2017-02-16, 08:31
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu finns det inget i svensk lagstiftning som heter undantagstillstånd så rubriken på insändaren är missvisande och provokativ, förmodligen av ideologiska skäl.
Jag tror han menar exceptionell situation eller dyl. Men det är ju inget nytt. Istället borde han ha sagt permanentat orostillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tydligen så illa att Ygeman måste lätta från fåtöljen i regeringskansliet och ta sig hit. Synd att han inte tog sig tid att spendera några nätter i väntrummet på akuten - då hade han fått se vad det verkligen innebär att bo i Malmö. Pajasfasoner att flyga ner för att sitta tio timmar i ett konferensrum i en bunker (polishuset). Ut på stan och känn lite på Malmös puls.
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Han kanske blev avrådd av SÄPO från att vistas på Malmös gator? Kulorna viner ju som bekant.

Han "småsprang Rosengård runt".
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-13/ygeman-motte-folkets-ilska
http://www.dn.se/nyheter/betydande-oro-i-malmo/
Citera
2017-02-16, 09:03
Medlem
spoilers avatar
"De senaste tolv månaderna har tretton mord inträffat i Malmö, men många utredningar går trögt. Åklagarna möter allt oftare ett parallellsamhälle med inofficiella rättegångar och där gärningsmän köper sig fria från brott.

Det är en av anledningarna till varför man inte lyckas dra utredningar hela vägen fram till åtal.

Så säger Pär Andersson, chefsåklagare i Malmö och jobbar med ärenden som rör de grövsta brotten.

/.../

– Det är vanligt i vissa länder. Man betalar pengar till offrets familj för att man har någon i släkten som har gjort sig skyldig till ett grovt brott och detta ska inte hanteras inom våra lagar, utan man kör med att man betalar sig fri.

Så vad kostar det för att köpa sig från ett mord i Malmö?

– Just ett mord vet jag inte, men att köpa sig fri från ett mordförsök har vi några fall där det ligger på omkring en halv miljon."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6631513
Citera
2017-02-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus

Han "småsprang Rosengård runt".
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-13/ygeman-motte-folkets-ilska
http://www.dn.se/nyheter/betydande-oro-i-malmo/

Citat:
Ygemans vandring i Rosengård är över på en dryg halvtimme. Därpå väntar möten med myndigheter och poliser.
Mitt på ljusa dagen, med beväpnad polis som eskort... Modigt Ygeman - riktigt modigt.
Citera
2017-02-16, 10:25
Moderator
pudelluss avatar
Ygeman anklagas i en läsartext i Sydsvenskan:
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-14/skuldbelagg-inte-dem-som-kampar-ygeman

Citat:
Besvikelserna blev dock stora, vår kära minister valde att skuldbelägga alla medborgare i Malmö. Staden som hans parti har varit med och skapat och förstört genom att placera alla nysvenskar i områden utan framtidstro. Drogen som sossarna sålde och säljer är socialbidrag. För det verkar vara bättre än att jobba hederligt för vår minister Ygeman.
Citat:
Istället för att begära ansvar från dina politiker i staden som har kört ner samhället i diket eller från polisen så väljer du att ge dig på den svaga människan. Alltså att invånare inte ska gå och klippa sig för 50 kronor, inte åka taxi för 59. Du menar att vi deltar i den brottsligheten som sker i vår stad.
Du menar att vi ska behöva ta ansvar för er politik som har skapat detta. Jag förstår inte!

Företagare som vill slippa bidragets tvångströja, nyanlända som vill jobba istället för att sitta hemma, det är dessa du syftar på när du pratar om dem som bidrar till våld och mord.
(Hassan Alsh, "student, centerpartist och småbarnspappa uppväxt på Rosengård".)

Hmm...
Alltid politikernas ansvar?

"Vad sa Ygeman egentligen om billiga frisörer?" (Sydsvenskan)
https://www.youtube.com/watch?v=S5JyNJg1tHI
Citera
2017-02-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ygeman anklagas i en läsartext i Sydsvenskan:
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-14/skuldbelagg-inte-dem-som-kampar-ygeman

(Hassan Alsh, "student, centerpartist och småbarnspappa uppväxt på Rosengård".)

Hmm...
Alltid politikernas ansvar?

"Vad sa Ygeman egentligen om billiga frisörer?" (Sydsvenskan)
https://www.youtube.com/watch?v=S5JyNJg1tHI
Jag läste också Hassan Alsh artikel i Sydsvenskan.

- I Malmö har invandrare byggt upp en enorm svart ekonomi, den omsätter åtskilliga miljarder. I den sektorn frodas all sorts kriminalitet.

Hassan Alsh försöker försvara den svarta ekonomin och skylla på politikerna. Men alla som inte är alldeles dumma i huvudet kan lätt räkna ut att man inte kan ta 50 kronor för en klippning om det inte är svart!

Av 50 kronor återstår 40kr när momsen är betald av de 40 kronorna återstår 28kr när skatten är betald. Ingen kan leva på att klippa för 28kr, dessutom förstör svartpriserna för seriösa företagare. Hassan Alsh är en hycklare som skyller på politiker. Det är invandrare och deras svarta och kriminella ekonomi som förstört Malmö ingen annan
Citera
2017-02-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.
Förföljs är kanske att ta i - men trakasseras öppet för sin etnicitet är mångas verklighet.
"Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö"... Men vi som bor här har inget att säga till om då?
Citera
2017-02-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Förföljs är kanske att ta i - men trakasseras öppet för sin etnicitet är mångas verklighet.
"Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö"... Men vi som bor här har inget att säga till om då?

