Citat:
Ursprungligen postat av
TheKeymaker
- Det är mycket möjligt att det är Mats som gjort de uttag i Kina som Linda anmälde/reklamerade till banken några dagar innan hon dog.
Jag ser en bred enighet kring att Lindas tillgångar är ett 'stekhett' spår i mordet.
Mats Alm har berättat om hur han under -- var det 65 timmar -- av indrivare och i frihetsberövat och drogat tillstånd -- tillfrågats om var Lindas pengar fanns. Likaledes har även Lars Alm betonat vikten av att pengaspåret följs upp. Andra menar att Mats Alm själv, som enligt uppgift ska ha haft tillgång till Lindas bank- och kortkoder, av någon anledning är ansvarig för de obehöriga uttagen.
Med de uppgifter Mats har lämnat i åtanke, kan jag tycka, att det är mer troligt än osannolikt, att det finns en koppling mellan de förmodat obehöriga uttagen och mordet på Linda.
Bank- och kortbedrägerier är tveklöst olagliga. Jag undrar därmed om det kan vara möjligt, att svensk och kinesisk (militär)polis -- undlåtit att försöka utreda dessa, när de har skett i direkt anslutning till ett förmodat (triad)mord?
Jag gissar att det vid tidpunkten även i Kina var mer vanligt än ovanligt att bankomater var kameraövervakade.
Vad säger ni Beatrice och Fagro? Kan bankomatspåret ha missats?