Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 20:38
Medlem
bozzhos avatar
Bara spekulera, men T gick iväg från huset, stötte på en bil, som stannade, de i bilen såg att hon var påverkad av något, de klev ur och började kanske bli närgången mot henne, hon kanske försökte avvärja och det spårade ur, de dumpade henne vid båthuset, gick sedan tillbaka till bilen och åkte iväg, nu så målar jag bara upp ett tänkbart senario
Citera
2017-05-17, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Har fortfarande svårt att tro att MGM lyckats forsla kroppen själv genom skogen ner till vattnet. De två tidigare MGM hade ju tydligen alibi under kvällen i Delsbo på någon crusing, däremot tar det bara 30 minuter eller så att ta sig från Delsbo till fastigheten med bil vilket betyder att de kan ha anslutit till gården senare under natten.

Att tre män ska ha kommit upp ur skogen mindre än 1km från gården och dölja sina ansikten tycker jag låter för otroligt för att vara sant, känns rimligt att de var i skogen för att reka eller att de då gömt kroppen som möjligtvis legat i huset under dagen.

Tycker vi dock behöver ta hänsyn till MGM J.E. som lade ut ett inlägg på Instagram att han hade en "sjuk men rolig helg", jag vet inte men om jag hade varit med och antingen haft ihjäl en människa eller forslat bort en kropp känns det VÄLDIGT osannolikt att jag skulle skriva på sociala medier att jag haft en "sjuk" helg.

Som sagt, bil eller skottkärra, brukar finnas på gårdar, inte ett mysterium att kroppen kunde flyttas av en person från gården till sjön, icke!

Har florerat en uppgift intråden om att någon av killarna skulla ha fått på käften under crusingen om jag inte missminner mig.

Crusing kan vara roligt, men sjukt att få på käften. Kan vara vad som åsyftas, kan vara!
Citera
2017-05-17, 20:41
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Aftonbladet har tagit del av bilden där expojkvännen skriver:
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

/Aftonbladet
Går det att hitta denna snap någonstans?
Citera
2017-05-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Går det att hitta denna snap någonstans?

Det vet jag inte.
Citera
2017-05-17, 20:44
Medlem
Browndawgs avatar
Nya uppgifter i media på denna länk: http://www.aftonbladet.se/a/pykGG

Han ska helt plötsligt kört iväg sina polare från gården och sen gjort sig okontaktbar. För att dagen efter skrivit till dom andra i panik typ.
Citera
2017-05-17, 20:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzho
Bara spekulera, men T gick iväg från huset, stötte på en bil, som stannade, de i bilen såg att hon var påverkad av något, de klev ur och började kanske bli närgången mot henne, hon kanske försökte avvärja och det spårade ur, de dumpade henne vid båthuset, gick sedan tillbaka till bilen och åkte iväg, nu så målar jag bara upp ett tänkbart senario

Nej, du målar upp ett filmmanus baserat på dina okunskaper om fakta i det här fallet.

Vägen till båthuset går genom Gärdesgården, inte ett dugg rimligt eller sannolikt att en mördare utan anknytning till gården skulle riskera upptäckt genom att köra genom gården med ett lik i bilen utan att veta var vägen slutar, eller för den delen riskera att inte kunna fly från platsen med sitt fordon.
Citera
2017-05-17, 20:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man misstänkas för dråp?

Är det inte domstolen som gör bedömningen om ett mord av en lindrigare grad skall betraktas som dråp ur straffrättslig mening?

Det är ju uppsåtet som räknas. Saknas uppsåt att döda så är det dråp. Var syftet att döda, så är det mord. Sen är ju planerat mord en annan allvarligare form.
Citera
2017-05-17, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som sagt, bil eller skottkärra, brukar finnas på gårdar, inte ett mysterium att kroppen kunde flyttas av en person från gården till sjön, icke!

Har florerat en uppgift intråden om att någon av killarna skulla ha fått på käften under crusingen om jag inte missminner mig.

Crusing kan vara roligt, men sjukt att få på käften. Kan vara vad som åsyftas, kan vara!

Mycket möjligt! Med inläggen precis innan i åtanke verkar så vara fallet, frågan kvarstår fortfarande vilka som varit i skogen under söndag em. Möjligt att dessa vänner hälsat på och han tagit med dem till skogen för att reka, antingen med deras vetskap eller inte.

Håller med om att det kan vara att "få på käften" som åsyftas vara sjukt, kan jargongen som används där uppe och det låter väldigt rimligt när du säger det.
Citera
2017-05-17, 20:49
Medlem
Loliizhs avatar
Kan någon hitta denna snap det talas om vore det toppen!

(jag har själv inte snap så vet inte hur det fungerar).

"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pykGG/frislappte-mannen-tovas-ex-korde-bort-oss-fran-garden
Citera
2017-05-17, 20:50
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vittnen säger sig ha sett dem på denna crousingen men vittnen har också sett Tova där enligt uppgifter i tråden.

Någon som kan confirma detta? Vart befann sig Tova i lördags?

Kan ju även röra sig om småluriga personer som de har som alibi.
Citera
2017-05-17, 20:50
Medlem
Citat:
Den misstänkte expojkvännen körde bort sina vänner från mordgården – och gjorde sig sedan oanträffbar.
Det uppger en av hans vänner i förhören innan han släpptes.
– Vi har en ganska klar uppfattning om hur hon är bragd om livet, säger åklagaren Christer Sammens till Aftonbladet.

Citat:
Skrev på Snapchat
Senare på kvällen ska han ha försökt ringa Tovas expojkvän men telefonen var då avstängd.
Först morgonen därefter fick han kontakt med expojkvännen - som hörde av sig med en selfie som han skickade via Snapchat. På bilden ska den mordmisstänkte expojkvännen befinna sig hemma hos en anhörig.
Vid samma tillfälle under söndagen ska han också ha skickat ett mer öppet meddelande via Snapchat som kunde ses av alla hans vänner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pykGG/frislappte-mannen-tovas-ex-korde-bort-oss-fran-garden
Citera
2017-05-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Den misstänkte expojkvännen körde bort sina vänner från mordgården – och gjorde sig sedan oanträffbar.
Det uppger en av hans vänner i förhören innan han släpptes.

Senare på kvällen ska han ha försökt ringa Tovas expojkvän men telefonen var då avstängd.
Först morgonen därefter fick han kontakt med expojkvännen - som hörde av sig med en selfie som han skickade via Snapchat. På bilden ska den mordmisstänkte expojkvännen befinna sig hemma hos en anhörig.
Vid samma tillfälle under söndagen ska han också ha skickat ett mer öppet meddelande via Snapchat som kunde ses av alla hans vänner

/Aftonbladet

Förstår att "detta tar priset" och det var ett högt pris Tova fick betala...MGM verkar inte haft ett bra liv öht innan heller. Men detta är förstås det värsta, verkar knappast planerat, något har gått väldigt snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in