2017-05-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelijuckmuck
Någon mer som hörde en jättehög smäll tidigt i morse (ca kl. 5.30 på morgonen)? Hörde den i centrala Malmö men måste hörts över en stor del av staden. Trodde det var ännu en bomb förutom det märkliga att det inträffar tidigt en vardagsmorgon.

Någon som har en aning om vad det kan ha varit? Hittar ingen info.

Kroknäsor spänger hela tiden. De hetsar upp sig över något eller så vill de ha gratis lägenhet och körkort som alla äckliga socionomluder ger bort till kroknäsor mot löfte att sluta spränga och elda bilar.

Från en kroknösa till en annan. I dag, men jag har sett det "fenomenet" många gånger på Hyllie så var det en kroknäsa som ville flytta till Sverige men hade inget ID så en annan kroknäsa fast i polisuniform vaktade honom så att när tåget mot Danmark stannar på perrongen så sätter man honom mot Danmark. Det är bara det rövhålen som jobbar som "poliser" meddelar inte danskarna att det var en som försökte ta sig in med falsk identitet eller med ID från Muhammeds getpåsättarklubb i Pakistan så att han kan testa igen lite senare...och man tog inget dna eller fingeravtryck. så de med allra lägst iq kan prova och prova på nytt tills de kommer igenom. han var ingen flykting. det såg man på honom. det behöver man inte ens vara smart.

En annan observation från fina och månkulturella Malmö. Denna exceptionellt fina stad. Flera kroknäsor av båda könen (varelser och vildar) hade på sig vintermundering på fast det var +16-20 grader idag och var vindstilla. Kanske inte så konstigt att de brukar stinka som in i bomben men varelser är ju inte kända för att kunna ta hand om sig men dessa varelser skriker högt ochdrar fram rasismkortet när de inte får som de anser ha rätt till. Undrar vad som hade hänt om jag sagt att jag var kristen i Qatar eller Pakistan, om jag hade fått socialbidrag och alla räkningar betalda? Undrar om det hade funkat?
Citera
2017-05-18, 05:25
Medlem
Irakier manifesterar utanför Migrationsverket: ”Vore Irak tryggt skulle vi inte stå ut med att sova i regnet”

I tre dagar har nu ett 30-tal Irakier befunnit sig utanför Migrationsverkets lokaler i Jägersro.

Se bilder.........

http://24malmo.se/2017/05/17/irakier-manifesterar-utanfor-migrationsverket-vore-irak-tryggt-skulle-vi-inte-sta-ut-med-att-sova-i- regnet/

Vi vill ha ska ha är parollen Hoppas att de små liven inte blir förkylda
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-18 kl. 05:30.
Citera
2017-05-18, 06:30
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Jag är en av dom som sa "aldrig sd" förr.
Men: Vi måste faktiskt få ett slut på det här. Jag har kompisar som jobbar inom skolan, på bibliotek, fritidsgårdar. Jobbar man i de mer utsatta områdena (Rosengård, Lindängen) så går man "in i väggen" förr eller senare. Det är kaos. Jag vill inte gå ut men vart jag jobbar men på en skola i ett område som inte är så känt i media som ex vis Rosengård. Men problemen är inte koncentrerade till "the no go zoner" utan finns överallt förutom möjligtvis i de allra lugnaste områdena. Limhamn och Videdal kanske, eller Bunkeflo.
Jag har en administrativ tjänst dvs jag är inte lärare. Men dagligen är det bråk, extremt fult språk (man hör fitta, hora, knulla din mamma varenda dag). Tjafs och tjat om "respekt" och trots att nån unge har sparkat sönder en stol så räcker det inte med vittnen utan det blir en jävla massa hot och tjafs och ungens bröder börjar komma till skolan och jiddra med personalen och hota. Svensk personal har inget att säga till om, vi är andra klassens människor tydligen som man bara kan spotta på.
Ex: Vi hade nya blomsterkrukor i en entré, lite större, fina var de, hur länge fick de stå innan dom blev söndersparkade ? Ungefär 30 minuter.

Så till där jag bor, för visst vill man andas ut efter "händelserik" arbetsdag i det mångkulturella Malmö? jo, Jag bor i ett centralt ganska lungt me bostadsrätter så på så sett är det lugnt, men utanför på gatan och i en näraliggande liten park har det börjat samlas invandrarungdomar som står och skriker och så kommer det bilar med "shady" typer i och stannar. Ungdomarna/männen är alltifrån ELVA (!!!) år till 25.

En kompis som jobbar på fritidsgård möter dagligen ett språk och en attityd som inte är acceptabel på nåt sätt.
Vandalism. Om dom anordnar något för ungdomarna kommer de och förstör genom att skrika, "göra kaos" och bränna saker. Papperskorgar utanför min arbetsplats brinner dagligen. Uppgivet säger hen alltså den som jobbar inom fritids-sektorn att "vi gör en massa saker för dom men det duger ju aldrig de skiter i oss de vill bara visa sitt hat". Till slut blir man ju helt uppgiven!

