2013-03-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ur förhör med Victoria, före detta hustru till MA. Sid. 1488

Victoria kontaktar förhörsledaren och säger att hon vill berätta följande:
Någon gång under 2004 eller 2005 pratade Mats med Victoria om att upprätta ett testamente.
Mats sa att "det kanske är bra att vi gör ett testamente". Vidare sa han att det skulle passa bra
att få det gjort och att "man vet aldrig vad som händer".

Mats hade ordnar med papper, som Victoria skulle skriva under. Hennes minne är att det var
gröna papper. Mats visade henne hur hon skulle fylla i pappren. Victoria sa att hon skulle titta
på pappren senare. Hon skrev aldrig under något papper.

Det gjorde hon rätt i. Det räddade kanske hennes liv.

Ja, Victoria (Mats Alms f d fru) maste rysa av obehag nar hon inser hur nara det var att hon mist livet.

Uppenbarligen har Mats Alm sett for manga filmer dar det tecknas livforsakringar pa nagon som sedan brutalt mordas!

For mig verkar det som att Mats Alms lever i en fantasivarld dar hans fantasier och verkligheten har smalt samman sa till den milda grad att han inte langre ar formogen att forsta var fantasierna slutar och verkligheten tar vid.

Men han skall standigt bli pamind om sitt "illdad"!

Vad det galler de 100 000 kr han forskingrat fran Linda Chen sa borde det inlamnas en stamning ifran dodsboet. Det vore vart varenda krona (aven om malet forloras) att se Mats Alm och hans ynkliga familj "schavottera" infor oppen rida!

Jag ar beredd att bidra med en slant for att tacka advokat och rattegangskostnader vid en eventuell forlust. Ar vi tillrackligt manga som bidrar sa kan det bli verklighet. Leif G W ar ju "tat" sa han kunde ju bidra med en slant och skapa publicitet kring Mats Alm och familjen Alm panytt. Jag ar inte jurist sa jag vet inte hur stora chanser en sadan stamning har att bli framgangsrik.

Men det vore njutbart att SATTA STRALKASTARLJUSET ATER PA MATS ALM OCH FAMILJEN ALM - oavsett utgang!

Bara en tanke...

P S En gammal filmklassisker ar "Double Indemnity" fran 1944. Den ar val vard att ses och finns tillganglig pa bl a youtube. Men jag tror inte att Mats Alm fick inspiration av den filmen...
Senast redigerad av Game-Set-Match 2013-03-10 kl. 15:13.
Citera
2013-03-10, 15:13
Medlem
Grandiosos avatar
Värt att påminna om:

"Han skakade av ilska"

Nu har det visat sig att polisens utredare, redan elva dagar efter att Linda anmälts saknad, började att jobba utifrån teorin att svartsjuka kunde ligga bakom försvinnandet.

Vänninan, som enligt Dalarnas Tidningar förhörts av polisen, tipsade då om att Linda kände sig oroad över den blivande makens temperament.

En händelse som skakade Linda var ett krogbesök då Mats Alm blev svartsjuk för att andra män tilltalade henne.

För väninnan berättade Linda Chen att Mats var spiknykter vid tillfället. Trots det blev han så rasande av att män tittade på henne att han högröd i ansiktet började stampa på stället och skaka i hela kroppen.

"Vill ha full kontroll"

Han hoppade på stället, viftade med armarna och fick inte fram ett ord, skriver Dalarnas Tidning.

– Det förvånar mig inte alls. Mats Alm är en kille som vill ha full kontroll. Svartsjuka är en del av det mönstret, säger Leif GW Persson, som själv planerar att sitta med under rättegången.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12245864.ab

- Vi anser att det är ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig till mordet, säger Lars-Ola Sörestad, chef för länskriminaljouren i Dalarna.

Leif GW Persson förklarar att mordplatsen historiskt sett ofta är bostaden, framför allt om det är parets gemensamma lägenhet.
- Mordet på Linda Chen har antingen skett i anslutning till bilfärden eller i bostaden, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-bevis-fran-alms-lagenhet/
Citera
2013-03-10, 15:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Ja, Victoria (Mats Alms f d fru) maste rysa av obehag nar hon inser hur nara det var att hon mist livet.
Det var nog precis vad hon gjorde!

