2017-05-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Instämmer, orsaken till självmord är depression och ofta försöker den deprimerade flera gånger tills de lyckas. OM det kan styrkas att Linda försökt begå självmord tidigare då skulle det styrka hypotesen att det är ett beställt självmord, men jag vet inte!

Nå, varför skulle någon som ska hjälpa Linda med ett självmord sedan kidnappa Mats Alm och fråga Mats efter Lindas pengar? Och varför skulle de senare placera Mats Alm vid en brinnande Linda? Menar du på fullaste allvar att Linda bett medhjälparen att sätta dit Mats Alm? Nej du, nu går du för långt.
Citera
2017-05-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Instämmer, orsaken till självmord är depression och ofta försöker den deprimerade flera gånger tills de lyckas. OM det kan styrkas att Linda försökt begå självmord tidigare då skulle det styrka hypotesen att det är ett beställt självmord, men jag vet inte!
Borde vara slut folie i ditt närområde nu va? Beställt självmord.? Starka bevis ni lägger fram. Omfg hur retarded du är. Mördarmats tog Lindas liv. Fick hjälp av familjen efteråt. Varför sprang farsan så mkt på bankomaten mär sonen skulle va försvunnen? Vad gick de kontanterna till? Skulle jag va borta skulle föräldrarna sitta köistrade vid telefonen. Inte fasen behövs uttat på uttag göras då. Helvete Leo. Släpp sargen nu.
Citera
2017-05-16, 18:47
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Med tanke på era svar gällande catering och masten så tar jag det som vi kan avfärda dessa bevis.

Börjar vi rota i Lindas förflutna så dyker nog en hel del upp av intresse. Vilka träffade hon i Kina? Helt klart är nog att hon träffade fel personer, men vilka var de?

Jag tycker inte vi ska lägga mer tid till att nåla Mats. Han har genomgått svensk rättegång och friats för mordet. Kvar återstår alltså "kineserna" som alla VET har triader som mördar folk med löpande-band principen.

Vilka trääffade Linda i GuangDong och varför?
Citera
2017-05-16, 18:51
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Jag tror inte Linda beställde mordet på sig själv, men jag anar att hon var orsaken till att något gick snett i hennes relation med maffian. Jag tror hon fick uppdraget att mörda Mats men gjorde inte det. Detta kan mycket troligt vara orsaken till hennes död. Man gör som triaden säger eller dör.
Citera
2017-05-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Nuförtiden är det endast plåster med skopolamin som säljs. Det finns trettio avregistrerade läkemedel, bland annat piller och injektionsvätska.

Källa till att Hyoscin APL, Injektionsvätska, lösning 0,3 mg/ml ej tillhandehålls?
Citera
2017-05-16, 18:54
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Jag tror inte Linda beställde mordet på sig själv, men jag anar att hon var orsaken till att något gick snett i hennes relation med maffian. Jag tror hon fick uppdraget att mörda Mats men gjorde inte det. Detta kan mycket troligt vara orsaken till hennes död. Man gör som triaden säger eller dör.
Varför skulle kinesiska maffian vilja att Linda dödade Mats?

Har ni ingen skam i kroppen?
Citera
2017-05-16, 18:56
Medlem
Citat:
Med tanke på era svar gällande catering och masten så tar jag det som vi kan avfärda dessa bevis.

Börjar vi rota i Lindas förflutna så dyker nog en hel del upp av intresse. Vilka träffade hon i Kina? Helt klart är nog att hon träffade fel personer, men vilka var de?

Jag tycker inte vi ska lägga mer tid till att nåla Mats. Han har genomgått svensk rättegång och friats för mordet. Kvar återstår alltså "kineserna" som alla VET har triader som mördar folk med löpande-band principen.

Nänänä. Försök inte. Vilka svar? Såväl masten som catering är högintressant. Men det vill du nog helst glömma eftersom du är totalt överbevisad vid det här laget.

Förresten har jag börjat intressera mig lite mer för matlagning. Speciellt avseende frysta saker. Fundera på den du.

...och du. Några triader eller "kineser" såsom du försöker fantisera ihop här finns inte. Det vet du också. Men du gillar Mats du. Inte många som gör det. Inte många alls. Nästan lite fint av dig ändå kan man tycka.
Citera
2017-05-16, 18:56
Medlem
Jag såg en dokumentär om detta fallet och övertygades om att Linda blev mördad av sin sambo. Jag får vibbar som ingen annan får i läskiga mordfall och här känner jag att mördaren kommit undan. Mats rökridåer har lurat rättsväsendet.
Citera
2017-05-16, 19:00
Medlem
Citat:

Svaren och frågorna kring masten och maten talar ju ändå mot Mats! Vilken verklighet befinner du dig i?

Finns ingen anledning att söka mer i Lindas förflutna men däremot utreda Mats förehavanden, minnesluckor och blåljuganden.

Lägg ner det där Triadsnacket. Du gör dig bara till ett åtlöje här!!
Citera
2017-05-16, 19:02
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
1. Mats Alm visste mer om Lindas död än han berättade om. Det är fastslaget av domstol.

2. Mats var drogfri. Skopolamin hade inte bara gett utslag i vanliga tester. De mängder som Mats måste fått i sig skulle ha gett stora biverkningar.

3. Mats beskyllde Lindas ex för försvinnandet. Hans alibi var dock vattentätt. Mats hittade på kidnappningshistorien först efter att en teori om kinesisk maffia cirkulerat i en forumtråd.

