2017-05-17, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
De är dömda i några idioters ögon men av de flesta svenskar som har råg i ryggen så är de oskyldiga. Kineser är skyldiga till detta mord liksom många andra mord som inte klassats som mord.

Läs ACE:s inlägg på svenskamord.se så får du själv se vad den GuangDong/Nordvietnamesiska ligan pysslar mitt framför ögonen på oss utan att polisen fattar något.

Skrämmande att det får gå till såhär. Jag fattar att du skojade med ditt inlägg.

I verkligheten, där vi andra bor, utreddes det väldigt mycket avseende kineser och annat i början. Det lades ned stora resurser på att kartlägga såväl släktingar till Linda som andra personer.

Man har kunnat, med säkerhet, utesluta all inblandning av dessa.

Mats Alm ställde själv till med sin situation när han fick för sig att fly landet, åka till Stockholm, promenera omkring, inte få ihop pengar/flyktplan samt kanske inse att han var ganska duktigt rökt. Sedan tar han bussen tillbaka och åker ut till Bertilsbo, eldar lite på sig och springer ned och viftar och stojar till Gauffin. Lite som han kunde göra på dansgolvet om någon tittade på hans tjej.

Varför beställde han aldrig bröllopsmaten?

Vad gjorde han i/vid Borlänge kl. 19:59 den 1 aug?

Vem i familjen/bekantskapskretsen hjälpte ev. honom ut till Bertilsbo?
Citera
2017-05-17, 08:24
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Du tror allt är så enkelt. Du förenklar precis allt men sanningen är att domen står fast och ert tjaffs i tråden gör varken till eller från.

Jag ber dig om en sak. Kan du inte sluta peka ut en mördare när rättsväsendet inte kan det? Du framställer dig på ett högst oseriöst sätt tycker jag.

Låt oss sätta fast de riktiga mördarna.

Sanningen är så enkel att bara Mats Alm kan ha mördat Linda Chen.

Mats Alm ljuger som fan. Linda Chen gick aldrig ut kl 22:00 som Mats Alm påstår.

Linda Chen mördades av Mats Alm strax efter besöket på City Gross.
Citera
2017-05-17, 08:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag tror inte Linda beställde mordet på sig själv, men jag anar att hon var orsaken till att något gick snett i hennes relation med maffian. Jag tror hon fick uppdraget att mörda Mats men gjorde inte det. Detta kan mycket troligt vara orsaken till hennes död. Man gör som triaden säger eller dör.

Du fantiserar fritt precis som vanligt ser jag .
Har du några 100 %-iga bevis för samröre med maffian ?
Du har väl antagligen sett det med egna ögon som vanligt va ?
Du har nog fått allt om bakfoten tydligen .
Maffian existerar inte och Mats Alm är mördaren .
Fantasier och amsagor komna från en sjuk hjärna har noll betydelse .
Istället för brott mot griftefriden skulle det jävla svinet ha fått livstids fängelse .
Senast redigerad av boidis12 2017-05-17 kl. 09:35.
Citera
2017-05-17, 09:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag tror inte Linda beställde mordet på sig själv, men jag anar att hon var orsaken till att något gick snett i hennes relation med maffian. Jag tror hon fick uppdraget att mörda Mats men gjorde inte det. Detta kan mycket troligt vara orsaken till hennes död. Man gör som triaden säger eller dör.

Av vilket skäl skulle LC mörda Mats Alm?
Citera
2017-05-17, 09:51
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Nå, varför skulle någon som ska hjälpa Linda med ett självmord sedan kidnappa Mats Alm och fråga Mats efter Lindas pengar? Och varför skulle de senare placera Mats Alm vid en brinnande Linda? Menar du på fullaste allvar att Linda bett medhjälparen att sätta dit Mats Alm? Nej du, nu går du för långt.

Instämmer i dina invändningar, det går inte ihop med teorin om att Linda och Mats kidnappats av den kinesiska maffian.
Citera
2017-05-17, 09:52
Medlem
Enligt FUP 1030
Mary-Jane nämnde lånesumman 100 000:-. Vad Linda skulle använda pengarna till nämndes aldrig.
Peter säger att vad han tror skulle nog pengarna gå till utlandsresan, den Kinaresa som Linda och Mats gjorde 2009.

Om det här är korrekt och det finns ingenting som motsätter uppgiften, lånade Linda 100.000 kr för Kina resan som hon bjöd Mats på.
Vad var motivet att låna 100.000 kr för att bjuda Mats till Kina och sedan spendera där frikostigt med pengar ? Sedan när de kom tillbaka till Sverige lånade Linda 30.000 kr genom sin mor.
Jag tror själv Linda hade inga planer för något bröllop i Sverige, hennes bröllop med Mats var i Kina, Linda hade tagit ett beslut, som mycket lätt kan inses.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-17 kl. 10:28.
Citera
2017-05-17, 10:28
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 1030
Mary-Jane nämnde lånesumman 100 000:-. Vad Linda skulle använda pengarna till nämndes aldrig.
Peter säger att vad han tror skulle nog pengarna gå till utlandsresan, den Kinaresa som Linda och Mats gjorde 2009.

