Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
De där tror jag det kan ha att göra med. Golare brukar ju inte vara så populära bland kriminella, de är ju typ de värsta dom vet. Både tjejen och pappan golade, hon till han och han till polisen. Inte bara därför men de kan ha gjort han argare.

OT dom begär p 18 o sitter på isoleringen hela straffet golbögarna o där skall dom sitta, så är det. många bra inlägg från dom som vet. Kul o läsa, det är nog uppklarat nu, nu skall det bara skrivas ner o kontrolleras...,.,.,..
Citera
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad är det för bisarrt med att gilla öl och bilar? Är väl inte mer bisarrt än att gilla kaffe och stuprörsjeans eller vad man nu gillar i Stockholm.

Fast det ligger väl ändå något i det? Sådana här saker sker ju nästan alltid i mindre samhällen. Visst, storstäder har mer organiserad brottslighet men småstäderna har ju dessa försvinnande och mord på unga kvinnor. Knutby, Engla-mordet, Pernillamordet i Falun och listan kan göras bra mycket längre. Vet inte vad det beror på men mord som dessa verkar vara kopplade till landsbyggden mer.

Säger inte att Tova hade levt om hon bott i Stockholm, bara att det ligger till på följande vis.
Citera
Medlem
Man har ändå lite svårt att tro att någon som varit med och dumpat en kropp skulle lägga upp den där bilden, och dessutom kommentera helgen som lite sjuk..
Citera
2017-05-17, 12:51
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad är det för bisarrt med att gilla öl och bilar? Är väl inte mer bisarrt än att gilla kaffe och stuprörsjeans eller vad man nu gillar i Stockholm.
Är väl snarare så att när man skämtar om killar på landsbygden så är der Y-namn, bilar och Norrlands 7,3 man lägger in som klassiska fördomsfulla grepp.
Att alla dessa tre punkter stämmer in på två av GMs gör det hela lite..parodiskt i brist på bättre uttryck.
Precis som att stockholmare är stekare, miljömedvetna södermänniskor med struprörsjeans eller gnälliga tanter på Östermalm.

Intressant att många försvarar deras kärlek till SD med att alla sdare inte är mördare (vilket är såklart sant) men hade det varit mördare med invandrarnamn hade samma personer inte försvarat invandrare på samma sätt. Då är det helt plötsligt "verkligheten vi lever i", "varför gör sjuklövern inget", "skicka hem babianerna".

Jag skiter i om dom är SDare eller inte. Idioter är dom oavsett politisk tillhörighet, bakgrund eller läggning.

Förövrigt är det helt sjukt att folk nästan skuldbelägger Tove med att ifrågasätta varför hon jämnt gick tillbaka till honom. Klart det ter sig enkelt att lämna en person som begår fysiskt våld gentemot en.
Men att vara 19 år och ha en första kärlek är förvirrande för alla.
Dom som uttalar sig vet inte vad som rörde sig i hennes huvud. För honom var hon kanske allt som fanns. Trots hans aggressiva drag.
Människans psyke och känslor är mycket svåra att hantera.
Ibland människans värsta fiende.
I detta fall var de det.
All skuld skall falla på GMs.
Senast redigerad av frantik 2017-05-17 kl. 12:57.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan någon uppdatera sammanfattningen?

Jag har lagt till Fredriks info i sammanfattningen och postat den. Förhoppningsvis nappar en moderator på sammanfattningen. I övrigt lade jag inte till något mer. Finns de som är bättre än undertecknad på tidslinjer etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Leendet och kepsen borde räcka för att fälla honom. Brrr!

Fick kalla kårar genom ryggraden när jag såg bilden och ögonen.
Citera
2017-05-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Jag menar inte på samma heder som muslimer gör. Så hedersmord Såklart inte.

Hedersvåld känns bara som en förlängning av den kränkte mannen. Det tycks alltid handla om kränkta män när det kommer till våld mot kvinnor, oavsett hudfärg eller religion. Dock lyckas muslimerna på något höger och vänster ibland få med sig andra kvinnor i den där kränktheten när hedern ska försvaras..

Men det skulle inte förvåna mig om detta är ytterligare ett exempel på en svartsjuk kränkt kille som "ska visa var skåpet ska stå"..
Citera
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Här är den.

Så jag förstår rätt, denna bild är tagen efter helgen? Och det påstådda mordet?
Citera
Medlem
Saxat från Expressen:
Senast torsdag vid lunch måste åklagaren Christer Sammens ta ställning till om trion ska begäras häktade.
– Det är något jag ska ta ställning till under dagen. Förmodligen tas det beslutet i eftermiddag.

Han vill inte gå in på vem som gjort vad av de tre, men säger:
– Min uppfattning är att man har en någorlunda bra bild av vad som inträffat. Men utredningen har inte pågått så länge.
Senast redigerad av Picasso2 2017-05-17 kl. 13:08.
Citera
2017-05-17, 12:54
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så alla som anmäler ett brott är "golare"?. Du vill alltså ha anarki så folk kan mörda till höger och vänster utan att åka dit. Det är sällan mördare åker dit nämligen om det inte finns människor som hjälper polisen.

Någon som är kriminell kan nog uppfatta det så. Nä jag vill inte ha anarki och har aldrig sagt det heller?
Citera
2017-05-17, 12:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tror att det kan bli riktigt svårt att fälla dessa killar om de kör på att blåneka. Hittas inte ett mordvapen som kan knytas till dådet så kan det bli lurigt. Killarna kommer inte att erkänna om inte stark bevisning presenteras.

Jag ser det som väldigt osannolikt att de alla tre gjort sig skyldiga till mord, utan det gäller antagligen bara exet. Tror faktiskt inte ens att de andra två var på plats.

Förmodligen kommer då någon eller de båda som inte är skyldig till mord att berätta vad som hänt. Tror inte det blir så svårt jobb att få till en fällande dom.
Citera
2017-05-17, 12:57
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Är väl snarare så att när man skämtar om killar på landsbygden så är der Y-namn, bilar och Norrlands 7,3 man lägger in som klassiska fördomsfulla grepp.
Att alla dessa tre punkter stämmer in på två av GMs gör det hela lite..parodiskt i brist på bättre uttryck.

Precis som att stockholmare är stekare, miljömedvetna södermänniskor med struprörsjeans eller gnälliga tanter på Östermalm.

Intressant att många försvarar deras kärlek till SD med att alla sdare inte är mördare (vilket är såklart sant) men hade det varit mördare med invandrarnamn hade samma personer inte försvarat invandrare på samma sätt. Då är det helt plötsligt "verkligheten vi lever i", "varför gör sjuklövern inget", "skicka hem babianerna".

Jag skiter i om dom är SDare eller inte. Idioter är dom oavsett politisk tillhörighet, bakgrund eller läggning.

Jo, precis som jag skrev ovan så framstår de här människorna som en parodisk nidbild av landsbygden, men det lär väl vara så här det ser ut. Märks inte minst när bönder förirrar sig in på någon bar i stan och skriker högljutt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in