2017-05-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hudiksvall!! Någon måste väl veta vad den misstänka sagt till polarna på söndag om Tova? Han hade ju berättat någon saga till sina vänner om vad som hänt henne. Någon? Om ni inte vill skriva här så skicka PM.

Edit; Det vore så jädra intressant höra vad för scenario han sagt.

Instämmer! Hur fan reagerar de när deras kompis berättar att hans exflickvän dött/försvunnit på gården..antingen sa han som det var till dem (för han hade panik) eller så gav han dem en påhittad version.. klockslag när jimmy lade upp instabilden om sjuk helg? efter han varit till gården på söndag å träffat GM mån tro?
GM har även snapchattat på söndagen "skitliv, har nog med problem"etc etc...
För att låtsas som att han inte har med hennes försvinnande att göra?..
Citera
2017-05-17, 23:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja. Det var vad Tova och föräldrarna kom överens om. Men Tova kanske redan då visste att hon senare skulle ringa föräldrarna och säga att de inte behöver hämta henne för att hon ska "sova över hos en kompis". Att hon redan hemma visste att hon inte tänkte gå på klassfesten, utan skulle umgås med exet. Klassfesten kan vara en täckmantel för att kunna umgås med exet, så att föräldrarna (som hatade exet) inte skulle gå bananas.

Ungdomar ljuger för sina föräldrar, det är inget konstigt. Man säger en sak - men agerar på ett annat sätt.

Självklart förstår jag det. Men varför inte säga från allra första början innan hon åker hemifrån att hon skulle sova över hos en kompis? Varför krångla till det senare på kvällen med att ljuga då? Och varför säga i telefon till kompisen kl 21.30 att hon tänkt komma på festen om hon ändå inte tänkt komma utan skulle vara med Billy?
Citera
2017-05-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgranne
Spotify är väl inte så opersonligt? Om du menar på att flera kan dela ett konto så går det ju fortfarande inte att spela musik samtidigt om man inte laddat ner spellistan offline. Nu grottar vi i oss för mycket på Spotify-konspirationen men om det skulle vara sant så verkar både Billy och Tova varit aktiva ganska tätt in på, kanske satt och diskuterade musik och tipsade varandra om låtar som de lade till i sina spellistor. Kanske långsökt som fan men borde ju kunna ha en viktig betydelse i förundersökningen i sådana fall? Att veta hur länge hon var vid liv.

Med personligt menar jag sånt som tydligt kan kopplas till individen, exempelvis ett sms med ett visst språkbruk eller liknande. Att lägga till en låt i en spellista kan vem som helst som kommer åt personens telefon göra. Inte heller är det otänkbart att MGM hade tillgång till telefonen så det säger enligt min mening inte så mycket. Självfallet talar det för att hon var vid liv då, men det är inte på något sätt med säkerhet.

Kan dock ha uttalat mig lite starkt om att det skulle sakna betydelse, när jag funderar på saken är det av betydelse men inte självständigt.
Citera
2017-05-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, då är det verkligen glest mellan husen och sannolikheten är inte så stor för att en okänd mördare plötsligt skulle dyka upp bakom en buske. Mer troligt en björn. Nej, mördaren är känd för Tova.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är så in i helvete tråkigt att det händer igen.

Följde fallet Lisa Holm mycket noga när det hände och nu har det hänt igen.

Är för jävligt men tyvärr lär det inte gå så länge till innan det händer ytterligare en gång.

Den stora skillnaden är att Lisa Holm mördades av en person som hon inte kände och det är väldigt ovanligt, hela tillvägagångs sättet är också ovanligt. Tova mördades av ett ex som hon själv sökt upp och det är dessvärre väldigt vanligt och kommer att lösas inom kort
Citera
2017-05-17, 23:20
Medlem
Sinclairs avatar
Det är en inte vet. Hur Tova tog sig till gården och när till exempel.

Jag tolkar det dock som att hon inte kommit när Mgm slängde ut "alla" - var det f ö bara de två kumpanerna eller fler. Om det var fler så förklarar det delvis deras snabba frigivsnde. Annars har polisen uppenbarligen på annat sätt vidimerat hur dags de kom till Delsbo och när de försvann därifrån. Förmodar att det var J som körde eftersom det vara F som fick stryk.

