Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej, du menar att ingen av de anhållna kvittrat?
Precis, dels för att det knappt varit några förhör, dels för att svar på grejer till NFC knappast är klara så här fort, någon kommer prata när det är överbevisade
Citera
2017-05-17, 13:41
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialAirService
Jag får känslan Att Fredrik är mer inblandad än man tror, visst Billy ser ju ut som gärningsmannen i första skedet men Fredrik kan dragit längsta strået om det nu är dessa tre som utfört detta

Varför tror du det?
Citera
2017-05-17, 13:45
Medlem
Citat:
Jag får känslan Att Fredrik är mer inblandad än man tror, visst Billy ser ju ut som gärningsmannen i första skedet men Fredrik kan dragit längsta strået om det nu är dessa tre som utfört detta

Motiv? Ser skum ut på bilder. Eller annat motiv?
Citera
2017-05-17, 13:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Hur säkra kan vi vara på de att ingen annan gjort något mot henne

Nu resonerar jag bara högt:

- Mörda någon gör man inte bara si så där. Det brukar vara ett motiv: svartsjuka, hat, ilska, pengar, sadism etc.
- Den enda i gruppen som burit hand på Tova tidigare (och enligt inlägg i tråden även misshandlat män vid svartsjuka) är Billy.
- Ingen av de andra två har det på något vis kommit fram något våldsamt om i media eller här i tråden.
- Att gå från ingen våldsamhet och ilska till att plötsligt bli fysiskt våldsam är ett stort steg.
- Att minst en av de andra två anhållna plötsligt blir våldsamma mot Tova som de utåt sett inte har något otalt med känns inte självklart.
- Svartsjuka kvinnomisshandlare låter inte andra män ens se på hans kvinna. Att då låta vänner våldta henne känns helt utanför ramen. Eller att de ska få bära hand på hans kvinna. Jag har otroligt svårt att tro att han skulle låta en vän misshandla eller döda henne. Inte likt en kvinnomisshandlare.

GW brukar säga att man ska inte krångla till det när man analyserar ett mord. De flesta kvinnor som mördas blir dräpta av en partner eller ex-partner. I det här fallet befinner sig Tova hos en ex-pojkvän som misshandlat henne tidigare. Det är från hans gård hon plötsligt försvinner. Det är också i sjön utanför hans gård som hon hittas. Någon mer behöver inte blandas in i hennes dödande. Däremot verkar polisen tro att de andra två på något vid varit aktiva. Kanske de flyttat på kroppen, gett ett alibi etc.
Citera
2017-05-17, 13:46
Medlem
Tre fulla testosteronfyllda grabbar. Ung söt flicka. Katastrofen ett faktum om en av killarna lyckas trigga de andra två. Fan vet vad som egentligen hänt. Men vi lär få veta så småningom.
Citera
2017-05-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Motiv? Ser skum ut på bilder. Eller annat motiv?
Det är väl för f*n inte ett brott att se "skum" ut. Då skulle varenda 15-23 årig killa sitta bakom galler ju. Keps+hood är ju legio. Man blir ju rädd bara man ser dom.
Citera
2017-05-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
Varför tror du det?
Om man läser på Flashen så ser man ju att han verkar varit mer våldsam mot folk än va Billy varit. Sen finns det en möjlighet att det är han som kört på flickan till gården
Citera
2017-05-17, 13:50
Medlem
Om dessa 3...

" Ungefär samtidigt anhålls de tre personerna och delges misstanke om människorov – på den högre misstankegraden. "

Så låter det som att nått vittne sett alla 4 tillsammans under lördagskvällen. Troligen hämtade dom upp henne.
Citera
2017-05-17, 13:52
Bannlyst
Tragisk historia alltså.

Snart kommer de som sitter anhållna att börja snacka, det är jag övertygad om. Om inte så gör dom det inom några dagar, för de lär ju bli häktade.
Citera
2017-05-17, 13:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tre fulla testosteronfyllda grabbar. Ung söt flicka. Katastrofen ett faktum om en av killarna lyckas trigga de andra två. Fan vet vad som egentligen hänt. Men vi lär få veta så småningom.

Att en svartsjuk pojkvän låter sina vänner våldta och mörda sitt ex - låter det troligt? Nej. Ingen får röra hans kvinna. Finns det något mordfall i Sverige som det passar in på? Kan inte minnas något. Däremot finns det hundratals mordfall där kvinnor mördats av partner eller ex-partner. Och några där en man fått hjälp av vänner att gömma undan kroppen på en kvinna han har eller har haft en relation med.

Antingen gör man ett Hollywood-manus kring mordet eller så försöker man resonera utifrån hur mördare fungerar. Jag väljer det senare.
Citera
2017-05-17, 13:54
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu resonerar jag bara högt:

- Mörda någon gör man inte bara si så där. Det brukar vara ett motiv: svartsjuka, hat, ilska, pengar, sadism etc.
- Den enda i gruppen som burit hand på Tova tidigare (och enligt inlägg i tråden även misshandlat män vid svartsjuka) är Billy.
- Ingen av de andra två har det på något vis kommit fram något våldsamt om i media eller här i tråden.
- Att gå från ingen våldsamhet och ilska till att plötsligt bli fysiskt våldsam är ett stort steg.
- Att minst en av de andra två anhållna plötsligt blir våldsamma mot Tova som de utåt sett inte har något otalt med känns inte självklart.
- Svartsjuka kvinnomisshandlare låter inte andra män ens se på hans kvinna. Att då låta vänner våldta henne känns helt utanför ramen. Eller att de ska få bära hand på hans kvinna. Jag har otroligt svårt att tro att han skulle låta en vän misshandla eller döda henne. Inte likt en kvinnomisshandlare.

GW brukar säga att man ska inte krångla till det när man analyserar ett mord. De flesta kvinnor som mördas blir dräpta av en partner eller ex-partner. I det här fallet befinner sig Tova hos en ex-pojkvän som misshandlat henne tidigare. Det är från hans gård hon plötsligt försvinner. Det är också i sjön utanför hans gård som hon hittas. Någon mer behöver inte blandas in i hennes dödande. Däremot verkar polisen tro att de andra två på något vid varit aktiva. Kanske de flyttat på kroppen, gett ett alibi etc.

Bra analyserat.

Citat:
Om man läser på Flashen så ser man ju att han verkar varit mer våldsam mot folk än va Billy varit. Sen finns det en möjlighet att det är han som kört på flickan till gården

Jaha det har jag missat, har inte hängt med här hela tiden. Har han slagits mycket eller vadå?
Citera
2017-05-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är väl för f*n inte ett brott att se "skum" ut. Då skulle varenda 15-23 årig killa sitta bakom galler ju. Keps+hood är ju legio. Man blir ju rädd bara man ser dom.

Precis. Så vad är motivet.

Han har inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in