Detta är ett samhälle vi inte kan ha. Jag har inget emot skötsamma invandrare och tror väl egentligen inte att Sverige kan sluta sig totalt. Invandring och utvandring sker hela tiden och har alltid gjort det. Men nu är det något helt annat. Det är en aggressivitet och en fullständig nonchalans. Och ett hat.

Det är också en religion där det finns anhängare som aldrig tänker assimilera sig eftersom man inte vill smälta in bland "västerlänningar som är otrogna hundar". Det går inte att mötas med såna människor. Jag säger inte att alla är is-kandidater men det finns en uppfattning om att svenskar är lägre stående, naiva, "för snälla"... man kan behandla oss hur som helst enligt dessa individer.

Jag blir så jääävla trött på allt detta och lägger min röst från att i alla år röstat vänster på sd för jag är så sjukt missnöjd med hur detta har hanterats.
Synd att det finns så många som du som vaknat för sent. Ni måste ha haft skygglappar som inte sett det här komma. Gissa hur det blir i nästa lågkonjunktur när pengarna är slut och polisen utraderad. Då ska du vara glad om du vågar dig utanför husdörren utan att bli rånad.
Citera
2017-05-18, 07:02
Medlem
Citat:
Jag är en av dom som sa "aldrig sd" förr.
Men: Vi måste faktiskt få ett slut på det här. Jag har kompisar som jobbar inom skolan, på bibliotek, fritidsgårdar. Jobbar man i de mer utsatta områdena (Rosengård, Lindängen) så går man "in i väggen" förr eller senare. Det är kaos. Jag vill inte gå ut men vart jag jobbar men på en skola i ett område som inte är så känt i media som ex vis Rosengård. Men problemen är inte koncentrerade till "the no go zoner" utan finns överallt förutom möjligtvis i de allra lugnaste områdena. Limhamn och Videdal kanske, eller Bunkeflo.
Jag har en administrativ tjänst dvs jag är inte lärare. Men dagligen är det bråk, extremt fult språk (man hör fitta, hora, knulla din mamma varenda dag). Tjafs och tjat om "respekt" och trots att nån unge har sparkat sönder en stol så räcker det inte med vittnen utan det blir en jävla massa hot och tjafs och ungens bröder börjar komma till skolan och jiddra med personalen och hota. Svensk personal har inget att säga till om, vi är andra klassens människor tydligen som man bara kan spotta på.
Ex: Vi hade nya blomsterkrukor i en entré, lite större, fina var de, hur länge fick de stå innan dom blev söndersparkade ? Ungefär 30 minuter.

Så till där jag bor, för visst vill man andas ut efter "händelserik" arbetsdag i det mångkulturella Malmö? jo, Jag bor i ett centralt ganska lungt me bostadsrätter så på så sett är det lugnt, men utanför på gatan och i en näraliggande liten park har det börjat samlas invandrarungdomar som står och skriker och så kommer det bilar med "shady" typer i och stannar. Ungdomarna/männen är alltifrån ELVA (!!!) år till 25.

En kompis som jobbar på fritidsgård möter dagligen ett språk och en attityd som inte är acceptabel på nåt sätt.
Vandalism. Om dom anordnar något för ungdomarna kommer de och förstör genom att skrika, "göra kaos" och bränna saker. Papperskorgar utanför min arbetsplats brinner dagligen. Uppgivet säger hen alltså den som jobbar inom fritids-sektorn att "vi gör en massa saker för dom men det duger ju aldrig de skiter i oss de vill bara visa sitt hat". Till slut blir man ju helt uppgiven!

Detta är ett samhälle vi inte kan ha. Jag har inget emot skötsamma invandrare och tror väl egentligen inte att Sverige kan sluta sig totalt. Invandring och utvandring sker hela tiden och har alltid gjort det. Men nu är det något helt annat. Det är en aggressivitet och en fullständig nonchalans. Och ett hat.

Det är också en religion där det finns anhängare som aldrig tänker assimilera sig eftersom man inte vill smälta in bland "västerlänningar som är otrogna hundar". Det går inte att mötas med såna människor. Jag säger inte att alla är is-kandidater men det finns en uppfattning om att svenskar är lägre stående, naiva, "för snälla"... man kan behandla oss hur som helst enligt dessa individer.

Jag blir så jääävla trött på allt detta och lägger min röst från att i alla år röstat vänster på sd för jag är så sjukt missnöjd med hur detta har hanterats.

