2017-05-17, 14:54
Medlem
Är det inte konstigt att AL får sitta och lyssna på vad E säger under sitt förhör? Tydligen har han ju penna och papper varpå han antecknar saker.
Han kan ju bara upprepa vad E har sagt om vissa situationer och då får dom en "gemensam" historia.

Det hade väl varit bättre att förhöra dom var för sig? Även under FUP (där fick dom ju kolla på varandras videoförhör)
Citera
2017-05-17, 15:02
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callingthepublic
Är det inte konstigt att AL får sitta och lyssna på vad E säger under sitt förhör? Tydligen har han ju penna och papper varpå han antecknar saker.
Han kan ju bara upprepa vad E har sagt om vissa situationer och då får dom en "gemensam" historia.

Det hade väl varit bättre att förhöra dom var för sig? Även under FUP (där fick dom ju kolla på varandras videoförhör)

Ja kan någon förklara varför de inte förhörs enskilt?
Citera
2017-05-17, 15:07
Medlem
p1t4s avatar
Dom har ju redan förhörts separat. Och varit häktade separata.
Citera
2017-05-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, DET är verkligen märkligt... Det är tjänstefel skulle jag säga, hoppas någon anmäler BVC-sköterskan till IVA.

IVO heter det väl ändå. IVA är något annat.
Citera
2017-05-17, 15:11
Medlem
Lolinona12s avatar
Jag har lite teorier om någon är intresserad. Annars är det terapi att få ur sig sina tankar när man läst om detta tragiska fall

Jag tror att båda två i frustration har skakat H men utan att vara medvetna om att den andre också gjort det.
Jag tror att båda två i frustration har gett H blåmärken genom hårda tag av frustration m.m, också omedvetna av att den andre gjort samma.

Jag tror att A är skyldig till revbensfrakturerna och E är skyldig till blödningen under tungan.

Jag tror att båda två har medvetet struntat i att ge H mat, omedvetna om att den andre gjort samma. A har troligtvis struntat i det på natten pga lathet, spel osv.

E har gjort det pga den jobbiga matningsituationen som rådde.

Jag tror inte att de medvetet har skadat flickan pga att de är onda sadistiska as, utan för att de helt enkelt inte fattat bättre. Det spelar ingen roll varför, jag hoppas att de båda döms hårt och utan några förmildrande omständigheter.
Citera
2017-05-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Håller med. Röda märken på pumpan efter bajs eller på utsidan av underlivet okej. Men på INSIDAN av blygdläppen. Med blod. Det tyder på nåt sjukt

Om hon nu inte rivit sigsjälv. Små bebisar har sylvassa naglar och vill gärna klia sig i underlivet

Nej, det tyder inte på något sjukt, även om jag undrar vad hon menar med skavsår.

Vad menas med insidan av blygdläppen? Så små barn brukar ju ha minimala blygdläppar som knappast syns, de har en lite annan slags anatomi på underlivet än vuxna kvinnor har.
Citera
2017-05-17, 15:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1t4
Dom har ju redan förhörts separat. Och varit häktade separata.

Ja precis, och där kan de ju läsa vad den andre sagt i FUP;en alltså!
Senast redigerad av why123 2017-05-17 kl. 15:18. Anledning: .
Citera
Medlem
brunett73s avatar
Alltså jag tror inte det. E vågade ju knappt ta i barnet nä jag tror inte att hon skakat barnet, hon har brustit i sin omsorg om barnet. Det gick för långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja precis, och där kan de ju läsa vad den andre sagt!

Läsa? De är väl belagda med restriktioner?
Citera
2017-05-17, 15:19
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Läsa? De är väl belagda med restriktioner?

De får ju läsa förundersökningsprotokollet, där är ju alla förhör med både mamman och pappan.
Citera
2017-05-17, 15:23
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
De får ju läsa förundersökningsprotokollet, där är ju alla förhör med både mamman och pappan.

Ja när fuppen släpptes fick de ta del av den.
Citera
2017-05-17, 15:23
Medlem
p1t4s avatar
Citat:
Ja precis, och där kan de ju läsa vad den andre sagt i FUP;en alltså!

Nu ska jag inte påstå att jag vet hur det går till i Sverige, men i USA ska man ha tillgång till alla bevis åklagarsidan har för att kunna förbereda sitt försvar. Fungerar det så här också? Isåfall ska de ju ha tillgång till FUP:en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in