Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
http://www.dn.se/arkiv/nyheter/sju-falls-for-medhjalp-till-mord/

"Till skillnad från i tingsrätten döms ingen av männen för mord utan hovrätten rubricerar samtliga sju som medhjälpare. Skälet till detta är att det inte har gått att klarlägga vem som gjorde vad av de fem män som var inne på restaurangen och i dess närhet."
Kort sidospår men jag hoppas mod har överinseende om vi håller det just kort, frågeställningen kan ju åtminstone bli relevant för det aktuella fallet.

Om vi tar Malexanderrånarma som exempel, de dömdes väl alla tre för polismordet innan Arklöv erkände? Var det för att de alla befanns vara lika delaktiga i själva beslutet oavsett vem som avlossade skottet?
Citera
2017-05-17, 13:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Precis, därför tror jag att ingen erkänt eller pratat ut, det är så uppenbart ändå

Jag tror inte de behöver ett erkännande i förhör från någon av de andra för att få Billy häktad. Det är så mycket som talar för att häktningen godkänns. Däremot ska det bli intressant att se om polisen har tillräckligt på de andra två för att få de häktade.
Citera
2017-05-17, 13:30
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du letade inte tillräckligt väl. Någon sida bak från ditt inlägg har har t ex jag länkat till bilden.

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Här är den.

Tackar =). Är det ett födelsemärke ovanför hans vänstra öga?
Citera
2017-05-17, 13:30
Medlem
Citat:
Varför tror du det? Är han den svagaste länken i trion?
När jag läser tråden får jag känslan att Jimmy är den förvirrade och svaga och kommer gola, Fredrik verkar vara den mest oberäkneliga och våldsverkare.
Citera
2017-05-17, 13:31
Medlem
Citat:
Varför Fredrik och inte Billy, Tovas ex som misshandlat henne förut och är polisanmäld för det? Billy verkar vara den logiska i detta fall. Ingen annan av gossarna har burit hand på henne tidigare.
Hur säkra kan vi vara på de att ingen annan gjort något mot henne
Citera
2017-05-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Bra skrivet btw!
Det gnager lite i mig med de två knickedickarna som vi inte vet om dom varit delaktiga i gärningen eller bara hjälpt till att dumpa.
Men om vi pronerar att Tova skulle gå till fots därifrån vilket några var inne på i går, vi hade ett inlägg i tråden nånstans i samma veva att Dumbo och fredrik inte varit på gården hela kvällen, kan dom på vägen tillbaka till gården ha kört över Tova? Kanske en ren olycka?
Med det tänket gör dom sig mer delaktig och för mig blir det enklare att förstå varför alla tre gör sig delaktig.
1. Billy plyfa, har misshandlat henne och det skulle se konstigt ut om hon råkar ut för en olycka i samröre med honom.
2. Fredrik och Dumbo är påverkad av alkohol/ knarkotika, dom skulle vara vållande till hennes död och riskera fängelsestraff, tror dom iallafall kanske?

Dom beslutar sig för att dumpa henne och hoppas på att man kommer tro att det är någon form av olycka som hänt.

Jag hittar inte vart jag hörde att dykare hade jobbat vid en liten bro eller å i anslutning till vägen? Någon annan som vet?
Där skulle dom rent teoretiskt kunnat kört på henne?

Jag spånar bara men får inte ihop det att alla ser sig så pass delaktig i gärningen att dom nekar...

Hittade det jag läste om att man hade dykare efter att Tova var funnen vid en vägtrumma vid vägen och letade efter något. kanske därför dom var där när mannen/vittnet såg dom komma ut från skogen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GWb0x/aklagare-bekraftar-det-var-tova-som-hittades-i-natt
Citera
2017-05-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Hur säkra kan vi vara på de att ingen annan gjort något mot henne
Det kan man inte.
Citera
2017-05-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Det var vad dom trodde efter omständigheterna och att hon inte hört av sig.
Okej, du menar att ingen av de anhållna kvittrat?
Citera
2017-05-17, 13:36
Medlem
Citat:
Det här fallet måste ju vara enklare än Lisa Holm och Linda Chen. Tova har varit hos ett ex som misshandlat henne tidigare, försvinner plötsligt spårlöst och hittas någon dag senare mördad i sjön utanför exets hus. Case closed.

Enkla grejer ....
Citera
2017-05-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej, du menar att ingen av de anhållna kvittrat?

Det vet man inte än, men sådana här unga killar i en sån pressad situation. Det kommer nog inte dröja länge innan dom pratar.
Citera
2017-05-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, jag tror tvärt om att detta kommer bli plättlätt. Det är tre stycken pojkvaskrar som aldrig tillbringat en natt i arresten och framför allt inte suttit i förhör misstänkta för ett av de grövsta brotten man kan göra sig skyldig till. Det är en en person som gjort sig skyldig till mord, Billyboy, och de andra för medhjälp och de kommer givetvis att berätta allt som går att berätta för att klara sig undan så lindrigt som möjligt. Du kan inte jämföra dessa Ronny & Ragge kopior med yrkeskriminella negrer från förorten.

Om 3 män i en båt synts på sjön är det nog 3 män som är GM. Men för Bill och Bull blir det nog smartast att förneka att dom ens var på platsen.
Citera
2017-05-17, 13:38
Medlem
Jag får känslan Att Fredrik är mer inblandad än man tror, visst Billy ser ju ut som gärningsmannen i första skedet men Fredrik kan dragit längsta strået om det nu är dessa tre som utfört detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in