+1 Jag kommer minst rösta på moderaterna om inte sd, det beror på vilket av dem som är störst nästa år.
Citera
2017-05-18, 20:41
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Synd att det finns så många som du som vaknat för sent. Ni måste ha haft skygglappar som inte sett det här komma. Gissa hur det blir i nästa lågkonjunktur när pengarna är slut och polisen utraderad. Då ska du vara glad om du vågar dig utanför husdörren utan att bli rånad.

Det stör jag mig jävligt mycket på, din attityd. Jag får alltså skylla mig själv "för att jag haft skygglappar på"? Nä, jag har bara levt i förhoppning att människor ska kunna leva ihop i ett samhälle. Du kallar mig naiv? Varför är det så fel då, att vara naiv, om det nu är det jag är?
Träffade en riktigt trevlig sverigedemokrat på ett lokalpolitiskt möte i vintras, som absolut inte klandrade mig för att vara naiv. Han sa "det är väl helt naturligt att inte tro alla om ont". Jag sa att jag tror att vissa grupper, extremt religiösa Menapersoner och många somalier verkar vara väldigt svårintergrerade och att det känns som att det inte kommer att ske på mycket mycket länge. Han höll med och vi hade en givande diskussion. Ja, det är väl skillnad på att ha diskussion irl än att skriva på detta forumet. Men Sverige har varit ett modernt, öppet, sjysst samhälle, långt innan problemen kom. Är det att vara "naiv"? Nu kan vi inte ha det så öppet tyvärr eftersom vissa grupper verkar hata Sverige och svenskarna, hata det västerländska samhället där det ändå i viss mån rått en stor öppenhet länge.
Du ska väl snarare vara glad att folk på allvar inser läget. Att komma och sura och säga "vad var det jag sa" bygger inte heller någon vettig politik eller något slags gemenskap.
Alla har olika erfarenheter av invandringen. Vissa har varit emot den från början och andra har ändrat åsikt. Det är fullständigt naturligt. För femton år sedan var inte Malmö som det är idag. När det ändrar sig byter man åsikt. As simple as that.
Citera
2017-05-18, 20:58
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Det stör jag mig jävligt mycket på, din attityd. Jag får alltså skylla mig själv "för att jag haft skygglappar på"? Nä, jag har bara levt i förhoppning att människor ska kunna leva ihop i ett samhälle. Du kallar mig naiv? Varför är det så fel då, att vara naiv, om det nu är det jag är?
Träffade en riktigt trevlig sverigedemokrat på ett lokalpolitiskt möte i vintras, som absolut inte klandrade mig för att vara naiv. Han sa "det är väl helt naturligt att inte tro alla om ont". Jag sa att jag tror att vissa grupper, extremt religiösa Menapersoner och många somalier verkar vara väldigt svårintergrerade och att det känns som att det inte kommer att ske på mycket mycket länge. Han höll med och vi hade en givande diskussion. Ja, det är väl skillnad på att ha diskussion irl än att skriva på detta forumet. Men Sverige har varit ett modernt, öppet, sjysst samhälle, långt innan problemen kom. Är det att vara "naiv"? Nu kan vi inte ha det så öppet tyvärr eftersom vissa grupper verkar hata Sverige och svenskarna, hata det västerländska samhället där det ändå i viss mån rått en stor öppenhet länge.
Du ska väl snarare vara glad att folk på allvar inser läget. Att komma och sura och säga "vad var det jag sa" bygger inte heller någon vettig politik eller något slags gemenskap.
Alla har olika erfarenheter av invandringen. Vissa har varit emot den från början och andra har ändrat åsikt. Det är fullständigt naturligt. För femton år sedan var inte Malmö som det är idag. När det ändrar sig byter man åsikt. As simple as that.
Jag förstår att du är upprörd. Jo, du har varit naiv. Godhjärtad, men naiv. Du har halva riksdagen med dig. Synd bara att uppvaknandet kommit för sent. Det är Mogadishu nu. Alla som kan flyr stan.
Citera
2017-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Irakier manifesterar utanför Migrationsverket: ”Vore Irak tryggt skulle vi inte stå ut med att sova i regnet”

I tre dagar har nu ett 30-tal Irakier befunnit sig utanför Migrationsverkets lokaler i Jägersro.

Se bilder.........

http://24malmo.se/2017/05/17/irakier-manifesterar-utanfor-migrationsverket-vore-irak-tryggt-skulle-vi-inte-sta-ut-med-att-sova-i- regnet/

Vi vill ha ska ha är parollen Hoppas att de små liven inte blir förkylda

Jag antar att det är därför helikoptern svävat där. Muslimer brukar skapa problem vart de än går. de politiker som var bjudit in dem och de journalister (journalister och politiker brukar sära brett i utbyte mot uppdrag) som skriver spaltmetrar om detta borde ta sitt ansvar och ta in ett par av dem. Sedan tycker jag att man ska se till och rösta bort alla som är för öppna gränser och som bjuder in muslimer och snackar om solidaritet. Rösta bort dem och ludret Katrin Stjernfelt-Jammeh.
Senast redigerad av 4chan1234 2017-05-18 kl. 22:38.
Citera
2017-05-19, 06:08
Medlem
En 14-årig pojke hoppade från en lägenhetsbalkong i Malmö på torsdagseftermiddagen efter att ha känt sig hotad av flera maskerade män som försökte tränga sig in i bostaden.
Larmet inkom till polisen 13.35. Pojken slog själv larm och berättade att han var ensam i lägenheten och kände sig hotad av maskerade män.

