Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 05:54
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Bor bara nån mil från platsen.... Sånt sprider sig fort hon skulle ju på fest i Näsviken o polarna hennes hade ringt henne då va hon på väg.... Sen kom Smset från Billy Boy då började dom undra så då ringde dom på hennes mobil men då svarade ingen sen försökte dom senare inget svar då heller....
Vad stod det i det smset? Att hon hade dragit från gården eller? Hade han skickat från hans egen mobil till hennes polare alltså?
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-05-18 kl. 06:26.
Citera
2017-05-18, 06:04
Medlem
Hur tog sig från gården efter mordet, blev han hämtad? Körde han själv? Och vart/hos vem spenderade han resterande tid innan han kontaktade JE och FH och ville ha skjuts tillbaka till gården?
Citera
2017-05-18, 06:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnc
Hur tog sig från gården efter mordet, blev han hämtad? Körde han själv? Och vart/hos vem spenderade han resterande tid innan han kontaktade JE och FH och ville ha skjuts tillbaka till gården?

Han var hos fadern.
För övrigt är det många konstiga transporter här.

TM har körkort men ingen bil.
BF har bilar men har förlorat körkortet?
JE eller F har har också blivit av med körkortet?

JE och BF bor på gården. Hur tar de sig dit?
Hur tog sig TM till gården?
Hur tog sig BF från gården till faderns bostad?

OK, man kan köra bil utan körkort men...
Citera
2017-05-18, 06:35
Medlem
C.Ps avatar
Jag börjar fundera på om inte hans snap kommentar skrevs efter att pappan vart hos honom, då han förstod att ngt gått fel och att Tova är borta.. Han kontaktar då sina polare och vill åka ut till gården. Upptäcker krossad ruta och sms:ar pappan som han känner sig anklagad av och vill ha pengar för den. Kan det vara så att dom har bråkat på kvällen, hon drar och han tror att hon ringt taxi. Han åker också från gården för att på morgonen få veta att hon är saknad. Har båda vart fulla och tagit piller och hon varit skadad när hon stack så kan det ju gått illa för henne (fattar inte hur hon hamna i sjön på eget bevåg dock) Känns egentligen konstigt att spekulera så här om en antagligen mördad person men hans snap och sms till pappan får mig att fundera. Så hade iaf inte jag reagerat om jag själv visste att jag hade mördat min flickvän, men återigen, han kanske bara är riktigt sjuk i huvet.
Citera
2017-05-18, 06:36
Medlem
Big_hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
För att hämta alkohol/droger till klassfesten

alternativt kärlek

Jag tro att det är med hb eller smuggel om det är alkohol :P
för att raggare brukar ha kontakt till det...... vissa har det och dom som bor på landet

Droger tro jag ej på för att hon håller på att simning på en ganska hög nivå
Citera
2017-05-18, 06:36
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Det här är inte film. Jag tror dom har rätt person i förvar till 100%.
Som någon skrev tror jag också att hennes ex inte gick in för att mörda henne utan de kom ihop sig och han nitar henne och hon faller så illa att hon avlider.Han tror att hon svimmat,men upptäcker efter ett tag att hon inte lever.Det lär väl snart komma fram hur det gått till.
Citera
2017-05-18, 06:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Jag börjar fundera på om inte hans snap kommentar skrevs efter att pappan vart hos honom, då han förstod att ngt gått fel och att Tova är borta.. Han kontaktar då sina polare och vill åka ut till gården. Upptäcker krossad ruta och sms:ar pappan som han känner sig anklagad av och vill ha pengar för den. Kan det vara så att dom har bråkat på kvällen, hon drar och han tror att hon ringt taxi. Han åker också från gården för att på morgonen få veta att hon är saknad. Har båda vart fulla och tagit piller och hon varit skadad när hon stack så kan det ju gått illa för henne (fattar inte hur hon hamna i sjön på eget bevåg dock) Känns egentligen konstigt att spekulera så här om en antagligen mördad person men hans snap och sms till pappan får mig att fundera. Så hade iaf inte jag reagerat om jag själv visste att jag hade mördat min flickvän, men återigen, han kanske bara är riktigt sjuk i huvet.

Vi tänker lika. Det behövs dock en tidslinje när saker händer i tiden.

När sökte pappan upp BF?
När skrevs snappet?
Citera
2017-05-18, 06:49
Medlem
Browndawgs avatar
Senast klockan 12 ska häktningsförhandlingen vara idag. Då får vi väl se om bevisen räcker för häktning.

Ser att folk fortfarande tror på olycka eller någon annan gärningsman. Vad roligt med lite nya vinklar.

Hon är ju bragd livet med ett tillhygge. Och hittad på mgm bakgård eller i anslutning till gården. En person som misshandlat henne tidigare. Jag hoppas att dom har rätt person för annars kommer det här bli svårt att få ett avlut på då dom inte har någon som helst annan misstänkt enligt åklagaren.

Skulle betyda att vi har en mördare som går runt fri och har fått enormt försprång.

Och åklagaren har en klar bild om vad som har hänt dessutom.
Citera
2017-05-18, 06:53
Medlem
BlurryFace69s avatar
Kan man ställa in Snapchat så folk kan gå in o läsa som Facebook?
Eller måste man skicka till alla kontakter man har???

Från Aftonbladet:
Vid samma tillfälle under söndagen ska han också ha skickat ett mer öppet meddelande via Snapchat som kunde ses av alla hans vänner.
Aftonbladet har tagit del av bilden där expojkvännen skriver:
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".
Citera
2017-05-18, 06:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Från Aftonbladet:
Vid samma tillfälle under söndagen ska han också ha skickat ett mer öppet meddelande via Snapchat som kunde ses av alla hans vänner.
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

Han hörde av sig med en selfie till sin polare på söndag morgon. Och samtidigt skrev han denna snap. På söndag MORGON.

Och ni som tror att han dök upp hemma och hittade en trasig ruta; Pappan berättade att han slagit sönder el ruta direkt han hittade mgm hos den anhöriga.

Långt senare kom sms till pappan om att mgm vill ha ersättning för den förbannade rutan.

Allt enligt intervjuer i media.
Citera
2017-05-18, 06:58
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Från Aftonbladet:

Snapsen man skickar raderas inom 1-10 sekunder, men denna hade han tydligen lagt upp på "Mystory" Vilket betyder att bilden ligger ute i 24 timmar och sedan tas bort automatiskt.
Citera
2017-05-18, 06:58
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vi tänker lika. Det behövs dock en tidslinje när saker händer i tiden.

När sökte pappan upp BF?
När skrevs snappet?

Enligt pressen på förmiddagen att pappan åker ut.

Det är i samma veva som han snapar som han kontaktar sina polare (dom fick ju ingen kontakt med han förrens då) så då måste dom åkt ut till gården efter hans snap. Och efter pappans besök (annars hade han ju träffat pappan på gården innan)

Undra om JE insta kommentar om sjuk men lite rolig helg är efter han vart på gården på söndagen eller tidigt söndag morgon innan BF kontaktar han.

Känns som att BF inte vetat att hon dött...
Men känns ibland lika mkt som ett klockrent ex mord.. Varför skulle hon annars ha hamnat i sjön. Sen vet vi ju inget om hennes skador och dödsorsak än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in