Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 20:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klonazepam90
Satt han inte anhållen då?

Han anhölls senare på söndagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Mycket ovanligt att ingen kompis eller släkt till MGM uttalar sig i media eller här på FB om vilken underbar och snäll kille MGM var, och att han aldrig skulle kunna tänkas misstänkas för mord.

Jag har citerat ur en artikel i VK där vänner uttalar sig om honom

Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon saknade honom .Ville dit och återförenas .Men han slog ihjäl henne...Han ringde några vänner som han vädj ade om hjälp med kroppen...Och dom ville ställa upp.F ö oskyldiga...

Han vänner är släppta och åklagaren har sagt att Billy mördat ensam och dumpat liket ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Finns FUP'en att ladda ner? Så man vet lite mer.

FUP kommer när och om åtal väcks, dvs kanske om ett halvår.
Citera
2017-05-17, 20:05
Medlem
mod3styblais3s avatar
"Sent i söndagskväll ska tre män ha setts till i skogen nära gården. Ett vittne uppger att de tre männen ska ha "täckt ansiktet"."

http://nyheter24.se/tova-moberg

Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
"6. Vittnesuppgifter

Flera vittnen har talat om försvinnandet. Ett vittne såg tre män i en båt sent på kvällen som betedde sig "mystiskt". Ett annat vittne såg tre män springa ut från skogen sent på kvällen och ska ha täckt för sina ansikten."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/884638-10-saker-vi-vet-om-forsvunna-tova-moberg-19

När jag läste om detta första gången fick jag uppfattningen att skogen var på söndagen. Men hittade inget sånt.
Citera
2017-05-17, 20:06
Medlem
Frågan är hur hon kom till gården öht. Finns bussförbindelse? Känns som om hon fick skjuts av någon så kanske den här någon skulle hämta upp henne samma kväll, morgonen efter?
Citera
2017-05-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det skulle kunna vara så att Tova och Billy festade och blev rejält packade, kanske bråkade de och Tova sa att nu tar jag en taxi och drar. Packadsom han var så slocknar Billy och Tova stöter på ett eller annat vis på sin mördare.

Kan ju va så med. Om så är fallet är de väldigt olyckligt för BF för mycket talar imot honom
Citera
2017-05-17, 20:07
Medlem
Lavettens avatar
Man undrar hur han fick henne till vattnet. Även om det inte var en lång sträcka är det inte helt enkelt att forsla en livlös kropp och han ser dessutom klen ut.
Citera
2017-05-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Kan ju va så med. Om så är fallet är de väldigt olyckligt för BF för mycket talar imot honom

Varför skulle en annan mördare sticka till BF's hem och mörda henne där?
Det sägs ju att hon mördades på gården...
Citera
2017-05-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Man undrar hur han fick henne till vattnet. Även om det inte var en lång sträcka är det inte helt enkelt att forsla en livlös kropp och han ser dessutom klen ut.

Kan inte farsan vara inblandad då?
Vart var han när mordet skedde?
Citera
2017-05-17, 20:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
"6. Vittnesuppgifter

Flera vittnen har talat om försvinnandet. Ett vittne såg tre män i en båt sent på kvällen som betedde sig "mystiskt". Ett annat vittne såg tre män springa ut från skogen sent på kvällen och ska ha täckt för sina ansikten."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/884638-10-saker-vi-vet-om-forsvunna-tova-moberg-19

När jag läste om detta första gången fick jag uppfattningen att skogen var på söndagen. Men hittade inget sånt.
Här är länken till nyheter24 om söndagskvällen.
http://nyheter24.se/tova-moberg
Citat:
Sent i söndagskväll ska tre män ha setts till i skogen nära gården. Ett vittne uppger att de tre männen ska ha "täckt ansiktet".
Expressen skrev det också.
http://www.expressen.se/nyheter/kropp-har-hittats-under-sokande/
Citat:
Ett vittne berättar att han under söndagskvällen såg tre yngre män komma ut från skogen en knapp kilometer från den avspärrade gården.
– Jag kom körande på vägen när jag fick se tre killar som plötsligt kom klivande ut ur skogen. Jag undrade vad fan de gjorde där vid den tiden, dessutom försökte de gömma sina ansikten, säger mannen.
Citera
2017-05-17, 20:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Jag är väl förtrogen med vad som verkar rimligast, och jag tror på den rimliga teorin, men man behöver väl inte utesluta andra möjligheter. Om exet talar sanning (tänk om!) så är taxin det viktigaste spåret. Dessutom är ju gården (marken) stor. Men självklart verkar det rimligast just nu att exet är ansvarig (oklart varför), absolut. Och det är säkert där denna tragiska historia kommer att ha sitt slut.

Om fyndplatsen är i sjön vid båthuset så är den allra rimligaste förklaringen att någon som bor på Gärdesgården har dumpat kroppen där och också tagit livet av Tova. Enda vägen till den fyndplatsen är via gården. Inte sannolikt att en utomstående transporterar ett lik genom gården med stor risk för upptäckt, släpp alla andra spår, det mest troliga är att en boende på gården har med Tovas död att göra.

En bilburen mördare hade bättre möjligheter att göra sig av med kroppen än att köra genom Gärdesgården eller baxa kroppen genom terrängen för att nå fyndplatsen.

En boende på gården bör rimligtvis ha tänkt i samma banor, ingen obehörig kör genom gården, därför är den säkraste platsen att dumpa kroppen på en plats som obehöriga med stor sannolikhet inte råkar dyka upp på som gubben i lådan. Mördaren slapp också att ta risken att transportera ett lik i en bil på allmän väg.

Vid sjön kunde mördaren arbeta ostört och sannolikt utan tidspress. Kalkylerade sannolikt med att ingen obehörig skulle dyka upp, och att ingen obehörig någonsin skulle snoka i vattnet vid båthuset.

I stort sett alla mördare begår misstag, den här mördaren begick åtminstone ett misstag, att hävda att Tova tog en taxi från gården utan att tänka på att den uppgiften går att kontrollera.
Citera
2017-05-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varför skulle en annan mördare sticka till BF's hem och mörda henne där?
Det sägs ju att hon mördades på gården...

Inte vet jag.
Jag tror att BF är mördaren men man kan ju inte veta till 100% ?
Citera
2017-05-17, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Frågan är hur hon kom till gården öht. Finns bussförbindelse? Känns som om hon fick skjuts av någon så kanske den här någon skulle hämta upp henne samma kväll, morgonen efter?

Kan det vara så enkelt som att den misstänkte hade tillgång till en bil?
Citera
2017-05-17, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten

Bil eller skottkärra, är det vilda gissningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in