4. Mats var i närheten av Åselby när han påståtts vara på annat håll, det kan man knyta honom till. Det förnekar han dock.

5. Den påstådda rundturen skedde en dag tidigare än vad Mats påstår.

6. Mats Alm ansvarade för flera saker inför bröllopet. Den viktigaste delen var cateringen. Den bokade han aldrig.

7. Mats förgrep sig på Lindas ekonomi. Det är bevisat att han haft tillgång till Lindas internetbank och att han spenderat mycket av hennes pengar, för att finansiera flera av sina egna intressen.

8. Mats informerade media om försvinnandet, innan han berättade om det för Lindas nära och kära. Inget brott i sig, men ett mycket märkligt förfarande.

9. Mats flydde till Stockholm via buss. Vittnen har inte bara sett honom, Mats Alm fotograferade till och med sig själv under flyktresan. Dessutom loggade han in under falskt namn på Svenska spels hemsida, när han besökte ett bibliotek i Stockholm. Förutom detta finns googlingar från hans dator med sökningar som bara han kan ha gjort.

10. Mats fanns vid Lindas brinnande kropp. Hennes kropp var oigenkännbar, ändå skrek Mats att han hittat Lindas kropp.

Några frågor, för att komplettera:
1. Varför pekade Mats ut exet?
2. Var finns den påstådda spågumman som pekat ut var Lindas kropp låg?
3. Om Mats varit drogad i den grad ni påstår, hur kan han ha kommit ihåg då otroligt mycket detaljer?

1. Domstolen trodde det ja.

2. Källa på det? Eller är det dina antaganden?

3. Mats trodde väl att exet var skyldig. So what? Cirkulerat i en forumtråd, källa på det?

4. Det finns tekniska lösningar som gör att han kan koppla upp sig på den masten från Stockholm, Göteborg eller var han vill. Vi vet inte vilka antennförstärkare han kan ha använt.

5. Hur vet du det?

6. Bokade han inte den så lär han nog bokat den inom kort om hon inte försvann. Inte konstigt om man slarvar då stresshormonerna är i topp.

7. Kan vara lån eller också var Linda skyldig Mats pengar. Svårt att uttala sig om.

8. Han kanske ville nå ut med det stort så hon skulle återfinnas snabbt.

9. Triadens verk anser jag. De är experter på rökridåer.

10. Vem skulle han annars gissa på? Om triaden tagit honom till Linda så antar han väl att kroppen är Linda.

Jag vill inte vara oförskämd, men inget av detta tyder på att Mats skulle vara inblandad mer än om man gillar långsökta indicier och kanske VILL HA MATS FÄLLD.

Jag ser det som otroligt att han skulle göra en fluga förnär.
Citera
2017-05-16, 19:12
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:

Blodprovet på Mats visade att han inte var drogad.
Citera
2017-05-16, 19:16
Medlem
Beatrice-10101's frågor i kursivt, nedan mina svar.

Domstolen FASTSTÄLLDE det.

Antaganden? Nej. Kolla med polisen. Läs FUP.

3. Mats trodde väl att exet var skyldig. So what? Cirkulerat i en forumtråd, källa på det?
Källan är Svenska mord.

4. Det finns tekniska lösningar som gör att han kan koppla upp sig på den masten från Stockholm, Göteborg eller var han vill. Vi vet inte vilka antennförstärkare han kan ha använt.
En antennförstärkare är inte osynlig. Polisen skulle i så fall ha hittat den. Mats hade ingen antennförstärkare. Han befann sig vid Åselby.

5. Hur vet du det?
Polisens observationer. Läs FUP.

6. Bokade han inte den så lär han nog bokat den inom kort om hon inte försvann. Inte konstigt om man slarvar då stresshormonerna är i topp.
Catering bokas långt innan. Inte veckan innan. Finns INGEN cateringfirma som kan leverera mat till ett stort bröllop så nära inpå.

7. Kan vara lån eller också var Linda skyldig Mats pengar. Svårt att uttala sig om.
Mats hade inga pengar. Han var fattig som en kyrkråtta. Inte svårt att uttala sig alls. Han utnyttjade Linda för hennes pengar.

8. Han kanske ville nå ut med det stort så hon skulle återfinnas snabbt.
Skitsnack. Hur vet han att Linda inte dragit till Oskarshamn? Han frågade aldrig, för han visste redan att Linda var död.

9. Triadens verk anser jag. De är experter på rökridåer.
Nej. Jag kan ur min fotografiska expertis säga att bilden på Mats är tagen av honom själv. Om triaden hade velat fotografera honom så hade de tagit av honom mössan och fotograferat honom i bra ljus i en miljö som inte gick att missta sig på.

10. Vem skulle han annars gissa på? Om triaden tagit honom till Linda så antar han väl att kroppen är Linda.
Varför ens gissa? Hoppet är det sista som överger människan. Psykologer har fördömt Mats beteende.

Jag vill inte vara oförskämd, men inget av detta tyder på att Mats skulle vara inblandad mer än om man gillar långsökta indicier och kanske VILL HA MATS FÄLLD.

Jag ser det som otroligt att han skulle göra en fluga förnär.
Vänta nu... Mats stal stora pengar från sin gamla arbetsgivare, så hur kan du hävda att han inte skulle göra en fluga förnär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in