2017-05-17, 18:42
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GungaDin
Republikanerna har tagit fan i båten.

Helst vill dom ro honom i land.

Men det kan ta tid och visar sig kanske omöjligt.

Börjar båten ta in vatten så får den höge potentaten lämna båten. Kanske inte helt frivilligt och kanske med lite tuffa tag.

Fast det kan bli så att Trump tar sig igenom krisen. Då kan man andas ut och fortsätta med den republikanska agendan.

Men om det inte blir så, utan istället bara värre, är tidpunkten för kniven i ryggen viktig.

Gör man det för tidigt får man de som fortfarande stöder Trump mot sig.

Och väntar man för länge förknippas man med Trump och hans misslyckande som president. Då kan Demokraterna dra fördelar av krisen.

Så det lär väl inte hända så mycket med en gång. Republikanerna avvaktar och ber till sin Gud.

Men fortsättning följer.

Jag tror som sagt att årsskiftet blir en viktig tidpunkt. Givet att saker och ting inte förvärras, vilket man ju verkligen aldrig ska utgå ifrån.
2017-05-17, 18:48
Medlem
Det hela hade ju underlättats om Trump inte lämnades ensam med ryssar på det här sättet.

Att Kreml nu rullar runt på golvet och skrattar åt struntgubben får mig att skratta hysteriskt. Jag ser topparna hoppa på Kreml.

Men Trump går det bara utför. Hans personlighet kan inte hantera situationen. Inte på ett enda vettigt sätt.

Så nu samlas alla som vill äta var sin bit av pepparkakshuset och sen börjar alla på ny kula.

Hur det gick för Trump? Han flyttade in hos Melania och så levde de lyckliga i alla sina dagar.
2017-05-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Men tror du inte att hans väljare förväntar sig någon typ av effektivitet? Trump är ju, bortsett från rena symbolhandlingar*, inte särskilt framgångsrik hittills.

*ett någorlunda färskt exempel är hans bedrägliga påstående om att ha rivit upp the Johnson amendment, vilket han varken kan eller har. Tänk om religiösa samfund tror honom och tappar sina tax exemptions?

För honom och hans väljare är det nog tämligen irrelevant hur dom första drygt 100 dagarna har gått, han har över 10 gånger längre tid kvar innan han blir eller inte blir omvald.

Obamas fans tjatade ju i 8 år om Guantanamo till exempel, jag tror att Trump också får mer än 100 dagar på sig faktiskt.
2017-05-17, 19:02
Medlem
JustZlatans avatar
Jag börjar ångra att klumpedunsen vann valet. Jag undrar om inte Hillary hade varit bättre ändå, inga skandaler och FBI-chefer som sparkas och så hade vi sluppit se alla SJWs demonstrera var och varannan dag.
2017-05-17, 19:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag börjar ångra att klumpedunsen vann valet. Jag undrar om inte Hillary hade varit bättre ändå, inga skandaler och FBI-chefer som sparkas och så hade vi sluppit se alla SJWs demonstrera var och varannan dag.

Var det du som gjorde att det blev så?
2017-05-17, 19:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det hela hade ju underlättats om Trump inte lämnades ensam med ryssar på det här sättet.

Att Kreml nu rullar runt på golvet och skrattar åt struntgubben får mig att skratta hysteriskt. Jag ser topparna hoppa på Kreml.

Men Trump går det bara utför. Hans personlighet kan inte hantera situationen. Inte på ett enda vettigt sätt.

Så nu samlas alla som vill äta var sin bit av pepparkakshuset och sen börjar alla på ny kula.

Hur det gick för Trump? Han flyttade in hos Melania och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

Du verkar ha svalt medias progaganda med hull och hår. Hur känns det att vara svag?
2017-05-17, 19:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Vadå? Det här är det som är bra med Trump. Etablissemanget får huvudvärk nu i 4 år.
Hade Clinton vunnit så hade Obamans korrupta linje fortsatt.

Helvete vad tråkig du är. Ha lite färg för helvete!
2017-05-17, 19:37
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Bra att Trump nu drar på en nio dagar lång resa till Mellanöstern och Europa för viktigare saker så dessa 'deep state' fåntrattar får sura ifred. Alltid lika taktisk och gör saker i rätt tid, Trump.
2017-05-17, 19:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Bra att Trump nu drar på en nio dagar lång resa till Mellanöstern och Europa för viktigare saker så dessa 'deep state' fåntrattar får sura ifred. Alltid lika taktisk och gör saker i rätt tid, Trump.

Ger ju även möjligheten för att era så kallade konspiratiratörer lättare kan få sätta igång alzheimers spåret precis som vissa supportrar har misstänkt ska ske nu
2017-05-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell

Är ju en ganska sjuk resa han ska göra.

Någon som vet om USA presidenter innan varit på 9 dagars arbetsresa utomlands?

Trump lär ju tröttna efter 5 dagar.
2017-05-17, 19:45
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ger ju även möjligheten för att era så kallade konspiratiratörer lättare kan få sätta igång alzheimers spåret precis som vissa supportrar har misstänkt ska ske nu
Tror de ens själva på det spåret? De har ju fått diagnosen "politisk schizofreni" nu.
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-17 kl. 19:47.
2017-05-17, 19:51
Medlem
Kan Trump hamna i fängelse?

Pratas om riksrätt nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in