Det finns saker som fungerar för att Malmö är helt nerlusat av kriminellla. På Tandläkarhögskolan i Malmö till exempel frågar kommunister och vänsterradikala patienter med namn som påminner om judiska namn varifrån patienterna kommer ifrån eller så felbehandlar man med flit. På tandläkarhögskolan i malmö går väldigt många muslimer som aldrig skulle ens ha blivit antagna på andra platser för att de saknar talanger.

På gatan i Malmö blir man oftast antastad, ofredad och trakasserad av muslimer. hur kommer man undan detta? Jo, eftersom man har kriminella sharia muslimer som ägnar sig åt detta så ska man säga åt dem att man kommer att polisanmäla dem eller att man jobbar för polisen så lugnar de ner sig. Om de verkigen är kriminella så fortsätter de och då ska man säga åt dem att allt du säger spelas in och då kommer de att lugna ner sig. Så får du kontroll över ditt liv och hetsiga kriminella sharia muslimer som har mycket höga tankar om sig själva.

Idag, 16/2 började polishelikoptern patrullera dagtid. Ännu ett tecken på hur extrem brottsligheten är i Malmö och att det skjuts folk på öppen gata dagtid. Också ett tecken på hur låg IQ poliser har. De klarar inte ens av att stänga gylfen mitt om ljusa dagen än ta en kriminell. Man intresserar sig mer av den som anmäler ett uppenbart brott än att ta kriminella. Vilken stad i Sverige och Europa har en sådan extrem kriminalitet att man måste ha en polishelikopter i luften i princip dynget runt? Ta det Malmö Stadshus och alla luder som knullat sig till sina jobb och har höga tankar om sig själva. Man jämför sig med Stockholm och Köpenhamn men de enda man klarar av är att planka vad andra gör och säger. Det tog 30 år att fatta att man har importerat kriminella och ingen vill bo i Malmö än kriminella muslimer för Malmö har blivit en fristad för bidragsfifflare, knarkförsäljare och andra brottslingar, alla muslimer. Klart, gifter man sig med en neger som man inte vill bli sedd med på jobbet eller på fritiden så säger det allt om Malmö Stad. Malmö Stad, den enda staden i Sverige som har en antisemit (Ilmar Reepalu) som jobbar för Malmö Stad. Säger en del om Malmö Stad, de som jobbar där och vad det handlar om.
Citera
2017-02-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag läste också Hassan Alsh artikel i Sydsvenskan.

- I Malmö har invandrare byggt upp en enorm svart ekonomi, den omsätter åtskilliga miljarder. I den sektorn frodas all sorts kriminalitet.

Hassan Alsh försöker försvara den svarta ekonomin och skylla på politikerna. Men alla som inte är alldeles dumma i huvudet kan lätt räkna ut att man inte kan ta 50 kronor för en klippning om det inte är svart!

Av 50 kronor återstår 40kr när momsen är betald av de 40 kronorna återstår 28kr när skatten är betald. Ingen kan leva på att klippa för 28kr, dessutom förstör svartpriserna för seriösa företagare. Hassan Alsh är en hycklare som skyller på politiker. Det är invandrare och deras svarta och kriminella ekonomi som förstört Malmö ingen annan

Muslimer har slagit ut vita för att de jobbar svart samtidigt som de drar bidrag och fifflar med skatt. Om lössen på Skatt hade haft kuk så hade de gjort kontinuerliga räder tillsammans med polisen och andra myndigheter och sparat skattebetalarna miljarder. Man ska aldrig handla hos muslimer, i verksamheter som drivs av muslimer eller där det jobbar muslimer. Låt deras egna handla där. Läs aldrig Syd-spetälskan eller vad inavlade muslimer skriver. En journalist, speciellt muslim får inte sitt jobb å meriter utan vem han knullat i röven. Något politiker, journalister och muslimer är duktiga på.

Rösta bort alla dessa politiker som egentligen är muslimer.
Citera
2017-02-16, 12:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Åter igen lever folk i en fantasivärld. Svenska företagare förföljs och får sina fönster krossade från Möllan och söderut. Det här medvetet och konsekvent riktat till svenska företagare. Sker även på söder i helsingborg.
Citera
2017-02-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Åter igen lever folk i en fantasivärld. Svenska företagare förföljs och får sina fönster krossade från Möllan och söderut. Det här medvetet och konsekvent riktat till svenska företagare. Sker även på söder i helsingborg.

Jag tror du lever i en fantasivärld eftersom det inte existerar några vita "affärsmän" eller "näringsidkare" kring Möllan. alla som verkar där jobbar svart, fifflar med bidrag och fifflar med skatt. man ska aldrig handla något kring möllan eller gå på restaurang där.
Citera
2017-02-16, 12:20
Medlem
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.

Jag skulle säga att du har extremt låg IQ, på en kackerlackas nivå för att om situationen inte hade varit allvarlig hade man inte haft polishelikoptern uppe nattetid, en vecka i sträck och sedan idag så hade man den uppe dagtid också. jag tror inte man har helikoptern uppe för att man vill bevaka de få vita i malmö och som fortfarande bor imalmö. sedan 10 år har malmö haft polishelikoptern uppe under sina vattenfestivaler, hela dagen och långt in på natten och det är inte för att man är intresserad av vem som handlar vad.
Citera
2017-02-16, 12:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Illegala invandrare fylller upp härbärgen.
Citat:
Kulturhuset har sedan i början av december haft nattöppet för människor som är hemlösa men besökarna får inte sova i lokalen på grund av brandrisk.

I början kom runt 60 personer varje natt, men senaste veckorna har antalet ökat till strax över 100.
http://24malmo.se/2017/02/16/fler-utan-tak-over-huvudet-akut-brist-pa-volontarer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in