2017-05-17, 18:03
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Vi är ganska säkra på att polisen, eller militärpolisen i GuangZhou har full koll på vilka som mördade Linda, vi vet att sanningen snart når Sverige och då kommer några gulingar i Sverige kallas hem till Kina (militärpolisen kommer terra deras familjer) så att de verkliga skummisarna får sin dom och död.
Militärpolis utreder inte civila brott och har aldrig gjort. Menar du att Mats begått brott på kinesiska militärbaser? För det finns då inga kinesiska militärbaser i Sverige och allra minst i N.Bertilsbo.
Citera
2017-05-17, 18:05
Medlem
Citat:
Vi är ganska säkra på att polisen, eller militärpolisen i GuangZhou har full koll på vilka som mördade Linda, vi vet att sanningen snart når Sverige och då kommer några gulingar i Sverige kallas hem till Kina (militärpolisen kommer terra deras familjer) så att de verkliga skummisarna får sin dom och död.

...och UFO:n kommer att landa i Borlänge. Jodå. Kineshistorierna du och *agro & co kommer med är ju inte ens trovärdiga i 3 sekunder.

Insikten har kanske inte landat hos dig att det såväl hos Rikskriminalpolisen som skribenter här i tråden finns personer som till skillnad från dig (som i verkligheten inte verkar ha fler kontakter än två hål i väggen) har rätt bra koll på det här samt kontakt med / samverkan med myndigheter i Hong-Kong och i fastlands-Kina/Beijing?

Ditt språk och dina formuleringar avslöjar din okunskap om hur det fungerar i praktiken. Ovanpå det så har du helt fel. Men det vet du. Vilket betyder = troll.

Ta nu istället och förklara vad Mats gjorde i vid Åselby och varför han struntade i alla bröllopsbestyren. Och i övrigt ljuger om i stort sett allt möjligt. (Samt förklara varför Mats Alm i princip erkänt dråp/mord på Linda Chen, se sid 3890 i FUP).
Citera
2017-05-17, 18:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
När rymdteleskopet "Hubble" (tror jag det kallades) sändes upp för att utforska rymden
avslöjades att det redan fanns 4 st satelliter med liknande utrustning i rymden,
dessa 4 var dock riktade mot jorden. Ett föremål stort som en bil är ingen match
att följa för en av dessa satelliter, de klarar föremål 1/2 meter stora.
All data lagras i USA.
Den så kallade rundturen som Mats Alm påstår "skette" den 1 aug finns inspelad
av en satellit, om någon verkligen vill ta fram dessa data så går det att göra.
Problemet är väl att familjen Alm inte betraktas som terrorister (utanför länsgränsen).

Antalet satelliter som cirkulerar är drygt 2.000 st enligt de senaste siffrorna jag såg,
(kan vara betydligt fler), detta innebär att fler nationer än USA kan ha bilder som
bevisar exakt hur Mats Alms bil rört sej den 1 aug.

Självklart innefattar detta även den Renault som observerades i N Bertilsbo
den 2 aug, tidigt på morgonen. Bara att sätta en liten röd prick på föremålet
och följa det bakåt i tid, finns dataprogram utvecklade för detta ändamål.

Bevis finns alltså att hämta om nu någon polismyndighet anstränger sej,
vill inte rikta kritik mot hur utredningen har bedrivits eller mot de prioriteringar
som skall tas hänsyn till, bara påpeka fakta, bevis finnes!
Ska bli rysligt spännande när vi väl får tillgång till satellitbilderna från dagarna 1, 2 augusti och
den 18 september 2009. Det är nog på ingång när som helst.

Vad blir det vi kommer att få se, tro? Har dödandet ägt rum borta vid Norra Bertilsbo så
är det med all sannolikhet uppfångat på bild.
De som bespetsar sig på att få se några småttingar till kineser komma kånkandes på en
"skopad", utslagen Mats Alm lär bli grymt besvikna...

Bäva månde den skyldige och eventuella medbrottslingar.
Sanningens ögonblick närmar sig nu obönhörligt.
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-17 kl. 19:13.
Citera
2017-05-17, 19:10
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska bli rysligt spännande när vi väl får tillgång till satellitbilderna från dagarna 1, 2 augusti och
den 18 september 2009. Det är nog på ingång när som helst.

Vad blir det vi kommer att få se, tro? Har dödandet ägt rum borta vid Norra Bertilsbo så
är det med all sannolikhet uppfångat på bild.
De som bespetsar sig på att få se några småttingar till kineser komma kånkandes på en
"skopad", utslagen Mats Alm lär bli grymt besvikna...