"Victoria, 33, tittar på bröllopsfotot av sig själv och Mats Alm

I fyra år var de gifta.

Nu är han misstänkt för mord på Linda Chen, som skulle bli hans nya hustru.

– Det skulle ha kunnat vara jag, säger Victoria.

När Mats Alm rapporterades försvunnen tidigare i veckan blev Victoria för första gången rädd.

– Jag var rädd att han skulle söka upp mig.

När hon i fredags hörde att Mats Alm anhållits, misstänkt för mord på sin blivande hustru, blev det en chock. Hon tänker mycket på hans föräldrar och syskon – och på Linda Chens anhöriga.

– Jag kan inte förstå det. Och jag kan inte låta bli att tänka, att om det är han då kunde det lika gärna ha varit jag.

– Jag tackar Gud för att det inte var det.
"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12003400.ab
Citera
2013-03-10, 16:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Från år 2007-2009 betalar Linda enligt förundersökningen 309.000 kr till andra personer.
2008 åker hon till Kina med sin mor, antagligen står Linda för kostnaderna, eftersom modern har en mycket låg inkomst. Vi antar allting kostar för Linda 40.000 kr
2009 åker Linda med Mats till Kina och det kostar henne 90.000 kr.
När hon säljer lägenheten hon köpt 2005 gör hon en reavinst på 60.000 kr.
Hennes totala kapital skulle vara 930.000 kr. 270 + 300 + 300 + 60
Hennes totala utgifter från 2007-2009 är 929.000 kr. 490 +309 + 130
Det menas hon var utan kapital när hon kom från kinaresan.

Därmed kan det bevisas hon tog emot ca 300.000 kr från mannen i Peking, men betalade aldrig tillbaka pengarna.
Den här mannen från Peking har säkerligen ställt krav på Linda att han vill ha tillbaka pengarna, i Kina är 300.000 kr mycket pengar och han kan också ha lånat upp dem.
Jag är helt övertygad den här fordran som sannolikt Linda hade mot sig, var orsaken till problemet hon hamnade i.

hoppsan, här tog du visst bort 2/3 av inlägget!

de andra siffrorna, nu borttagna, var fick du dom ifrån? inget av det står i FUP.
Citera
2013-03-10, 16:15
Bannlyst
Citat:
Du borde väl inse om han hade en fordran på 300.000 kr, därför han var tvungen avbryta planen att gifta sig med Linda och flytta till Sverige och han anser att han hade rätt att få pengarna tillbaka.
Det är väl helt logiskt att han lämnar det till indrivning, om den som hade skulden vägrade att betala.

Samma sak i Sverige den som inte får in pengar för en skuld lämnar det till kronofogden och finns det inga riktiga papper med eller andra orsaker, kan det bli indrivare.
Var kan man hitta källan till detta? Att skriva detta utan att styrka sina påståenden med källhänvisning tyder enbart på att din trovärdighet inte är mätbar.
Citera
2013-03-10, 16:17
Medlem
referensnummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hoppsan, här tog du visst bort 2/3 av inlägget!

de andra siffrorna, nu borttagna, var fick du dom ifrån? inget av det står i FUP.

Det där med siffror verkar vara svårt , allt från angivna cm på klackar till antal år i Stockholm.
Det kan inte vara lätt att hela tiden justera efterhandskonstruktioner.
Samma verkar det gälla textilier ,brukar mössa eller brukar inte?
Citera
2013-03-10, 18:22
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Den här enkla analysen bekräftar att Mats Alm hade ingenting med Lindas död att göra.
Innan jag gick in och började skriva här, visste jag om att MA var helt oskyldig till Lindas död, blandannat det som skedde i Tällberg ansåg jag var klara bevis att han hade ingenting att göra med hennes död, utan var helt oskyldig.
Vi anser att det är ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig till mordet, säger Lars-Ola Sörestad, chef för länskriminaljouren i Dalarna.
Citera
2013-03-10, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skadetbehovas
Vi anser att det är ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig till mordet, säger Lars-Ola Sörestad, chef för länskriminaljouren i Dalarna.

