En intervju med vänner till Billy från tiden i Vännäs där de berättar om hur han är som person:
Citat:
En av männen som nu misstänks för delaktighet i mordet är en 22-åring som i drygt tio år var folkbokförd i Vännäs. Efter studierna valde han dock att flytta till Hudiksvallstrakten där han har anhöriga.
En vän till 22-åringen beskriver honom som både försynt och försiktig.
– Han är väldigt lättsam, trevlig och hjälpsam, vi har skruvat mycket i bilar tillsammans. Det var en chock när jag fick höra vad han är misstänkt för.
Citat:
Polisen har inte velat gå in närmare på vilken relation de tre anhållna männen har till Tova Moberg – mer än att de alla är bekanta med varandra – men 22-åringens vän säger till VK att 22-åringen och Tova tidigare har haft en kärleksrelation.
–Jag har träffat henne en eller två gånger. De har varit ihop, men det är några år sedan nu, men som jag har förstått det på honom så har de varit ihop lite till och från även efteråt.
En tidigare skolkamrat, som också har träffat Tova Moberg vid några enstaka tillfällen, säger att 22-åringen och Tova har umgåtts även efter att relationen tog slut.
– Hon har också varit upp hit, men jag har inte träffat henne så mycket så att jag har hunnit få en bild av hur hon var som person.
Citat:
–Han har aldrig varit inblandad i några våldsamheter så länge som jag har umgåtts med honom. Det har snarare varit tvärtom. Han har varit den konflikträdda som hellre backar undan om det skulle hända något, berättar den tidigare skolkamraten.
Citat:
– Blir han dömd för att ha gjort det här tycker jag inte synd om honom, då ska han stå till svars för det. Men det är ju ett tråkigt slut på en vänskap och en bra relation, säger vännen.
http://www.vk.se/plus/2006615/fore-detta-vannasbo-misstanks-for-mord