Om det här är korrekt och det finns ingenting som motsätter uppgiften, lånade Linda 100.000 kr för Kina resan som hon bjöd Mats på.
Vad var motivet att låna 100.000 kr för att bjuda Mats till Kina och sedan spendera där frikostigt med pengar, när de kom tillbaka till Sverige lånade Linda 30.000 kr genom sin mor.
Jag tror själv Linda hade inga planer för något bröllop i Sverige, hennes bröllop med Mats var i Kina, Linda hade tagit ett beslut, som mycket lätt kan inses.

Om vi inte vet om det lånet togs eller inte så är det bara spekulation. Skulle det vara så att hon tog lånet så är det högst sannolikt att Mats brände/stal pengarna, som vi alla vet att han har en tendens att göra.

Mördaren Mats Alm mår enligt en bekant inte bra. På arbetsplatsen visste (vet inte om han jobbar kvar) de flesta vem han var. Vissa pratade ändå med honom, men kände starkt obehag. Han hade inga kvalificerade uppgifter utan fick mest hoppa in här och där och rensa undan bråte.

Jag tror Mats tar med sig detta i graven. Han är för svag och feg för att ta livet av sig, och troligtvis skulle hans familj känna en stor lättnad om han gjorde det. Så tragiskt
Citera
2017-05-17, 10:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 1030

Vad var motivet att låna 100.000 kr för att bjuda Mats till Kina och sedan spendera där frikostigt med pengar ? Sedan när de kom tillbaka till Sverige lånade Linda 30.000 kr genom sin mor.

Vad du tror är helt betydelselöst i sammanhanget .
Vad är det som lätt kan inses ?
Berätta lite mer om maffian och triaden du fantiserar om .
Är det inte ovanligt fult att peka ut kineser som är helt oskyldiga ?
Fantasifigurer kan inte mörda någon .
Mats Alm däremot har mördat Linda Chen .
Citera
2017-05-17, 11:18
Medlem
Av alla idiotiska teorier som presenterats här är nog teorin från beatrice* att Linda skulle ha fått i uppdrag att mörda Mats det dummaste jag läst. Det slår faktiskt skopolamin och *agros övriga teorier eftersom det dessutom är ett hån mot Lindas anhöriga (vilket jag misstänker är ett delsyfte i argumentationen).

Till saken hör att det framkommer redan i FUP att det finns någon form av avundsjuka m.m. som riktas av familjen Alm mot Linda och hennes anhöriga. Det kan vara så enkelt som att familjen Alm i allmänhet och Lars samt Mats i synnerhet av många ses som kufar.

Familjen Alm hade redan innan Lindas död ett ytterst begränsat socialt umgänge och var ganska illa sedda av många, till skillnad från Linda och hennes vänkrets.

Domen mot Mats Alm och hans skuld avseende Linda Chen's död
Tingsrätten konstaterar, skriftligt dessutom, genom domslutet att Mats Alm vet betydligt mer om Lindas död än han berättar. Rättens ordförande för också i domen ett resonemang om bevisföring, rekvisit, lagrum med mera där han förklarar den juridiska bakgrunden till att man inte dömer Mats Alm för dråp eller mord utan "bara" för brott mot griftefriden. Domen är mycket välskriven och pedagogisk.

Mats Alm har dessutom i sak bekräftat att han är skyldig. Han gör detta bland annat i ett av de senare förhören, 2010-01-21 (FUP s. 3890).

"...jag har ju ( suck) funderat på att erkänna redan tidigare och jag har ju försökt och gjort det också men blivit avrådd att göra det så ( harklar sig)."

Sett till andra rättsfall skulle jag vilja påstå att Mats Alm är den person i svensk rättshistoria som är den som blivit mest inringad med omkringliggande bevis och indicier men trots detta, ännu så länge, lyckats undkomma ansvar för dråp eller mord. Mats förklaringar och lögner är fullständigt pulveriserade av den tekniska bevisningen.

Förundersökningens bredd
Förundersökningen bedrevs väldigt brett till en början och man har därför kunnat avföra all inblandning av Lindas anhöriga och andra externa parter. Det finns bara en person som återstår då och det är Mats Alm, som i praktiken erkänner brott i förhör men inte gör det fullt ut på så sätt att han tar på sig ansvaret.

Det finns ingen annan direkt inblandad i Linda Chens död än Mats Alm

Omständigheterna runt Lindas död
Vad som fick Mats Alm att beröva Linda Chen livet skall sättas i perspektiv till följande:

- Mats hade utnyttjat Linda ekonomiskt.

- Mats hade, konsekvent, inte utfört de saker han lovat Linda avseende bröllopet, t.ex. hade han inte beställt någon mat till bröllopet.

