2017-05-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fått ett pm och som vanligt får ni själva avgöra sanningshalten:
Det är inte när låtarna lagts till i Spotify-listan utan hur lång själva låten är..
Citera
2017-05-17, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klonazepam90
Yes, vi har ju haft så många mördare som fått billigare straff genom att erkänna.

ja speciellt dom som knaprar iktorivil...........så det ser hoppfullt ut för grabben
Citera
2017-05-17, 22:55
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Såg nyss Hasse Aaro och polisens presstalesman på tv4 nyhetsmorgon.

Tova har ringt en väninna på kvällen från gården och sagt att hon är på gården men att hon strax kommer till festen hon aldrig dök upp på. Så hon hade uppenbarligen som avsikt att åka till festen. Punkt.

Några har ju spekulerat att den här festen varit nån sorts täckmantel från henne för att lura föräldrarna och istället umgås med sitt ex på gården. Så är alltså inte fallet.

Fast det vet vi ju inte alls. Vet många ungdomar, även jag själv förr, som SA en sak till kompisar, men INTE menade det/hade andra avsikter.

Inte alls ovanligt att ungdomar säger till kompisar att "ja,jag kommer till festen sen.." utan att för den sakens skull vilja/agera på det sättet.

Jag säger inte att du har fel. Men det finns en möjlighet att hon aldrig hade för avsikt att åka till klassfesten. Oavsett vad hon sa till kompisar.
Citera
2017-05-17, 22:55
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Det är inte när låtarna lagts till i Spotify-listan utan hur lång själva låten är..

Längesen jag använde Spotify, men det är ju samma låt, borde rimligtvis vara lika lång då?
Citera
2017-05-17, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
ja speciellt dom som knaprar iktorivil...........så det ser hoppfullt ut för grabben

Då hamnade vi OT.. Varför tror du han ska få lindrigare straff genom att erkänna?
Citera
2017-05-17, 22:56
Medlem
Frågan är hur hon kom till gården öht. Finns bussförbindelse? Känns som om hon fick skjuts av någon så kanske den här någon skulle hämta upp henne samma kväll, morgonen efter?

Den anhörige som GM var hos, vad har den för alibi? Kan det finnas yttligare en till? Så det var GM BO och en till som åkte i båten? Har de som suttit MGM sagt något om båtresan?
Citera
2017-05-17, 22:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fast det vet vi ju inte alls. Vet många ungdomar, även jag själv förr, som SA en sak till kompisar, men INTE menade det/hade andra avsikter.

Inte alls ovanligt att ungdomar säger till kompisar att "ja,jag kommer till festen sen.." utan att för den sakens skull vilja/agera på det sättet.

Jag säger inte att du har fel. Men det finns en möjlighet att hon aldrig hade för avsikt att åka till klassfesten. Oavsett vad hon sa till kompisar.

Enligt föräldrarna skulle de hämta henne på den festen och skjutsa hem henne.
Citera
2017-05-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Längesen jag använde Spotify, men det är ju samma låt, borde rimligtvis vara lika lång då?
Ja, Tjuvjakt - Tårarna i halsen är 4:15 lång.
Citera
2017-05-17, 22:59
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ja, Tjuvjakt - Tårarna i halsen är 4:15 lång.

Men han hade ju lagt till samma låt, 5 nånting?

Edit; läste om pmet. Stod inte att de lagt till samma låt, utan att hon lagt till låtar. Men då kan man anta att det också är låtarnas längd? Tova la till låtar i en egen spellista kl 3:34 och 3:54 på lördagen.
Senast redigerad av mod3styblais3 2017-05-17 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Man kan läsa sammanfattningen på första sidan. Utöver detta kan man söka i tråden. Jäkligt tjatigt med samma frågor och galna påståenden hela tiden.

Absolut! Ja, o istället missar man "mycket", då man inte orkar/vill läsa ifatt femtio sidor, men 95% samma sak.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Då kan vi kanske utgå ifrån att polisens uppgift om tidpunkten för mordet kan diffa på fyra minuter och fjorton sekunder?

Hur som helst så spelar det knappast någon roll när Tova var aktiv på Spotify natten innan hon försvann.
Citera
2017-05-17, 23:02
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt föräldrarna skulle de hämta henne på den festen och skjutsa hem henne.

Ja. Det var vad Tova och föräldrarna kom överens om. Men Tova kanske redan då visste att hon senare skulle ringa föräldrarna och säga att de inte behöver hämta henne för att hon ska "sova över hos en kompis". Att hon redan hemma visste att hon inte tänkte gå på klassfesten, utan skulle umgås med exet. Klassfesten kan vara en täckmantel för att kunna umgås med exet, så att föräldrarna (som hatade exet) inte skulle gå bananas.

Ungdomar ljuger för sina föräldrar, det är inget konstigt. Man säger en sak - men agerar på ett annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in