varit där på kanten en gång för länge sedan!

Eller att hon inte ville ha barnet med honom och då insåg att att det verkligen var kört mellan dom
Citera
2017-05-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit

Jag tror att pappan gjorde fel som anmälde Billy och förbjöd henne att vara med Billy

När jag var i den åldern ljög jag rätt kraftigt för mina föräldrar, de trodde jag var en liten ängel... men jag både drack och dejtade en hel hoper spännande men "olämpliga" killar.

Man kan ju gissa att Tovas pappa kanske inte visste allt som dottern höll på med. Framför allt inte att hon börjat träffa Billy i smyg igen.
Senast redigerad av pretty-spry 2017-05-18 kl. 08:47.
Citera
2017-05-18, 08:45
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Så om hon varit gravid men gjort/skulle göra abort skulle han ha kunnat bli skogstokig eller?

Alltså, vi vet ju egentligen inte så mycket, så vi kan väl inte utsluta något förren fupen kommer. Men jag tror inte hon var gravid. Vet inte varför jag inte tror det, men men.
Citera
2017-05-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Eller så syftar han på fönsterrutan hennes pappa tog sönder.

Jo för en krossad ruta blir man så deprimerad över... Tänk lite logiskt istället.
Citera
2017-05-18, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nä det finner jag uteslutet. Men finns tydligen dom i tråden som tror på liknande scenarion.

Jag tror stenhårt på att gärningsmannen är på fri fot.
Citera
2017-05-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Känns som många som mördar missbrukar droger.

Både ja och nej, olika typer av missbruk återfinns ganska ofta hos personer som har psykiska störningar och mördat, men där måste man skilja på orsak och verkan och titta på om det inte är så att man missbrukar för att dämpa problem och att det är problemet som gör att man blir en mördare, snarare än att drogerna skulle bidra till att man forcerar de spärrar som normalt hindrar folk från att mörda.

Nästan lite ironiskt skulle man då kunna vända det till att dessa individer skulle vara bättre människor om dom fick droga hela tiden utan att behöva hamna vid sidan av samhället, det vi i normalt språk kallar för medicinering.

Så man kan omformulera din mening till:

Många som mördar har psykologiska besvär som dom försöker självmedicinera med droger och alkohol.
Citera
2017-05-18, 09:18
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tror stenhårt på att gärningsmannen är på fri fot.

Nu vet vi ju inte vad det finns för bevis mot Billy, men kl 13 idag så ska det ske häktningsförhandlingar. Blir han häktad på sannolika skäl för mord idag så vet vi ju att det iaf finns saker som åklagaren har på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in