- Mats ordnade inte heller de gåvor/presenter som han lovat att ta med på Kinaresan.

- Det är mycket möjligt att det är Mats som gjort de uttag i Kina som Linda anmälde/reklamerade till banken några dagar innan hon dog.

- Mats hade ljugit såväl inför Linda som sin familj och vänner om status avseende bröllop, planer m.m.

Ovanstående ligger i bagaget då Mats Alm berövar Linda livet, troligen någonstans mellan kl. 17.00 och kl. 19.00 den 1 augusti 2009.

"Rundturen" den 1:a augusti 2009
Mats Alm har, konsekvent, i utredningen, till journalister med mera hävdat att hans och Lindas rundtur började med att de åkte ut mot Torsång öster om Borlänge och avslutades åt Sundbord/Rättvikshållet nord/nordväst om Falun. Han har även visat detta när han åkt med polisen och visat färdvägen.

Problemet är att kl. 19:59 kopplar Mats mobil upp i Borlänge/strax öster om Borlänge, vilket med tanke på att han kl. 20:37 startar datorn hemma i lägenheten gör det till en omöjlighet att de avslutat rundturen norr om Falun.

I själva verket är det så att Mats efter att ha berövat Linda livet och dumpat henne i N. Bertilsbo åker via Borlänge upp till Falun. Ett faktum han mycket styvnackat förnekat, vilket i sig är intressant.

Varför vill inte Mats att polisen m.fl. ska känna till den "riktiga" ordningsföljden på rundturen?

Mats säger dessutom att Linda ville titta på vissa saker, t.ex. kyrka/kyrkor o.s.v. - något som inte kan stämma eftersom Linda enligt samstämmiga utsagor från de som kände henne inte var intresserad av de "målen".

Den enda röda tråd som finns igenom hela fallet - från tiden innan Linda Chen berövades livet och tills idag - är Mats Alms konsekventa lögner. Från att utnyttja Linda till, ljuga om bröllopet till att ljuga om rundturen, kidnappning m.m.

Så, vad detta handlar om är inte att hitta alternativa gärningsmän ty några sådana existerar inte. Detta handlar om att få Mats Alm att ta sitt ansvar, för sin egen och för Lindas anhörigas skul..
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-05-17 kl. 11:23.
Citera
2017-05-17, 11:31
Medlem
Citat:
Linda fick i uppdrag att mörda Mats för försäkringspengarna. Hon pratade bredvid munnen i Kina och en triadmedlem gav henne valet att mörda eller dö.

I Sverige är detta ovanligt men inte där Linda kom från, det är ett galet ställe med galna kineser.

Jag bara väntar på uppvaknandet. Inte bara att ni skall vakna utan hela Sverige. Glöm inte ACE bevingade ord på svenskamord.

Det där är snarare manusutkastet till en usel gangsterfilm som helt saknar verklighetsförankring. De enda som går på sådant där är storkonsumenter av aluminiumfolie.

(...och jag räknar fortfarande endast till 2 st Matsanhängare).

Edit: Förresten, varför ljuger Mats om Åselby och varför skulle han strunta i bröllopsbestyren, något han dessutom struntade i långt före Kinaresan?
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-05-17 kl. 11:34.
Citera
2017-05-17, 12:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Linda fick i uppdrag att mörda Mats för försäkringspengarna. Hon pratade bredvid munnen i Kina och en triadmedlem gav henne valet att mörda eller dö.

I Sverige är detta ovanligt men inte där Linda kom från, det är ett galet ställe med galna kineser.

Jag bara väntar på uppvaknandet. Inte bara att ni skall vakna utan hela Sverige. Glöm inte ACE bevingade ord på svenskamord.

Du och Fagro kan bli nästa Lynch/Frost om ni slår ihop era påsar. Väldigt mycket Twin Peaks över era historier.

Är på sida 2700 i FUn nu, ingenting hade han i magen förutom klar vätska. Blod och urin var rent - man lägger ner mycket tid och resurser på att försöka påvisa att han varit drogad, men det finns inget som ger stöd åt historien.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-05-17 kl. 12:16.
Citera
2017-05-17, 12:09
Medlem
Linda lånade 100.000 kr för att åka till Kina med Mats på en månad.
Hon gav 25-30.000 kr till sina släktingar, hon tog foton för 20.000 kr.
Resan till Kina skall ha kostat totalt 90.000 kr och Linda betalde nästan allting, Mats sade att han kommer att betala tillbaka när han börjar jobba, men Linda skall ha sagt det behöver du inte.
Mats ville inte åka till Kina därför han ansåg att han hade ingen ekonomi för det, men Linda skall ha sagt att hon bjuder på resan och att det är nödvändigt att han får träffa hennes familj i Kina.
Jag kan inte se annat utan Linda hade inga planer att betala tillbaka lånet från hennes lön, utan planen var nog att dödsboet skulle betala tillbaka skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in