2017-05-17, 23:25
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja. Det är även jag helt 100 på. Menade inte att jag skulle på något sätt varit före utredarna med denna bild menade bara att det var kul att bidra till övriga poliser/tidningar med denna för jag hade inte sett någon nämna detta. Att han skrivit sådär på söndag och ser oberörd ut. Tyckte det verkade konstigt om man varit med och mördat någon. Och mycket riktigt släpptes han.

Missförstå mig rätt

Ja, bilden var inte ny för polisen. Men jag är övertygad om att media och andra myndigheter inte kände till den =)
Citera
2017-05-17, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ja. Det är även jag helt 100 på. Menade inte att jag skulle på något sätt varit före utredarna med denna bild menade bara att det var kul att bidra till övriga poliser/tidningar med denna för jag hade inte sett någon nämna detta. Att han skrivit sådär på söndag och ser oberörd ut. Tyckte det verkade konstigt om man varit med och mördat någon. Och mycket riktigt släpptes han.

Missförstå mig rätt

Det har jag sagt hela tiden, vi vet ingenting, utom vissa närstående o kompisar till do frigivna pojkarna
Citera
2017-05-17, 23:27
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Billy skickade en snapchat på söndagen som var öppen till alla på feeden.

Finns det länk till den bilden?
För alla som inte har detta snappchat.
Citera
2017-05-17, 23:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
För att ungdomar fungerar så. "Säger jag att jag ska sova borta så blir det massa tjafs med mina föräldrar. Bättre att jag ringer och säger det senare när jag inte är hemma..."

Och att säga till kompisarna att hon skulle komma till klassfesten; vi vet ju inte hur "spikat" det var i deras samtal.

Och ja, mest troligt planerade hon att åka till klassfesten. Och mest troligt skulle föräldrarna hämta henne. Men jag vill bara att vi är öppna för alternativa teorier; att klassfesten var ett alibi för att kunna umgås med exet, utan att föräldrarna skulle få reda på det.

Har du läst om varför hon blev anmäld försvunnen så snabbt och varför tidningen gick ut med bild och hela alltihopa typ direkt? Om det gällt en person som brukade sova över hos folk eller ljuga/smussla för sina föräldrar hade jag med full förståelse förstått dina synpunkter på ljugande ungdomar. Men inte i detta fall när det gäller Tova.
Citera
2017-05-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tänker mig att det finns loggar hos Spotify om när låtar lagts till?
Det lär finnas loggar på vilken exakt tidpunkt låtarna lagts till hos Spotify. Det man kan se som en "vanlig" användare är för hur länge sedan låtarna lagts till. Detta gäller dock bara det första dygnet. När man passerar 24 timmar så ser man det som tex: -För 4 dagar sedan osv-
Citera
2017-05-17, 23:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
För att ungdomar fungerar så. "Säger jag att jag ska sova borta så blir det massa tjafs med mina föräldrar. Bättre att jag ringer och säger det senare när jag inte är hemma..."

Och att säga till kompisarna att hon skulle komma till klassfesten; vi vet ju inte hur "spikat" det var i deras samtal.

Och ja, mest troligt planerade hon att åka till klassfesten. Och mest troligt skulle föräldrarna hämta henne. Men jag vill bara att vi är öppna för alternativa teorier; att klassfesten var ett alibi för att kunna umgås med exet, utan att föräldrarna skulle få reda på det.

Visst jag förstår vad du menar och likaså att vi ska vara öppna för allt. Men det enklaste sättet är ju något som använts i säkert 50 år. Man säger till en kompis som föräldrarna litar på, att man ska träffa lover boy och rågar om man får låtsas sova över hos kompisen, så man har något att säga till föräldrarna.

Men av någon anledning kanske det inte funkade den dagen.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Billy skickade en snapchat på söndagen som var öppen till alla på feeden.
Kan du länka till den bilden? Omöjligt att hitta här.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Har du läst om varför hon blev anmäld försvunnen så snabbt och varför tidningen gick ut med bild och hela alltihopa typ direkt? Om det gällt en person som brukade sova över hos folk eller ljuga/smussla för sina föräldrar hade jag med full förståelse förstått dina synpunkter på ljugande ungdomar. Men inte i detta fall när det gäller Tova.

Om vi säger såhär: tror du att Tovas föräldrar visste om att Tova umgicks med exet på kvällen?
Det tror inte jag. Jag tror att hon undanhöll den informationen från föräldrarna/ljög om vart hon var/skulle.
Citera
2017-05-17, 23:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Om vi säger såhär: tror du att Tovas föräldrar visste om att Tova umgicks med exet på kvällen?
Det tror inte jag. Jag tror att hon undanhöll den informationen från föräldrarna/ljög om vart hon var/skulle.

Ja, hon ljög absolut om det. Föräldrarna visste inte att hon skulle dit. Det var en överraskning för dem.
Citera
2017-05-17, 23:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan du länka till den bilden? Omöjligt att hitta här.

Ingen i tråden har en bild. Det finns ingen länk. Vi citerar bara aftontidningarna. Men där finns inte heller en bild.
Citera
2017-05-17, 23:36
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, hon ljög absolut om det. Föräldrarna visste inte att hon skulle dit. Det var en överraskning för dem.

Exakt. Och på samma sätt skulle hon kunna ljuga för föräldrarna också om var hon skulle osv...
Ungdomar ljuger. Både för vänner och föräldrar.
Så vad hon har sagt till vänner och föräldrar ska man givetvis inte ta som 100% sanning. Hennes avsikter och handlande kan vara motsatt mot vad hon sagt.
Citera
2017-05-17, 23:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Nä det står klart att dom inte visste, det har dom gått ut med.

Nå detta börjar bli off topic.

Jag utgår från att hon skulle på festen för att sen åka hem och sova och upp nästa dag till simningen. Inte sova över hos någon utan körkort långt borta på någon gård.

Men visst. Allt är möjligt. Ska inte älta detta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in