J och F är nog faktiskt avförda. De har alibi för mordet. Kanske kan berättelsen kontrolleras, t ex när telefonsamtalen skedde. Kanske kan man i loggatna hitta även det misslyckade samtalet från Delsbo. Klart är att de hamnat under skäligen misstänkta, och för det blir man mycket lättvindigt häktad i Sverige om det gäller mord. Det de möjligen är misstänkta för är någon form av skyddande av brottsling, men i realiteten blir ingen som bara fått vetskap om brott och inte anmält aldrig dömda för det. Det krävs att man varit med och undanröjt bevis, gömt kroppen eller så. Och åklagaren tror ju att mgm var ensam om att döda och gömma.

En annan fråga är: Varför kommer då Tova dit. Är det möjligen så att spotifyandet kl 03 natten innan var föremat med chat mellan dem. Och en sentimental känsla som ledde till att hon lovade komma på vägen till festen hon skulle på?

Vittnet till båten av den där snuskhummern som ville smeka Tova - hoppas man har kollat hans alibi... - ger jag inte mycket för.
Citera
2017-05-17, 23:21
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Billy är 22 om jag inte minns helt fel. Han kommer vara fri innan han är 30.
Fyfan.

Dock mister han de bästa åren i en människas liv som aldrig kommer komma åter, efter 30 suger livet i mer eller mindre grad för de flesta. För en kåkfarare utan vänner eller utsikter att få arbete lär det suga ännu hårdare.

Nog blir han straffad alltid.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Polisen lär ha haft bilden långt innan den laddades upp här. De har de misstänkas mobiler! Och de rbukar vara toksnabba på att dammsuga sociala medier hos GM och bekanta.

Att tre stycken inom Polisen har laddat ned bilden betyder att tre inom Polismyndigheten i hela Sverige har laddat ned bilden. Mest troligt nyfikna poliser ute i landet, som inte har med fallet att göra.
De utredande poliserna i det här fallet hade redan bilden - det är jag 100 på.

Ja. Det är även jag helt 100 på. Menade inte att jag skulle på något sätt varit före utredarna med denna bild menade bara att det var kul att bidra till övriga poliser/tidningar med denna för jag hade inte sett någon nämna detta. Att han skrivit sådär på söndag och ser oberörd ut. Tyckte det verkade konstigt om man varit med och mördat någon. Och mycket riktigt släpptes han.

Missförstå mig rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Med personligt menar jag sånt som tydligt kan kopplas till individen, exempelvis ett sms med ett visst språkbruk eller liknande. Att lägga till en låt i en spellista kan vem som helst som kommer åt personens telefon göra. Inte heller är det otänkbart att MGM hade tillgång till telefonen så det säger enligt min mening inte så mycket. Självfallet talar det för att hon var vid liv då, men det är inte på något sätt med säkerhet.

Kan dock ha uttalat mig lite starkt om att det skulle sakna betydelse, när jag funderar på saken är det av betydelse men inte självständigt.

Det är inte tidsangivelser utan det är hur lång låten är. Har vart inne och kollat på Tovas spotify profil och hon la till två låtar med längden 3:54 och 3:34 på lördagen
Citera
2017-05-17, 23:22
Medlem
Citat:

Förstår hur du menar 👍
Citera
2017-05-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olaas
Det är inte tidsangivelser utan det är hur lång låten är. Har vart inne och kollat på Tovas spotify profil och hon la till två låtar med längden 3:54 och 3:34 på lördagen

Tänker mig att det finns loggar hos Spotify om när låtar lagts till?
Citera
2017-05-17, 23:24
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Självklart förstår jag det. Men varför inte säga från allra första början innan hon åker hemifrån att hon skulle sova öve hos en kompis? Varför krångla till det senare på kvällen med att ljuga då? Och varför säga i telefon till kompisen kl 21.30 att hon tänkt komma på festen om hon ändå inte tänkt komma utan skulle vara med Billy?

För att ungdomar fungerar så. "Säger jag att jag ska sova borta så blir det massa tjafs med mina föräldrar. Bättre att jag ringer och säger det senare när jag inte är hemma..."

Och att säga till kompisarna att hon skulle komma till klassfesten; vi vet ju inte hur "spikat" det var i deras samtal.

Och ja, mest troligt planerade hon att åka till klassfesten. Och mest troligt skulle föräldrarna hämta henne. Men jag vill bara att vi är öppna för alternativa teorier; att klassfesten var ett alibi för att kunna umgås med exet, utan att föräldrarna skulle få reda på det.
Citera
2017-05-17, 23:25
Medlem
Citat:
Tänker mig att det finns loggar hos Spotify om när låtar lagts till?

Det är mycket möjligt men personen i tråden som skrev att hon hade lagt till två låtar måste ha misstagit låtlängden med klockslaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in