Tungt, mycket tungt for Mats Alm.

Chefen for lanskriminalen, Lars-Ola Sorestad anser alltsa att

DET AR STALLT UTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL ATT MATS ALM AR SKYLDIG TILL MORDET...

Ord och inga visor!
Citera
2013-03-10, 19:02
Bannlyst
Jag är benägen att ställa en allmän fråga till alla aktiva i tråden. I dagsläget tenderar det att vi hamnar i disk. som inte är baserade på fu. och annan fakta. Jag ser det som en medveten strategi för att åstadkomma en disk. som inte är fokuserad på mördaren Mats Alm och blådåren Lars Alm. Ett exempel är obekräftade påståenden om skenäktenskap. Eftersom att fu. inte bekräftar att detta har skett, så är det näppeligen relevant för hur Linda Chen lämnade jordelivet.

Att på ett utstuderat sätt smutskasta Linda för att få mördaren Mats Alm att framstå i en bättre dager är enligt mitt förmenande så lågt och simpelt, så att det enbart slår tillbaka på uppgiftslämnarna.
Citera
2013-03-10, 19:24
Medlem
Grandiosos avatar
AH: Fotografierna är tagna tiden 15 till 18 september.
LA: Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv, ja fotograferar
sej själv i Stockholm när han ska hålla sej undan.
AH: Vad har du

LA: Ja så jävla inkompetent dum kan han inte vara, bilden på Mats där med mössan
nerdragen och jacka som jag inte känner igen det gör mej lite mera spekulation lite mera
övertygad om att faktiskt så finns det manipulationer …..det finns droger som går att använda
för att få människor helt medgörliga som helst som inte syns på drogtester efter tolv timmar
GHB till exempel ……….typ den delen som man ledigt kan ha fått i den där vätskan som han
säjer att han har svalt tabletter. (Tillåt mig spekulera vad som rörde sig i skallen där på
vresige Almaren: "Helvete också, där försa jag mig, nu fattar dom nog fan att jag vet
hur det ligger till. Snabbt som satan växla in på nåt annat. Vad? Vad? Droger, droger tar vi
fort nu innan de hinner koppla."
)

AH: Vem har tagit fotografierna?
LA: Någon som kanske tog därifrån han om Mats säjer att han ja jag vet inte det är fan i alla
fall inte jag jag vet inte vem som har knäppt kortena jag har aldrig rört hans kamera eller mer
än torka av översidan när jag hitta de här för jag vart så jävla rädd då och därför så säjer jag
stenhårt att jag tror jag fortsätter tro på Mats jag tror på hans version att han har blivit
bortförd och de är dom som har bortfört han de är någon mycke liten person som har knäppt
han för han är knäppt nerifrån och uppåt så här har dom stått på knä framför han och knäppt
kort eller va har dom gjort för någonting jag tänker ………..tänker inte försöka dölja
någonting de har ingen vinst, jag tänker bara vara ärlig men (Och här tänker han: "att jag
ska behöva förnedra mig med sån skit. Helvetes pojkjävel, vad jag tvingas till. Men
snutjävlarna ska inte ta dig. Jag ska kämpa, kämpa för din skull fast du egentligen inte
förtjänar det. Hela näven i skiten får jag stoppa, men räddas ska du.")

(Här kan också göras den reflektionen att någon som finner sig ha anledning att poängtera
att man inte döljer någonting, trycker på sin ärlighet, ofta just döljer nånting, inte är så
ärlig när allt kommer omkring, den erfarenheten har jag i vart fall.)

AH: Jag skulle just komma till det Lars att nämna det att så att inte du gör Mats någon
björntjänst utan vi försöker att hjälpa honom istället för att……
LA: Absolut hela tiden men jag tänker fortsätta och tro på han och jag tänker ha mina tankar
om hur de saker och ting har gått till det kommer jag fortsätta och ha men inte få in de i mitt
huvud.

Sid. 1309. 1310

Lars Alm tillfrågas om han söndagen den 13 september 2009 gav Mats några pengar
samtidigt som han vistades i Bollnäs. Lars svarar att han har inget direkt minne av det, det
kanske var någon hundralapp som han stack åt honom. Han är inte hundraprocentigt säker om
Mats fick några pengar. Det var betydligt tidigare i tid som han hade gett honom pengar. Lars
har det inte minnet att han skulle gjort det.

