Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Svårt att säga, kanske en besökare som blev lite närgången och det hela spårade ut. Ett sexualbrott ligger närmast tillhands när det gäller denna teori.

Skulle på rak arm säga att det är lika troligt att hon mördades av CIA som att hon mördats av en främling.
Citera
2017-05-17, 20:28
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu vet jag inte vad du tror om livet på landet, men det bor inte många just där Billy bor. Det är liksom inte en genomfartsled med många hus. Att det på samma gård samtidigt skulle råka befinna sig en man som tidigare misshandlat Tova och en okänd man som bara råkade dyka upp och sedan spontant mördar en okänd kvinna (Tova) känns för mycket Hollywood. Att sedan denne man dumpar kroppen i vattnet vid en gård där där en kvinnomisshandlare bor som är ex till den mördade - ja, det är ännu mer filmmanus.

När det gäller mord på kvinnor är det som regel en man hon varit eller är i förhållande med som dödat henne. Så först kollar man upp männen i hennes liv. Fanns det ett ex i närheten? Ja, hon var på hans gård. Har han brukat våld mot henne tidigare? Ja. Hittades hon i närheten av hans gård. Ja, i vattnet.

GW Perssob skulle efter de svaren inte börja leta efter okända mördare, kinesiska maffian elker en björn. Han skulle lägga ihop 1 + 1 och få det till 2.

GW brukar väl säga 19 ggr av 20, så är det karln.

Men att 1+1 alltid är två håller jag inte med om
Citera
2017-05-17, 20:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzho
Skulle han ha slagit ihjäl henne så skulle de ha hittat blod på hans kläder som binder han till gärningen, han kan inte dömmas för mord mot dit nekande, då blir det antingen dråp eller grovt vållande till annans död

Självklart kan man dömas för mord mot sitt nekande. Det ät tämligen vanligt. Lisa Holms mördare fick livstid trots sitt nekande.

Eftersom man anhöll honom på söndagen hade han stora möjligheter att slänga bort sina kläder eller bränna dem. Det gör inte automatiskt att han går fri.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-17 kl. 20:35.
Citera
2017-05-17, 20:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man misstänkas för dråp?

Är det inte domstolen som gör bedömningen om ett mord av en lindrigare grad skall betraktas som dråp ur straffrättslig mening?
Så är det kanske 'on paper' men detta skulle ju kunna vara av rimligare grad..te.x ej under lång tid överlagt utan skedde hastigt och oplanerat..
Citera
2017-05-17, 20:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
GW brukar väl säga 19 ggr av 20, så är det karln.

Men att 1+1 alltid är två håller jag inte med om

Ja, 19 av 20 ggr är det karln. Är karln ensam i ett hus på landet med brottsoffret är svaret 20 av 20.
Citera
2017-05-17, 20:34
Medlem
piassavas avatar
Hur kom Tova till gården?
Citera
2017-05-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozzho
Skulle han ha slagit ihjäl henne så skulle de ha hittat blod på hans kläder som binder han till gärningen, han kan inte dömmas för mord mot dit nekande, då blir det antingen dråp eller grovt vållande till annans död
De kanske de facto hittat blod på några av hans kläder? Polisen har inte gått ut vilka fynd man gjort. Och de har garanterat tagit kläder i beslag.
Citera
2017-05-17, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så är det kanske 'on paper' men detta skulle ju kunna vara av rimligare grad..te.x ej under lång tid överlagt utan skedde hastigt och oplanerat..

Utredningen är fortfarande i sin linda, går knappast att avgöra om det var mord eller dråp, dessutom så är det domstolen som gör den bedömningen tänker jag.
Citera
2017-05-17, 20:36
Har fortfarande svårt att tro att MGM lyckats forsla kroppen själv genom skogen ner till vattnet. De två tidigare MGM hade ju tydligen alibi under kvällen i Delsbo på någon crusing, däremot tar det bara 30 minuter eller så att ta sig från Delsbo till fastigheten med bil vilket betyder att de kan ha anslutit till gården senare under natten.

Att tre män ska ha kommit upp ur skogen mindre än 1km från gården och dölja sina ansikten tycker jag låter för otroligt för att vara sant, känns rimligt att de var i skogen för att reka eller att de då gömt kroppen som möjligtvis legat i huset under dagen.

Tycker vi dock behöver ta hänsyn till MGM J.E. som lade ut ett inlägg på Instagram att han hade en "sjuk men rolig helg", jag vet inte men om jag hade varit med och antingen haft ihjäl en människa eller forslat bort en kropp känns det VÄLDIGT osannolikt att jag skulle skriva på sociala medier att jag haft en "sjuk" helg.
Citera
2017-05-17, 20:37
Medlem
Den misstänkte expojkvännen körde bort sina vänner från mordgården – och gjorde sig sedan oanträffbar.
Det uppger en av hans vänner i förhören innan han släpptes.

Senare på kvällen ska han ha försökt ringa Tovas expojkvän men telefonen var då avstängd.
Först morgonen därefter fick han kontakt med expojkvännen - som hörde av sig med en selfie som han skickade via Snapchat. På bilden ska den mordmisstänkte expojkvännen befinna sig hemma hos en anhörig.
Vid samma tillfälle under söndagen ska han också ha skickat ett mer öppet meddelande via Snapchat som kunde ses av alla hans vänner

Aftonbladet har tagit del av bilden där expojkvännen skriver:
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

/Aftonbladet
Citera
2017-05-17, 20:38
Medlem
Caens avatar
Enligt aftonbladet har GM lagt upp på mystory på snapchat dagen efter mordet;

"Fucking skitliv! Som om man inte hade nog med problem redan! Detta tar fan priset."

Ja, stackare..
Citera
2017-05-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Har fortfarande svårt att tro att MGM lyckats forsla kroppen själv genom skogen ner till vattnet.

Rent praktiskt är det inga problem. Alla "på landet" (som jag) äger en skottkärra. Rent mentalt... ja... vem vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in