2017-05-17, 23:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Exakt. Och på samma sätt skulle hon kunna ljuga för föräldrarna också om var hon skulle osv...
Ungdomar ljuger. Både för vänner och föräldrar.
Så vad hon har sagt till vänner och föräldrar ska man givetvis inte ta som 100% sanning. Hennes avsikter och handlande kan vara motsatt mot vad hon sagt.

Apropå vår tidigare diskussion så hann hon tydligen inte avboka sina föräldrars skjuts. De saknade väl henne redan där på kvällen? Eller har jag missförstått något?
Citera
2017-05-17, 23:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Instämmer! Hur fan reagerar de när deras kompis berättar att hans exflickvän dött/försvunnit på gården..antingen sa han som det var till dem (för han hade panik) eller så gav han dem en påhittad version.. klockslag när jimmy lade upp instabilden om sjuk helg? efter han varit till gården på söndag å träffat GM mån tro?
GM har även snapchattat på söndagen "skitliv, har nog med problem"etc etc...
För att låtsas som att han inte har med hennes försvinnande att göra?..

Kan det vara så enkelt att polarna hämtar upp GM och de kör till huset, hittar Tovas saker och letar efter henne i skogen o omgivningarna? MGM låtsas att inte veta vad som hänt...det kanske tom städas i panik?
Citera
2017-05-17, 23:41
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Finns det länk till den bilden?
För alla som inte har detta snappchat.

Tyvärr inte just nu vad jag vet.
Citera
2017-05-17, 23:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Apropå vår tidigare diskussion så hann hon tydligen inte avboka sina föräldrars skjuts. De saknade väl henne redan där på kvällen? Eller har jag missförstått något?

Jo dom tyckte det var konstigt att hon inte hörde av sig men sedan när hon inte var hemma på söndag morgon blev dom riktigt oroliga och pappan åkte till gården. Undrar om han fått höra av kompisarna som nu är fria att hon skulle till gården? Eller har inte ens kompisarna vetat att hon skulle till gården? Han slängde ju ut alla när hon skulle dit (skumt). Undra om polarna visste att hon skulle dit överhuvudtaget?
Citera
2017-05-17, 23:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ingen i tråden har en bild. Det finns ingen länk. Vi citerar bara aftontidningarna. Men där finns inte heller en bild.
Jag menar denna bild som jag inte kan hitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu har varje jävla större nyhetstidning samt Polisen laddat ner bilden på hans post jag lade upp. (Polisen 3 gånger).

Flashback at your service

Är det idag eller imorgon häktningsframställan ska vara inne på dessa tre misstänkta?
Citera
2017-05-17, 23:42
Bannlyst
Citat:
Exakt. Och på samma sätt skulle hon kunna ljuga för föräldrarna också om var hon skulle osv...
Ungdomar ljuger. Både för vänner och föräldrar.
Så vad hon har sagt till vänner och föräldrar ska man givetvis inte ta som 100% sanning. Hennes avsikter och handlande kan vara motsatt mot vad hon sagt.
Den ende hon inte ljög för i dessa sammahang var Billy, hon var kär men förbjuden av pappa och säkert vissa kompisar också att träffa honom.

Jag tror att skola, idrott allt gått ned sig under tiden med Billy speciellt på sentid och jag tror att hon också höll på med droger av något slag, men säkert i mindre grad än Billy men tillsammans var det flum, drömmar och kärlek.
Citera
2017-05-17, 23:44
Bannlyst
Citat:
Jo dom tyckte det var konstigt att hon inte hörde av sig men sedan när hon inte var hemma på söndag morgon blev dom riktigt oroliga och pappan åkte till gården. Undrar om han fått höra av kompisarna som nu är fria att hon skulle till gården? Eller har inte ens kompisarna vetat att hon skulle till gården? Han slängde ju ut alla när hon skulle dit (skumt). Undra om polarna visste att hon skulle dit överhuvudtaget?
Att pappan åkte dit pekar mot att han visste att hon inte kunde vara ifrån Billy och att hon ljög om att hon slutat träffa honom.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag menar denna bild som jag inte kan hitta.

Menar du den här bilden på en av de frisläppta?

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Mycket bra fråga. Vet ej.

Någon som kan klargöra tidpunkten för när föräldrarna började sakna Tova? Det bör ju ha varit redan på kvällen, midnatt eller senare - när de enligt planerna skulle hämta henne från klassfesten?
Ringde de kompisar redan då? Hur agerade föräldrarna när de inte fick tag i henne när de skulle hämta henne?

Om de ringde hennes kompisar och ingen sa sig veta var hon är, då har jag svårt att tro att föräldrarna bara struntar i det och går och lägger sig. Så varför väntade föräldrarna till sent på dagen efter med att åka och leta efter henne/anmäla henne försvunnen?
Citera
2017-05-17, 23:46
Medlem
För er som är intresserade så talar Billy om sitt förhållande med Tova i Ask FM (länk: https://ask.fm/Bl*fa/best- *y) - verkar väldigt seriös gällande henne.

Jag skulle tro att han har en borderlinepersonlighet som ju ofta är sjukligt svartsjuka och reagerar snabbt och instinktivt.

Det är väl förståss ett kärleksbråk som gått fruktansvärt fel och slutat så tragiskt. Skulle inte tro att han planerat att döda henne utan att han överreagerat och "råkat" döda henne.
En människa är bra mycket skörare än man tror.

Om man tror på de vittnen som finns: Mannen som såg 3 svarklädda personer i en båt på lördagen efter 17 som körde i full fart mot Billys hus och den andre mannen som såg dem komma ut ur skogen på söndag kväll. - skulle man ju mer eller mindre kunna tro att mordet var planerat (vilket jag har svårt för att tro).
Men om Billys två vänner är inblandade så ligger väl närmast till hands att de hjälpt Billy gömma kroppen.
Billy kan väl utan alltför stora problem skött allt sådant själv genom att kör t ex en fyrhjuling ner till vattnet och dumpa i Tova där (alldeles där hon hittades) - det förklara ju också varför hon hittades just där.
Riktigt tragiskt alltihop.
Citera
2017-05-17, 23:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Hon pratade ju med en kompis 21.30 när hon var på gården, så åtminstone en vän visste att hon var med Billy. Förmodligen fler för kompisen sa det säkert till andra.
Citera
2017-05-17, 23:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Mycket bra fråga. Vet ej.

Någon som kan klargöra tidpunkten för när föräldrarna började sakna Tova? Det bör ju ha varit redan på kvällen, midnatt eller senare - när de enligt planerna skulle hämta henne från klassfesten?
Ringde de kompisar redan då? Hur agerade föräldrarna när de inte fick tag i henne när de skulle hämta henne?

Om de ringde hennes kompisar och ingen sa sig veta var hon är, då har jag svårt att tro att föräldrarna bara struntar i det och går och lägger sig. Så varför väntade föräldrarna till sent på dagen efter med att åka och leta efter henne/anmäla henne försvunnen?

Kanske, kanske hon hade fått en kompis att ljuga för henne. En kompis som visste att Tova var med Billy. En kompis som sa att Tova sov sött hos henne och att hon inte ville väcka henne när föräldrarna hörde av sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in