Lars underrättades om att han samma dag – 13 sep. 2009 - tog ut 3.500 kr. vid bankautomat
och tillfrågades om han gav något av dessa pengar till Mats. Lars blev i sammanhanget
upprörd och tycker det är djävligt skrämmande att vi går in och kontrollerar hans konto. Han
skall kontakta åklagaren med denna frågeställning. Han svarar upprört att " Jag har fan inte
tagit ut det åt Mats ".

Sid. 1333
Senast redigerad av Grandioso 2013-03-10 kl. 19:40.
Citera
2013-03-10, 19:27
Medlem
upsteppers avatar
När rymdteleskopet "Hubble" (tror jag det kallades) sändes upp för att utforska rymden
avslöjades att det redan fanns 4 st satelliter med liknande utrustning i rymden,
dessa 4 var dock riktade mot jorden. Ett föremål stort som en bil är ingen match
att följa för en av dessa satelliter, de klarar föremål 1/2 meter stora.
All data lagras i USA.
Den så kallade rundturen som Mats Alm påstår "skette" den 1 aug finns inspelad
av en satellit, om någon verkligen vill ta fram dessa data så går det att göra.
Problemet är väl att familjen Alm inte betraktas som terrorister (utanför länsgränsen).

Antalet satelliter som cirkulerar är drygt 2.000 st enligt de senaste siffrorna jag såg,
(kan vara betydligt fler), detta innebär att fler nationer än USA kan ha bilder som
bevisar exakt hur Mats Alms bil rört sej den 1 aug.

Självklart innefattar detta även den Renault som observerades i N Bertilsbo
den 2 aug, tidigt på morgonen. Bara att sätta en liten röd prick på föremålet
och följa det bakåt i tid, finns dataprogram utvecklade för detta ändamål.

Bevis finns alltså att hämta om nu någon polismyndighet anstränger sej,
vill inte rikta kritik mot hur utredningen har bedrivits eller mot de prioriteringar
som skall tas hänsyn till, bara påpeka fakta, bevis finnes!
Senast redigerad av upstepper 2013-03-10 kl. 19:30.
Citera
2013-03-10, 19:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
När rymdteleskopet "Hubble" (tror jag det kallades) sändes upp för att utforska rymden
avslöjades att det redan fanns 4 st satelliter med liknande utrustning i rymden,
dessa 4 var dock riktade mot jorden. Ett föremål stort som en bil är ingen match
att följa för en av dessa satelliter, de klarar föremål 1/2 meter stora.
All data lagras i USA.
Den så kallade rundturen som Mats Alm påstår "skette" den 1 aug finns inspelad
av en satellit, om någon verkligen vill ta fram dessa data så går det att göra.
Problemet är väl att familjen Alm inte betraktas som terrorister (utanför länsgränsen).

Antalet satelliter som cirkulerar är drygt 2.000 st enligt de senaste siffrorna jag såg,
(kan vara betydligt fler), detta innebär att fler nationer än USA kan ha bilder som
bevisar exakt hur Mats Alms bil rört sej den 1 aug.

Självklart innefattar detta även den Renault som observerades i N Bertilsbo
den 2 aug, tidigt på morgonen. Bara att sätta en liten röd prick på föremålet
och följa det bakåt i tid, finns dataprogram utvecklade för detta ändamål.

Bevis finns alltså att hämta om nu någon polismyndighet anstränger sej,
vill inte rikta kritik mot hur utredningen har bedrivits eller mot de prioriteringar
som skall tas hänsyn till, bara påpeka fakta, bevis finnes!
Detta är ju synnerligen intressanta uppgifter!

Så du menar att man till och med kan spåra upp ifall Linda och Mats återvände till
Sturegatan i Falun efter besöket på CityGross och om man sedan körde in Volvon i garaget
och få belagt om man sedan for därifrån eller ej senare denna ödesdigra dag den 1/8-2009?

Det kan väl bara inte vara möjligt eller...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in