Läs mer...........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/pojke-hoppade-fran-balkong-efter-att-ha-kant-sig-hotad
Citera
2017-05-19, 15:46
Medlem
Malmökriminella skriver ut skjutvapen i 3D-skrivare

Malmös kriminella använder 3D-skrivare för att tillverka egna vapen, men att äga vapendelar som inte är ihopsatta till ett färdigt vapen, är inte straffbart. Något som är problematiskt tycker polisen.
Vid två separata tillfällen har malmöpolisen beslagtagit vapnen som har skrivits ut på 3D-skrivare.

Ett pistol hittades vid en husrannsakan hos en av stadens tungt kriminella tidigare i år.

Pistolen var hemmagjord och byggd nästan uteslutande i plast, så man fattade misstankar, och efter att tekniker undersökt vapnet konstaterade man att det måste ha skrivits ut på en 3D-skrivare.

– Ytterligare ett 3D-utskrivet vapen har under våren hittats i ett parkeringsgarage i Malmö., säger Nils Norling, polisens presstalesperson till SVT Nyheter Skåne.

Vapnen beslagtogs i januari och februari och har testats av Nationellt forensiskt centrum, NFC.
Läs mer........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmokriminella-skriver-ut-vapen
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-19 kl. 15:49.
Citera
2017-05-19, 20:45
Medlem
Citat:
Kalla det obildat då om det ordet är bättre - för det är ju det vi pratar om. Att man inte av alla jordens exempel på konflikter inte kan begripa att folk som ser sig som en grupp inte enkelt och frivilligt blir del av en annan ÄR att vara obildad.
Citera
2017-05-19, 21:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är lite obegripligt att "leva i förhoppning", att det ska vara möjligt att skapa ett samhälle i Sverige, där människor "lever ihop" på ett sätt, som aldrig tidigare skett i världshistorien

Här är ett litet utdrag ur en intervju i ett radioprogram från 2007, där Jonathan Friedman, professor i socialantropologi vid Lunds Universitet och också professor vid École des hautes études en sciences sociales (Högskolan för socialvetenskap) i Paris intervjuas.

— (Intervjuaren) Vad menar du när du säger att multikulturism är bullshit?

— (Jonathan Friedman) Det är en fantasi, som inte ens är färdigtänkt, om att folk från olika delar av världen skall blandas ihop i något slags lyckligt samhälle. Det har aldrig funnits.

De enda multikulturella samhällen i världshistorien har varit det man kallar för pluralsamhällen. Det brukar vara imperier eller kolonialsamhällen, där man importerar folk från andra delar av världen och sätter dem i speciella områden där de bor.

Folk håller sig väldigt separata från varandra. Och det är vad som hänt i Sverige. Det är segregation som präglar vårt multikulturella samhälle.
(min fetstil)

— (Intervjuaren) Och det här har du forskat i då?

— (Jonathan Friedman) Ja, länge. Folk har ingenting att säga. De kan inte argumentera för det heller, det är också intressant. Det finns ingen diskussion kring det här. Det är bara "är man god eller ond" — det blir en moralisk fråga.

http://www.gluefox.com/komment/pkmulti.shtm

-----

Tänkande människor är givetvis "emot från början" att svenska politiker startar ett fullskaligt projekt, som aldrig tidigare realiserats under världshistorien.
Citera
2017-05-20, 02:27
Moderator
Chantres avatar
Malmö är en rik kommun.

Citat:
Rätten resonerar i stället kring Malmö kommuns goda ekonomiska förutsättningar att betala eventuella ersättningskrav.
"Malmö kommuns storlek i sig torde innebära större möjligheter att hantera de ekonomiska följderna av en återgång i jämförelse med en mindre kommun", skriver Förvaltningsrätten.

Citat:
Domen kan bli väldigt dyr för Malmö stad. JC Decaux har tidigare krävt Malmö kommun på ett skadestånd på 54 miljoner kronor för att man åsidosattes i upphandlingen. Om Malmö istället väljer att åsidosätta Clear Channel kan ett liknande skadeståndskrav komma därifrån.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-19/de-500-hyrcyklarna-i-malmo-ar-olagliga

Ännu ett bevis på att kommunen styrs av ett gäng amatörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in