Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 09:57
Medlem
Eldarons avatar
Billy är allmänt känd i trakterna att vara en extremt svartsjuk byfåne som trakasserar och använder våld mot andra killar som antigen umgås eller ens bara skriver med hans tjej. Vet minst två tillfällen där han använt våld mot två killar.
Citera
2017-05-17, 10:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är näst intill standard att man säkerställer identitet via DNA vid misstänkta brottsfall idag. Man vill bland annat utesluta offrets DNA från övrig DNA som kan finnas på brottsplatsen och även för att kunna säkra spår av offret på andra platser i anslutning till brottsplatsen för att utredarna skall kunna sätta ihop förloppet.

Absolut, visst måste offrets DNA klargöras för att bistå utredningen så att spår kan säkras, etc.

Men i det här fallet så är det min övertygelse att den stackars tjejen identifierades (med lätthet) av polisen utan hennes DNA.
Om jag uppfattade det korrekt så hittades hon på natten och tidigt den följande dagen så var hon identifierad?
Citera
2017-05-17, 10:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Rent generellt så kan det ha sett ut såhär;

Exet hänger med grabbarna på gården, drar ut med båten, kanske hittar på något sattyg. Grabbarna drar sedan därifrån, Tova kommer förbi - diskussion uppstår och hon mister sitt liv. Exet agerar på egen hand och dumpar henne i sjön (tänk som sagt på att det är väldigt ödsligt och han har kunnat jobba på egen hand). Det hela innebär att grabbarna inte har något med det hela att göra. Men, anledningen till att man plockat in hela ligan är för att grannen sett dem tidigare på lördagen och eftersom detta är ett gäng så tar man in alla direkt. Ingen direkt omöjlighet, eftersom en av dessa lagt upp på Instagram under söndagen. Dock finns observationer om att man sett dem gått ut ur skogen; men den uppgiften känns inte lika stabil och stark som den med båten. Men som sagt - man vet aldrig. Tova var en liten och späd tjej, så att exet på egen hand släpat henne till båt och sen dumpat, det ser jag inte som en omöjlighet.

Orsaken till att de tagit in alla tre kan vara att deras mobiler visar att de var i huset på kvällen.
Citera
2017-05-17, 10:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Någon som läst artikeln jag lade ut där vänner till Billy uttalar sig? Tankar?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Absolut, visst måste offrets DNA klargöras för att bistå utredningen så att spår kan säkras, etc.

Men i det här fallet så är det min övertygelse att den stackars tjejen identifierades (med lätthet) av polisen utan hennes DNA.
Om jag uppfattade det korrekt så hittades hon på natten och tidigt den följande dagen så var hon identifierad?

Cirka två timmar tog det, om inte mindre. Kroppen hittades 23.05 och kl 01.00 ringde pappan en nära vän och sa att Tova hittats död. Alltså behövdes inget tandkort eller liknande.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Exet hänger med grabbarna på gården, drar ut med båten, kanske hittar på något sattyg. Grabbarna drar sedan därifrån, Tova kommer förbi - diskussion uppstår och hon mister sitt liv. Exet agerar på egen hand och dumpar henne i sjön (tänk som sagt på att det är väldigt ödsligt och han har kunnat jobba på egen hand). Det hela innebär att grabbarna inte har något med det hela att göra. Men, anledningen till att man plockat in hela ligan är för att grannen sett dem tidigare på lördagen och eftersom detta är ett gäng så tar man in alla direkt. Ingen direkt omöjlighet, eftersom en av dessa lagt upp på Instagram under söndagen. Dock finns observationer om att man sett dem gått ut ur skogen; men den uppgiften känns inte lika stabil och stark som den med båten. Men som sagt - man vet aldrig. Tova var en liten och späd tjej, så att exet på egen hand släpat henne till båt och sen dumpat, det ser jag inte som en omöjlighet.
Det går att dra ett vildsvin på 100 kg med rep utan problem så att dra 50 kg människa 100-200 meter? på en väg ner till båten bör inte vara några större problem. Knyt repet runt midjan och arbeta med benen.

Säger inte att det är så det gått till dock, har ingen aning.
Citera
2017-05-17, 10:04
Medlem
Citat:

Låter ganska rimligt. Och jag har svårt att tro att alla tre varit med på detta. Min teori, om jag får spekulera, är att Billy agerat helt på egen hand. De andra två grabbarna kanske t o m åkte hem före Billy. Däremot tror jag att Billy hintat för de andra två att något hänt med Tova. Svårt detta. En sak som jag reagerar över är att alla tre är redan dömda av folket om man läser på FB. Helt sjuka kommentarer där. Riktigt vidriga kommentarer.
Citera
2017-05-17, 10:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Billy är allmänt känd i trakterna att vara en extremt svartsjuk byfåne som trakasserar och använder våld mot andra killar som antigen umgås eller ens bara skriver med hans tjej. Vet minst två tillfällen där han använt våld mot två killar.

Jag är inte förvånad. Kvinnomisshandlare brukar vara svartsjuka. Var han våldsam både nykter och full - eller kom ilskan fram bara när han drack?

Var det Tova han var ihop med då eller någon annan?
Citera
2017-05-17, 10:06
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon som läst artikeln jag lade ut där vänner till Billy uttalar sig? Tankar?

Nej? Lägg ut igen!
Citera
2017-05-17, 10:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det går att dra ett vildsvin på 100 kg med rep utan problem så att dra 50 kg människa 100-200 meter? på en väg ner till båten bör inte vara några större problem. Knyt repet runt midjan och arbeta med benen.

Säger inte att det är så det gått till dock, har ingen aning.

Går ju också att dra med en presenning. Men rep låter inte otroligt.
Citera
2017-05-17, 10:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, fast varför då lägga till "lite sjuk", det känns som ganska klantigt faktiskt. Rent spontant relaterar man ju till T och att han faktiskt inte fattar vidden av det de förmodligen har gjort. För honom är det bara "lite" sjukt, med det inte sagt att han borde skrivit "helgen var riktigt sjuk" utan han hade bara kunnat hoppa över den delen helt. Hade han bara skrivit "Nu är helgen över, imorgon jobb igen!" hade det varit en annan sak. Nu blir jag nästan förbannad, för det låter som att det är en petitess för honom att T är död.

Han tyckte väl att det var kul sjukt att åka båt för det vet vi ju nästan att de gjort.
Citera
2017-05-17, 10:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Nej? Lägg ut igen!

Här är mitt inlägg med artikeln om Billy:

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in