Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 09:09
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Va? Alltså det var diskussion om hur snabbt kroppen kunde identifieras som Tova och inget annat.

Jaha.. tyckte jag såg ngn diskussion tidigare om att pappan va underlig som gick ut i media osv. trodde det va koppling till det. Sorry
Citera
2017-05-17, 09:10
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej gött folk. Det här är ju lite sjukt? Han har på söndag lagt upp en bild på Instagram på sig själv och skrivit "Sjuk men lite rolig helg. Laddar om för ny vecka"

Jag såg detta först nu, någon hade lagt upp detta på Facebook. Han ska ha postat det i söndags.

Kolla min bild nedan. Han ser ju inte så berörd ut.

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

Jag kan inte öppna minifil.org vet inte varför?
Kanske är mitt virusprogram?
Samma med bägge datorerna jag har..

Någon som vet????

Kommentaren -Sjuk men rolig helg kommer verkligen från en SJUK person om
personen är skyldig till att ha haft ihjäl en flicka...

I nuläget trots de var på samma ställe osv tidigare på kvällen troligtvis,
vet man väl ej helt säkert att det är dessa 3 som är skyldiga..
Tänker tanken OM det går en GM lös.. o de sitter o får allt hat och är oskyldiga...
Citera
2017-05-17, 09:10
Medlem
Han har ju privat konto är det någon som följer honom som publicerade bilden som polisen laddade ner?
Citera
2017-05-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I det här fallet så behövs nog inget DNA för att säkerställa en identifiering.
Jag är helt övertygad om att polisen, utan föräldrarnas hjälp, har klarat av den saken.
Det är näst intill standard att man säkerställer identitet via DNA vid misstänkta brottsfall idag. Man vill bland annat utesluta offrets DNA från övrig DNA som kan finnas på brottsplatsen och även för att kunna säkra spår av offret på andra platser i anslutning till brottsplatsen för att utredarna skall kunna sätta ihop förloppet.
Senast redigerad av Praetori 2017-05-17 kl. 09:20.
Citera
2017-05-17, 09:17
Medlem
Är väl nån nyfiken polis nån annanstans i Sverige. De får ju inte göra slagningar i deras register på fall de inte är inblandade i. Verkar ha blivit mer koll på sånt på senare år.
Citera
2017-05-17, 09:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är väl nån nyfiken polis nån annanstans i Sverige. De får ju inte göra slagningar i deras register på fall de inte är inblandade i. Verkar ha blivit mer koll på sånt på senare år.

Håller med. Jag utgår från att dom har skaplig koll på hans inlägg kring helgen iallafall. Dom har ju telefonerna och folk lär ha tipsat om alla inlägg som nånsin gjorts.
Citera
2017-05-17, 09:21
Medlem
life80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var ett kraftigt yttre våld samt tv reporterns miss imorse när man rapporterade en kropp återfunnits bland annat i sjön. <- dvs kroppsdelar

Sen får vi även ta i beaktande av mediumet Birkan Tore's förnimmelse där han påstod att hon finns på både land och i vatten.
återfanns bland annat i sjön kan väl lika gärna menas att hon låg med halva kroppen i sjön och andra hälften uppe på land så det behöver inte menas att hon var styckad för det...
Citera
2017-05-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Känns fan som om det är helt fel killar om han laddar upp nåt sånt dagen...
Eller helt rätt. Ett totalt intetsägande inlägg egentligen som lika gärna kan vara menat att påskina hur lugn och normal han var.
Vi får väl se.
Citera
2017-05-17, 09:22
Medlem
Märkligt att inte fler kompisar till de anhållna frekventerar tråden med uppgifter? Var de tre som en egen lite klan eller vadå? De har ju mängder med "facebookvänner" men i verkligheten har de kanske inte närmare kontakt med nån?

Inte heller verkar någon tjejkompis ha lust att delge oss varför T inte kunde/ville bryta med exet om han misshandlat henne?
Citera
2017-05-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Eller helt rätt. Ett totalt intetsägande inlägg egentligen som lika gärna kan vara menat att påskina hur lugn och normal han var.
Vi får väl se.

Det är ju bara intetsägande om man inte tror sig veta vad som hänt. Vet man vad som hänt blir inlägget däremot bisarrt. De måste ju verkligen räkna med att komma undan och han tänkte kanske att inlägget skulle stödja teorin om att de är oskyldiga IFALL de åkte fast? Vilket är helt åt helvete felresonerat,då han skriver "lite sjuk helg", polisen lär ju pressa livet ur honom för att få fram vad det där "lite sjuka" var....
Citera
2017-05-17, 09:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Brukar finnas en hel del lokala "svarttaxi-grupper" på Facebook. Många ungdomar som kör folk på helgerna för att tjäna en liten slant.

Ja, så är det ju över hela landet. Men skulle inte Billy säga svarttaxi eller åkgrupp i så fall? Det är ju en viss skillnad på hur bilarna ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hollywood-teori;

Tova var hos exet, allt frid och fröjd. Men när hon skulle lämna och gick ut för att ringa taxi, så kom precis grannen förbi. Han erbjuder sig att skjutsa henne då han ska iväg i samma veva. Hon tackar ja. Väl i bilen blir hon slagen medvetslös, våldtagen och sedan mördad. Sedan dumpar han henne i sjön.

Han har dessutom lyckats vända allt fokus på grannkillen (Billy) och kokar ihop det ena med det fjärde, vilket sätter killarna i direkt förhör samtidigt som han själv kan städa undan i lugn och ro.

Bara ett tips. En lördagkväll på landet elker staden går man inte ut och ringer på taxi och vips så kommer den. Det kan vara lång väntetid och taxistationen är väl en mil bort. Nej, man ringer inomhus och väntar inne på taxin. I min stad skickar taxichauffören ett sms om att taxin strax är framme. Då klär man på sig och går ut när den kommer. Så nej, det var inte en granne som åkte förbi och plockade upp henne.
Citera
2017-05-17, 09:29
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Imöra är också ett bonneslang för imorgon. Vet många som uttrycker sig så, så nej, tror inte han syftar på gud.
Korrekt.
Det är lokalt utryck för i morgon.
Används även på sina håll i Dalarna.
I morgon = "I möra", Uppe="Öppa", Inne="Inna" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in