Citat:
Linda lånade 100.000 kr för att åka till Kina med Mats på en månad.
Hon gav 25-30.000 kr till sina släktingar, hon tog foton för 20.000 kr.
Resan till Kina skall ha kostat totalt 90.000 kr och Linda betalde nästan allting, Mats sade att han kommer att betala tillbaka när han börjar jobba, men Linda skall ha sagt det behöver du inte.
Mats ville inte åka till Kina därför han ansåg att han hade ingen ekonomi för det, men Linda skall ha sagt att hon bjuder på resan och att det är nödvändigt att han får träffa hennes familj i Kina.
Jag kan inte se annat utan Linda hade inga planer att betala tillbaka lånet från hennes lön, utan planen var nog att dödsboet skulle betala tillbaka skulden.
Hon gav 25-30.000 kr till sina släktingar, hon tog foton för 20.000 kr.
Resan till Kina skall ha kostat totalt 90.000 kr och Linda betalde nästan allting, Mats sade att han kommer att betala tillbaka när han börjar jobba, men Linda skall ha sagt det behöver du inte.
Mats ville inte åka till Kina därför han ansåg att han hade ingen ekonomi för det, men Linda skall ha sagt att hon bjuder på resan och att det är nödvändigt att han får träffa hennes familj i Kina.
Jag kan inte se annat utan Linda hade inga planer att betala tillbaka lånet från hennes lön, utan planen var nog att dödsboet skulle betala tillbaka skulden.
Jag har sedan tidigare efterfrågat en vettig ekonomisk redovisning som styrker alla dina teorier om Lindas ekonomi. Med vettig menar jag inte långa inlägg med svammel utan en Excel-liknande sammanräkning som man lätt kan följa, exempelvis med hennes disponibla inkomst, försäljningsvinster, hyresintäkter, lån o.s.v. Någon sådan har inte du lyckats prestera och det innebär att du än så länge är ensam om uppfattningen exempelvis över Lindas betalningsförmåga.
Dessutom vet du inte vad av pengarna som är lån och vad som är gåvor t.ex.
Teorin om något slags självmord är befängd och det vet alla som kände Linda.
Förklara istället varför Mats befann sig i Borlängetrakten runt 19:59 den 1:a augusti 2009, varför han inte beställde bröllopsmat, varför han utnyttjade Linda, varför han ljög om bröllopsbestyren för henne och deras vänner o.s.v.