Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 20:14
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tror inte man ska hänga upp sig på minuterna...

Det tror jag absolut att man ska. Polisen ger inte en så exakt angivelse om det är en ungefärlig uppgift.
Citera
2017-05-17, 20:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varför skulle en annan mördare sticka till BF's hem och mörda henne där?
Det sägs ju att hon mördades på gården...
Han vill väl ha det till att svarttaxichaffisen har dödat henne och kört tillbaka och dumpat henne i sjön. Vilket möjligen skulle kunna räcka till ett frikännande om man inte hittar mördaren, blodspår i huset eller på Billy och telefonen är spårlöst borta.
Citera
2017-05-17, 20:16
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Jag är väl förtrogen med vad som verkar rimligast, och jag tror på den rimliga teorin, men man behöver väl inte utesluta andra möjligheter. Om exet talar sanning (tänk om!) så är taxin det viktigaste spåret. Dessutom är ju gården (marken) stor. Men självklart verkar det rimligast just nu att exet är ansvarig (oklart varför), absolut. Och det är säkert där denna tragiska historia kommer att ha sitt slut.
Du kan vara säker på att det finns bevis om att hon är bragd om livet i närheten eller rent av i huset på fastigheten... Det är inte många mord som lämnar noll spår efter sig, kriminaltekniken har kommit väldigt långt... Sedan om det går att binda den MGM vid brottet återstår att se.... Ett erkännande kan utebli, då många GM inte erkänner för att försöka tränga undan händelsen ur sitt medvetande, och kanske också för att låta sina anhöriga leva i tron att det inte är deras lilla kille som har gjort detta bestialiska mord.
Citera
2017-05-17, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det tror jag absolut att man ska. Polisen ger inte en så exakt angivelse om det är en ungefärlig uppgift.

Vad kan polisen ha hittat som ger en så exakt tid för mordet?
Citera
2017-05-17, 20:17
Medlem
Steinarrs avatar
Eftersom GMs polare inte verkar vara inblandade så kan man ju inte låta bli att undra:

VARFÖR i hela fridens namn åkte Tova till sitt våldsamma ex mitt ute i ingenstans???
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Billy Butt kan räkna med att få ett kvastskaft inkört i tvåan på kåken. Den normala behandlingen från medfångar på personer som mördat unga blondiner. Övriga två nissar har nog nu lärt sig vikten av att ha en stängd Feja. Pöbeln hade redan dömt dem och spytt rejält med galla på dem trots att de av allt att dömma är oskyldiga utom att de möjligvis hjälpt Billy att dumpa kroppen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det skulle kunna vara så att Tova och Billy festade och blev rejält packade, kanske bråkade de och Tova sa att nu tar jag en taxi och drar. Packadsom han var så slocknar Billy och Tova stöter på ett eller annat vis på sin mördare.

Nu vet jag inte vad du tror om livet på landet, men det bor inte många just där Billy bor. Det är liksom inte en genomfartsled med många hus. Att det på samma gård samtidigt skulle råka befinna sig en man som tidigare misshandlat Tova och en okänd man som bara råkade dyka upp och sedan spontant mördar en okänd kvinna (Tova) känns för mycket Hollywood. Att sedan denne man dumpar kroppen i vattnet vid en gård där där en kvinnomisshandlare bor som är ex till den mördade - ja, det är ännu mer filmmanus.

När det gäller mord på kvinnor är det som regel en man hon varit eller är i förhållande med som dödat henne. Så först kollar man upp männen i hennes liv. Fanns det ett ex i närheten? Ja, hon var på hans gård. Har han brukat våld mot henne tidigare? Ja. Hittades hon i närheten av hans gård. Ja, i vattnet.

GW Persson skulle efter de svaren inte börja leta efter okända mördare, kinesiska maffian elker en björn. Han skulle lägga ihop 1 + 1 och få det till 2.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-17 kl. 20:31.
Citera
2017-05-17, 20:18
Medlem
bozzhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Inte vet jag.
Jag tror att BF är mördaren men man kan ju inte veta till 100% ?

Börjar nästan tro att de BF inte är mördaren, hon kan ha lämmnat huset, gåendes och någon i bil har stannat, tror hon har stött på någon, men vem
Citera
2017-05-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu börjar detta verkligen spåra ur!

De va en fråga.
BF ser lite svag ut så antingen om har han använt skottkärra eller bil. Eller fått hjälp med att lyfta kroppen.

Men vad vet jag? Allt är ju bara teorier
Citera
2017-05-17, 20:19
Medlem
pippilongbongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det vara så enkelt som att den misstänkte hade tillgång till en bil?

Han har inte nått körkort. Å ja han har typ 3 bilar på gården.
Citera
2017-05-17, 20:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Du kan vara säker på att det finns bevis om att hon är bragd om livet i närheten eller rent av i huset på fastigheten... Det är inte många mord som lämnar noll spår efter sig, kriminaltekniken har kommit väldigt långt... Sedan om det går att binda den MGM vid brottet återstår att se.... Ett erkännande kan utebli, då många GM inte erkänner för att försöka tränga undan händelsen ur sitt medvetande, och kanske också för att låta sina anhöriga leva i tron att det inte är deras lilla kille som har gjort detta bestialiska mord.

Det räcker med att den misstänkte i förhör hävdar att Tova tog en taxi från gården och att han såg det, det binder honom till gården och är bevisligen också en falsk utsaga. Och att ingen annan kan bevisas ha befunnit sig på gården under den aktuella tiden.

Återstår inte många alternativa gärningspersoner i ett sådant läge.
Citera
2017-05-17, 20:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzho
Börjar nästan tro att de BF inte är mördaren, hon kan ha lämmnat huset, gåendes och någon i bil har stannat, tror hon har stött på någon, men vem

En mördare som kom körandes och inte körde iväg med henne utan stannade kvar, utförde dådet och dumpade kroppen där han fann henne? Inte troligt. En man som drar in en kvinna i bilen stannar inte bilen utan kör iväg med henne en bit därifrån in i en skog, dödar henne och dumpar henne där. Han åker inte med henne till ett vatten med bebyggelse och riskerar att bli sedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in