Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ur förhör med Victoria, före detta hustru till MA. Sid. 1488
Victoria kontaktar förhörsledaren och säger att hon vill berätta följande:
Någon gång under 2004 eller 2005 pratade Mats med Victoria om att upprätta ett testamente.
Mats sa att "det kanske är bra att vi gör ett testamente". Vidare sa han att det skulle passa bra
att få det gjort och att "man vet aldrig vad som händer".
Mats hade ordnar med papper, som Victoria skulle skriva under. Hennes minne är att det var
gröna papper. Mats visade henne hur hon skulle fylla i pappren. Victoria sa att hon skulle titta
på pappren senare. Hon skrev aldrig under något papper.
Det gjorde hon rätt i. Det räddade kanske hennes liv.
Victoria kontaktar förhörsledaren och säger att hon vill berätta följande:
Någon gång under 2004 eller 2005 pratade Mats med Victoria om att upprätta ett testamente.
Mats sa att "det kanske är bra att vi gör ett testamente". Vidare sa han att det skulle passa bra
att få det gjort och att "man vet aldrig vad som händer".
Mats hade ordnar med papper, som Victoria skulle skriva under. Hennes minne är att det var
gröna papper. Mats visade henne hur hon skulle fylla i pappren. Victoria sa att hon skulle titta
på pappren senare. Hon skrev aldrig under något papper.
Det gjorde hon rätt i. Det räddade kanske hennes liv.
Ja, Victoria (Mats Alms f d fru) maste rysa av obehag nar hon inser hur nara det var att hon mist livet.
Uppenbarligen har Mats Alm sett for manga filmer dar det tecknas livforsakringar pa nagon som sedan brutalt mordas!
For mig verkar det som att Mats Alms lever i en fantasivarld dar hans fantasier och verkligheten har smalt samman sa till den milda grad att han inte langre ar formogen att forsta var fantasierna slutar och verkligheten tar vid.
Men han skall standigt bli pamind om sitt "illdad"!
Vad det galler de 100 000 kr han forskingrat fran Linda Chen sa borde det inlamnas en stamning ifran dodsboet. Det vore vart varenda krona (aven om malet forloras) att se Mats Alm och hans ynkliga familj "schavottera" infor oppen rida!
Jag ar beredd att bidra med en slant for att tacka advokat och rattegangskostnader vid en eventuell forlust. Ar vi tillrackligt manga som bidrar sa kan det bli verklighet. Leif G W ar ju "tat" sa han kunde ju bidra med en slant och skapa publicitet kring Mats Alm och familjen Alm panytt. Jag ar inte jurist sa jag vet inte hur stora chanser en sadan stamning har att bli framgangsrik.
Men det vore njutbart att SATTA STRALKASTARLJUSET ATER PA MATS ALM OCH FAMILJEN ALM - oavsett utgang!
Bara en tanke...
P S En gammal filmklassisker ar "Double Indemnity" fran 1944. Den ar val vard att ses och finns tillganglig pa bl a youtube. Men jag tror inte att Mats Alm fick inspiration av den filmen...
Senast redigerad av Game-Set-Match 2013-03-10 kl. 15:13.
Senast redigerad av Game-Set-Match 2013-03-10 kl. 15:13.
nu fattar dom nog fan att jag vet