Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 09:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En intervju med vänner till Billy från tiden i Vännäs där de berättar om hur han är som person:

Citat:
En av männen som nu misstänks för delaktighet i mordet är en 22-åring som i drygt tio år var folkbokförd i Vännäs. Efter studierna valde han dock att flytta till Hudiksvallstrakten där han har anhöriga.

En vän till 22-åringen beskriver honom som både försynt och försiktig.

Han är väldigt lättsam, trevlig och hjälpsam, vi har skruvat mycket i bilar tillsammans. Det var en chock när jag fick höra vad han är misstänkt för.

Citat:
Polisen har inte velat gå in närmare på vilken relation de tre anhållna männen har till Tova Moberg – mer än att de alla är bekanta med varandra – men 22-åringens vän säger till VK att 22-åringen och Tova tidigare har haft en kärleksrelation.

Jag har träffat henne en eller två gånger. De har varit ihop, men det är några år sedan nu, men som jag har förstått det på honom så har de varit ihop lite till och från även efteråt.

En tidigare skolkamrat, som också har träffat Tova Moberg vid några enstaka tillfällen, säger att 22-åringen och Tova har umgåtts även efter att relationen tog slut.

– Hon har också varit upp hit, men jag har inte träffat henne så mycket så att jag har hunnit få en bild av hur hon var som person.

Citat:
–Han har aldrig varit inblandad i några våldsamheter så länge som jag har umgåtts med honom. Det har snarare varit tvärtom. Han har varit den konflikträdda som hellre backar undan om det skulle hända något, berättar den tidigare skolkamraten.

Citat:
– Blir han dömd för att ha gjort det här tycker jag inte synd om honom, då ska han stå till svars för det. Men det är ju ett tråkigt slut på en vänskap och en bra relation, säger vännen.

http://www.vk.se/plus/2006615/fore-detta-vannasbo-misstanks-for-mord
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-17 kl. 09:58.
Citera
2017-05-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför skulle det vara fel? Om man är skyldig så vill man ju till att allting ska se ut som vanligt. Man skriver ju inte: Jag är alldeles slut för jag dumpade Tovas kropp i vattnet och sedan dränkte mina sorger i hembränt.

Nej, man skriver något om att helgen varit toppen och att i morgon är det en ny arbetsdag igen.

Följde en australiensk fotomodell på Instagram när hennes blivande mycket kända man blev påkommen på bild med att strulat med andra brudar. Vad gjorde hon då! Jo, lade ut bilder på honom och skrev att det finns ingen finare, att hon äntligen träffat en man som bara bryr sig om henne och skrev sedan mycket om deras kommande bröllop.

Ytan är viktig...

Menar mera man brukar ju se på någon i ansiktet om personen har gjort nåt, positiv som negativ. Han ser bara väldigt kylig ut annars...
Citera
2017-05-17, 09:52
Medlem
RUShpongleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Dom är redan tvärhäktade------------------
Beslut ang häktning ska tas på torsdag
Citera
2017-05-17, 09:53
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Dom är redan tvärhäktade------------------

Dom är anhållna. Inte häktade. Dom kan vara anhållna i 72 timmar efter det måste dom släppas eller häktas av åklagare. Det intressanta nu är snarare VAD rubriceringen för häktningarna kommer att bli. Kanske inte ens alla tre häktas utan någon släpps fri med kvarvarande misstankar.

Senast i morgon måste det komma en häktningsframställan men det lutar åt att den kommer senare idag.
Citera
2017-05-17, 09:53
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Eller helt rätt. Ett totalt intetsägande inlägg egentligen som lika gärna kan vara menat att påskina hur lugn och normal han var.
Vi får väl se.

Vad har jag missat?
Citera
2017-05-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RUShpongled

Läs artikeln han länkade... Åklagaren kommer ta beslut under eftermiddagen idag.
Citera
2017-05-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför skulle det vara fel? Om man är skyldig så vill man ju till att allting ska se ut som vanligt. Man skriver ju inte: Jag är alldeles slut för jag dumpade Tovas kropp i vattnet och sedan dränkte mina sorger i hembränt.

