Vi kan väl vara ganska eniga om att det är pappan som har orsakat hjärnblödningen. Sedan vet vi lite om H:s blåmärke, fjärrkontrollen, hon höll på att rulla ner från soffan , pappan gjorde "roliga miner" på henne allt detta står pappan för. Dessutom höll han henne så att hon fick symmetriska blåmärken.
Det var synd att ingen förmedlade mammans inlägg på Familjeliv (om blåmärken o.s.v.) till polisen. Eller att inte moderatorer/administratörer där reagerade och polisanmälde. Om de hade lämnat ut Ip-nummer till polisen hade ju familjen kunnat spåras. Jag menar, om någon skriver "negrer är lata" på ett forum, så finns det alltid en kohort av människor som polisanmäler och samarbetar om att ringa in identiteten på den som har skrivit det, så att denne ska dömas för hets mot folkgrupp. Men om någon håller på att plåga ihjäl sitt lilla barn, så blir det för mycket besvär att göra något...
Jag är inne och läser från rättegången. E säger att A hade koll på hennes dator och att han ville läsa allt vad hon skrev på datorn, han ville veta vad hon pratade om med sina kompisar -det var en hobby för honom ,säger mamman. Alltså de där två.....OMG
Vilket blåmärke pratar de om nu?
Tidigare var ju blåmärket under örat en skugga, nu syns det tydligare i verkligheten än på bilden.
Eller, har det varit ett blåmärke under örat och ännu ett vid örat?
Många märken att hålla reda på, blir det.
OK, jag har följt rättegången ett tag nu. Det lutar åt att pappan är ensam skyldig till det dödliga våldet. Och att mamman "bara" är lat, dum, feg, velig, oföretagsam och har dåligt konsekvenstänk samt mycket önsketänkande. När hon inte reagerade på sina misstankar mycket tidigare och sökte professionell hjälp ORDENTLIGT.
Min gissning är att rätten också kommer att komma fram till detta, och att pappan kommer att få ett längre fängelsestraff (5-6 år menar jag efter att tiden i häktet räknats bort), och mamman villkorlig dom, skyddstillsyn, samhällstjänst etc.. Men jag tror inte att de kommer att låsa in henne mer, utan hon kommer att släppas.
Var precis inne på E's instagram. Där har hon lagt upp en bild på H den 9 september när hon ligger och sover på en filt i soffan.
Någon som vet om vi har fått förklaring till den bilden eftersom den är upplagd samma dag som dom ringde 112?
OK, jag har följt rättegången ett tag nu. Det lutar åt att pappan är ensam skyldig till det dödliga våldet. Och att mamman "bara" är lat, dum, feg, velig, oföretagsam och har dåligt konsekvenstänk samt mycket önsketänkande. När hon inte reagerade på sina misstankar mycket tidigare och sökte professionell hjälp ORDENTLIGT.
Min gissning är att rätten också kommer att komma fram till detta, och att pappan kommer att få ett längre fängelsestraff (5-6 år menar jag efter att tiden i häktet räknats bort), och mamman villkorlig dom, skyddstillsyn, samhällstjänst etc.. Men jag tror inte att de kommer att låsa in henne mer, utan hon kommer att släppas.
Men hade H 6 st! blåmärken när de var på BVC och de inte reagerade, så brister de verkligen också, kan jag tycka. Även om föräldrarna såklart är det största bovarna.
När upptäcker du de här tre grejerna?
– På morgonen.
Var är hon när du upptäcker det?
– Hon är i sovrummet. Vi ligger i sängen. Hon vaknar, vill ha mat. Jag ska ta henne. Och när jag lyfter upp henne ur vagnen i sovrummet, när jag lyfter upp henne så känner jag hur det knäpper till i min hand. Det går väldigt fort. Jag blir så "vad var det?" eller inbillar jag mig bara. Jag gör mat till henne, sätter mig i soffan, och då känner jag det igen. Jag blir helt stel. Som paralyserad. Jag tyckte att det var läskigt. Det kändes fel. Och då så, först, så tror jag att jag kollade om pappan var vaken. Istället för att gå in till honom skrev eller ringde jag till honom.
Share
Leo Pettersson
för 3 minuter sedan
Nästa morgon.
Berätta om den.
– Det var tre saker som hände den morgonen. Hon hade fått konstigt slem i munnen den morgonen. Och sen så var det denna morgon det knäppte i henne. Ett av blåmärkena hade svullnat upp igen.
Hade det ändrat färg också?
– Ja. Det hade gått från blåmärkesfärg till rött.
Alltså vad har han gjort med flickan!!!! Sjuka människa
Och E som bara åberopar -jag förstod inte
Men hade H 6 st! blåmärken när de var på BVC och de inte reagerade, så brister de verkligen också, kan jag tycka. Även om föräldrarna såklart är det största bovarna.
Ja, DET är verkligen märkligt... Det är tjänstefel skulle jag säga, hoppas någon anmäler BVC-sköterskan till IVA.
Ja, DET är verkligen märkligt... Det är tjänstefel skulle jag säga, hoppas någon anmäler BVC-sköterskan till IVA.
Inte läkaren, han undersökte ju henne?
Nu säger E att hon ringde till Alex när hon kände att H var "sönder". Han låg ju för f-n i sovrummet!
Och det var dessutom viktiga saker med barnet. Jösses.