• 1
  • 2
2017-05-16, 11:37
Medlem
INTPs avatar
Att svetsa axeln är nog fullt möjligt, men med tanke på att det sitter en packbox av gummi som ska hålla tätt för växellådsoljan bara någon centimeter från brottet kan det bli svårt att svetsa. Stål smälter vid nått i stil med 1400 grader, packboxen tål kanske 200.
Citera
2017-05-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Att svetsa axeln är nog fullt möjligt, men med tanke på att det sitter en packbox av gummi som ska hålla tätt för växellådsoljan bara någon centimeter från brottet kan det bli svårt att svetsa. Stål smälter vid nått i stil med 1400 grader, packboxen tål kanske 200.

Värt att prova då? Bränner man packboxen byter man ju lätt den då man klyver motorn.
Citera
2017-05-16, 14:46
Medlem
INTPs avatar
I mina ögon inte värt att prova, särskilt inte som axeln redan är ömtålig nog att gå av och svetsning snarast brukar göra sånt värre.

Men jag är mekaniker, att behöva klyva motorn är inte svårt för mig, det är mest bara ett irritationsmoment på grund av en puckad motorkonstruktion som förvandlar ett 30-minutersjobb på de flesta motorerna till sisådär ett fyratimmarsjobb här.
Citera
2017-05-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
I mina ögon inte värt att prova, särskilt inte som axeln redan är ömtålig nog att gå av och svetsning snarast brukar göra sånt värre.

Men jag är mekaniker, att behöva klyva motorn är inte svårt för mig, det är mest bara ett irritationsmoment på grund av en puckad motorkonstruktion som förvandlar ett 30-minutersjobb på de flesta motorerna till sisådär ett fyratimmarsjobb här.

Klyva är ju ingen konst sålänge man har tungan rätt i mun och lite händig. Sachs nållager var dock ett helvete första gången man gav sig på det i 15-årsåldern :-)
Citera
2017-05-16, 22:23
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberrz
här har du en bild på vad jag menar.
https://gyazo.com/89ff6c0e8559dacd42234b66482d02a4
Hur lyckas du knäcka den?
Det där är ganska råbusta grejer annars, du måste ha kört bra hårt?
Citera
2017-05-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hur lyckas du knäcka den?
Det där är ganska råbusta grejer annars, du måste ha kört bra hårt?

Nja det är en lång story men i alla fall jag crasha den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in