Nej, man skriver något om att helgen varit toppen och att i morgon är det en ny arbetsdag igen.

Följde en australiensk fotomodell på Instagram när hennes blivande mycket kända man blev påkommen på bild med att strulat med andra brudar. Vad gjorde hon då! Jo, lade ut bilder på honom och skrev att det finns ingen finare, att hon äntligen träffat en man som bara bryr sig om henne och skrev sedan mycket om deras kommande bröllop.

Ytan är viktig...

Jo, fast varför då lägga till "lite sjuk", det känns som ganska klantigt faktiskt. Rent spontant relaterar man ju till T och att han faktiskt inte fattar vidden av det de förmodligen har gjort. För honom är det bara "lite" sjukt, med det inte sagt att han borde skrivit "helgen var riktigt sjuk" utan han hade bara kunnat hoppa över den delen helt. Hade han bara skrivit "Nu är helgen över, imorgon jobb igen!" hade det varit en annan sak. Nu blir jag nästan förbannad, för det låter som att det är en petitess för honom att T är död.
Citera
2017-05-17, 09:55
Medlem
remixutoheavens avatar
Den här biten med att hon skulle ha tagit taxi ifrån gården borde vara ganska enkel att kolla upp. Bara att ringa upp de nämnda taxibolaget och checka om de hade några körningar just den kvällen. Vilket polisen eller föräldrarna antagligen redan har gjort.

Sen det här med båten-turen som var vid 17-snåret, det kanske enbart var killarna och att Tova inte hade kommit dit än. Hon levde ju vid 21.30 då samtalet med vännen utspelade sig. Har det framgått något vad hon har gjort under dagen och när hon kom till gården?
Citera
2017-05-17, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RUShpongled

jag vet! men polisen vill få arbetsro ett par veckor, brukar vara så, varit med om det själv, därför skrev jag ner det, men kanske någon berättar allt. Då blir det ju ingen häktning för en kanske, medhjälp osv
Citera
2017-05-17, 09:56
Medlem
RUShpongleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Läs artikeln han länkade... Åklagaren kommer ta beslut under eftermiddagen idag.

Du har rätt, det var SENAST torsdag skulle beslutet fattas
Citera
2017-05-17, 09:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Menar mera man brukar ju se på någon i ansiktet om personen har gjort nåt, positiv som negativ. Han ser bara väldigt kylig ut annars...

Om det var så enkelt att man direkt kunde se om någon gjort något dumt hade polis och domstolar det väldigt lätt. Är man dessutom småkriminell kan man definitivt ha lärt sig att ha ett pokerface.

Det är ju dessutom tämligen vanligt att mördare hjälper till vid skallgång och MP utan att det lyser igenom att här går mördaren. Billy ville ju t ex vara med och leta efter Tova.
Citera
2017-05-17, 09:57
Medlem
Lazeeboys avatar
Rent generellt så kan det ha sett ut såhär;

Exet hänger med grabbarna på gården, drar ut med båten, kanske hittar på något sattyg. Grabbarna drar sedan därifrån, Tova kommer förbi - diskussion uppstår och hon mister sitt liv. Exet agerar på egen hand och dumpar henne i sjön (tänk som sagt på att det är väldigt ödsligt och han har kunnat jobba på egen hand). Det hela innebär att grabbarna inte har något med det hela att göra. Men, anledningen till att man plockat in hela ligan är för att grannen sett dem tidigare på lördagen och eftersom detta är ett gäng så tar man in alla direkt. Ingen direkt omöjlighet, eftersom en av dessa lagt upp på Instagram under söndagen. Dock finns observationer om att man sett dem gått ut ur skogen; men den uppgiften känns inte lika stabil och stark som den med båten. Men som sagt - man vet aldrig. Tova var en liten och späd tjej, så att exet på egen hand släpat henne till båt och sen dumpat, det ser jag inte som en omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in