Bäva månde den skyldige och eventuella medbrottslingar.
Sanningens ögonblick närmar sig nu obönhörligt.
Det här har jag missat, vad är det för bilder?
Citera
2017-05-17, 19:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Det här har jag missat, vad är det för bilder?
Låter användaren upstepper förklara:

https://www.flashback.org/sp42399350

Citat:
Dessutom har USA, Ryssland, Kina en hel del bilder, är övertygad om att bilarna
som är aktuella i brottsfallet går att lokalisera förhållandevis enkelt.
Då får vi svar på många ännu olösta "problem".
Oavsett om Linda Chens kropp fraktats på natten så finns det bilder!
https://www.flashback.org/sp42649820

"Mr Hubble" himself: https://www.youtube.com/watch?v=dzBhB1h9B8I
https://earth.esa.int/web/guest/pi-community
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-17 kl. 19:38.
Citera
2017-05-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Bröllopet tycktes ha varit dåligt planerat och organiserat och eftersom Linda stod för kostnaderna var det väl hon som höll i vad som skulle beställas och ordnas, för mig verkade allt vara ett spel för galleriet, att det fanns någon vetskap det blir inget bröllop, som det inte blev heller.

Menar du alltså att du var engagerad i detta fall innan Linda försvann? Med ordet verkade beskriver du helt klart situationen i imperfekt och hur du upplevde situationen FÖRE den tänkta vigseln.
Senast redigerad av Mallgan88 2017-05-17 kl. 20:49. Anledning: Glömde ett blanksteg - texten var svårläst
Citera
2017-05-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
- Det är mycket möjligt att det är Mats som gjort de uttag i Kina som Linda anmälde/reklamerade till banken några dagar innan hon dog.

Jag ser en bred enighet kring att Lindas tillgångar är ett 'stekhett' spår i mordet.

Mats Alm har berättat om hur han under -- var det 65 timmar -- av indrivare och i frihetsberövat och drogat tillstånd -- tillfrågats om var Lindas pengar fanns. Likaledes har även Lars Alm betonat vikten av att pengaspåret följs upp. Andra menar att Mats Alm själv, som enligt uppgift ska ha haft tillgång till Lindas bank- och kortkoder, av någon anledning är ansvarig för de obehöriga uttagen.

Med de uppgifter Mats har lämnat i åtanke, kan jag tycka, att det är mer troligt än osannolikt, att det finns en koppling mellan de förmodat obehöriga uttagen och mordet på Linda.

Bank- och kortbedrägerier är tveklöst olagliga. Jag undrar därmed om det kan vara möjligt, att svensk och kinesisk (militär)polis -- undlåtit att försöka utreda dessa, när de har skett i direkt anslutning till ett förmodat (triad)mord?

Jag gissar att det vid tidpunkten även i Kina var mer vanligt än ovanligt att bankomater var kameraövervakade.

Vad säger ni Beatrice och Fagro? Kan bankomatspåret ha missats?
Citera
2017-05-17, 21:31
Medlem
Vem betalade inköpet på City Gross 090801, Mats eller Linda?
(har inte tillgång till FUP på denna dator)
Citera
2017-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
De är dömda i några idioters ögon men av de flesta svenskar som har råg i ryggen så är de oskyldiga. Kineser är skyldiga till detta mord liksom många andra mord som inte klassats som mord.

Läs ACE:s inlägg på svenskamord.se så får du själv se vad den GuangDong/Nordvietnamesiska ligan pysslar mitt framför ögonen på oss utan att polisen fattar något.

Skrämmande att det får gå till såhär. Jag fattar att du skojade med ditt inlägg.

Jag måste ställa mig till de som också tror att Mats är skyldig i och med att du säger att de flesta tror att han är oskyldig.

Hur kan du veta att Kineser är skyldiga till att Linda ej lever? Varför är det mer troligt?
Citera
2017-05-17, 21:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag känner till vilket kacklande det kan bli när en störe grupp sätter igång, deras språk är också ett enda kacklande, sedan är de vanligen högljudda också som en extra krydda.

Hur vet du att var så i detta fallet eller är du full av fördomar?
Citera
2017-05-17, 21:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Är detta vad du menar när du pratar om MP.

Citat:
Dessutom har USA, Ryssland, Kina en hel del bilder, är övertygad om att bilarna
som är aktuella i brottsfallet går att lokalisera förhållandevis enkelt.
Citera
2017-05-17, 22:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro

Citat:
Med de uppgifter Mats har lämnat i åtanke, kan jag tycka, att det är mer troligt än osannolikt, att det finns en koppling mellan de förmodat obehöriga uttagen och mordet på Linda.

Det har påpekats av många, bl.a av mig, att en trolig anledning är att LC har kontaktat banken angående misstänkta uttag. Banken hade ringt LC:s telefon och gissa vem som svarade?
Personen meddelade inte LC om samtalet så banken skickade ett brev till LC på torsdagen. Kom det fram på fredagen eller inte?

På måndagen kan det tänkas att LC skulle kontakta banken och då, användare Judensau, skulle verkligen en bomb brisera.

Alltså måste något ske under helgen för att undvika en polisanmälan på att Mats Alm än en gång hade använt pengar som inte var hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in