Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 00:58
Medlem
zAEBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inte i dem trakterna tro mig, en djäkla massa fyllstyren också.
Blir man tagen så är det i stan, det finns knappt nån polis där uppe.

Kan säga att det glider mycket poliser i dem här trakterna.
Citera
2017-05-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Var har du hört att kroppen ska vara rejält sargad?
Se mitt inlägg #2875, jag har en mycket säker källa som alltid annars varit 100% tillförlitlig i flertalet uppmärksammade utredningar. Tyvärr så spammar så många FB med egna teorier utan att ange det som teorier just, och när någon (som jag nu) har en säker källa så försvinner det i mängden.

Men jag upprepar, flickan var illa tilltygad när hon hittades. Även OM/NÄR jag vet mer exakt, så tänker jag inte sänka en hel utredning med att släppa information som utredarna behöver för att fälla gärningsmännen. Se de hela objektivt: även advokaterna läser på Flashback om någon av GM fäller sig själv med att berätta något enbart GM kan känna till, så ska de inte kunna säga att de sett/läst det på FB för att undgå lagföring.
Citera
2017-05-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Provar igen. Någon som sitter på denna information?Hur kom tova till gården från första början? Blev hon hämtad? Körde hon dit själv? Skjutsa någon henne dit? Isåfall kanske den har lite information om vilka som befann sig där när hon anlände dit?

Hur hon tog sig dit är inte bekräftat, bara spekulationer.
Citera
2017-05-17, 01:07
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Hur snabbt händer det? Är det rimligt att dra slutsatsen att kroppen borde flutit upp​ redan?
Jag vet inte. Lär ta längre tid i kallt vatten som det är nu. Något dygn tror jag inte räcker.
Citera
2017-05-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djaevelberg
Funderar på om något av ljushuvudena hade sin mobil med sig, med platshistorik på, när de dumpade henne? Kanske därför de hittat henne såpass snabbt. Telefonerna bör ju polisen haft tillgång till sedan de anhölls.
Det behövs ingen platshistorik. Telefoner har identiteter och ansluter sig till den mobilmast som ligger närmast med aktuell operatör. Flyttar sig telefonen kopplar den ständigt över till den mobilmast som ger bäst mottagning. Det behöver inte ringas några samtal. Det går se i teleoperatörens loggar om en telefon var uppkopplad mot en viss mobilmast och när. Det kan bidra med troliggörande bevis att telefonens innehavare befunnit sig där. Metoden användes bland annat av Polisen när Harry Scheins villa tändes på med stora mängder tändvätska och man kunde visa att den misstänkte personens telefon fanns loggad i mobilnätet i området när branden började.
Citera
2017-05-17, 01:08
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zAEBBE
Kan säga att det glider mycket poliser i dem här trakterna.

Jag har varit där men ok det tillhör inte det normala men ok jag antar varför då jag såg lite udda fågelskrämmor typ jag vet inte om du fattar men andra har också noterat och jag vill inte att saken sprids.

Då det ju bara för en saks skull som polisen har ökat där uppe.
Citera
2017-05-17, 01:09
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Svarade precis det som kommentar på en annan fråga. Så ja, helt riktigt. Men antar att de tänkte långsiktigt och slängde på vikter för att undvika att kroppen återfanns - men å andra sidan kanske man inte tänkte så långt i stundens hetta. Svårt att säga.

Ett gäng påtända och panikslagna losers.. tänker de så långt? Det får utredningen visa.
Citera
2017-05-17, 01:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Hennes kvarlevor betyder att vad som är kvar av hennes kropp.
Ruggigt, och då är det dem där tre gossarna för det krävs tid en viss planering och ett ställe.
Citera
2017-05-17, 01:15
Medlem
Enligt en mycket säker källa så ska kroppen vara rejält tilltygad och även kroppsdelar ska vara utspridda
Citera
2017-05-17, 01:16
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom dök bakom gården vid en udde. Bilder från Expressen.

Bild inrignad plats som då är lite längre ner från gården.
https://x.cdn-expressen.se/images/23/8e/238eff2abfa641ff82f32b92ec27d271/16x9/680.jpg

Flygfoto och gården syns samt huset och den lilla udden där dom arbetade intensivt med att dyka.
Så det bör vara den här platsen, men det är inte verifierat.
https://y.cdn-expressen.se/images/db/1a/db1a9be485f243e19da6e25353fe7c8a/16x9/680@80.jpg

Man har sagt att kroppen fanns i vattnet inom sökområdet man satt ut.

Glöm taxibilarna det är vad misstänkte sagt, så nä. Hon åkte ingenstans.
Det är alltså i det här inringade området?
http://i.imgur.com/kUyDKE1.jpg

Vad kan det vara för avstånd från huset, 200m kanske? Korkade jävlar som försöker ljuga.
Citera
2017-05-17, 01:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Det är alltså i det här inringade området?
http://i.imgur.com/kUyDKE1.jpg

Vad kan det vara för avstånd från huset, 200m kanske? Korkade jävlar som försöker ljuga.

Ja, om det nu är den platsen, men det tror jag. Man spärrade av gården med omnejd som ett sökområde, så när kvällen kom började dom dyka, och runt 23 tiden hittade dom henne.
Så dom kanske bara sökte av vikarna runt gården och fick träff. Däremot så lär det varit kallt i vattnet och förruttnelseprocessen tar mer tid så det betyder förmodligen att hon verkligen låg i vattnet kanske till och med djupt. Värme så flyter kroppen fortare och inom 1-2 dygn flyter kroppen upp till ytan om den inte är dumpad med tyngd då dvs.
Citera
2017-05-17, 01:23
Medlem
Ingen som reagerade på att han som är mest aktuell, skrivit att en av vännernas nyblivna ex är ohyra?? Tänkte det är väl något man har för sej själv eller tar emellan varandra, inte offentligt när kompisen ändrar statusen till "förhållande slut" 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in