2017-03-08, 16:51
Medlem
G13Hazes avatar
Google frsker att hjrntvtta oss genom att kontrollera vilka resultat som dyker upp nr man sker p vissa meningar eller ord. Det r en grov frvanskning av vran historia, rent av frolmpande.

Prova att gra en bildskning p "Europeans in art" p Google, vad visas? Ondligt med negrer p tavlor som ska representera renssansen.
https://www.google.se/search?q=europeans+in+art

Vad anser ni om det hr, hur gr det att rttfrdiga och vad kan vi gra t det?
Har ni ngra andra exempel p whitewashing p Google?
Citera
2017-03-08, 21:47
Medlem
agentmulders avatar
testa black cock vs white cock

i ena fallet fr du bara tuppar (gissa vilket)
Citera
2017-04-18, 07:04
Medlem
Detta hr frmodligen till en annan trd, kanske propagandatrden fr globalism...?

Google lnkar titt som ttt - allt oftare tycker jag, vilket r tjatigt - till diverse bermdheter och srskilda hndelser som de anser frtjnar att uppmrksammas p skmotorns sida; ett fnster mot mnga miljoner anvndare vrlden ver dagligen. P sistone verkar det vara en parad av araber och negrer, som inte mnga hrt talas om. tminstone inte i vr kulturkrets. Idag r det Esther Afua Ocloo som uppmrksammas. Tnk att Flashback, tills nu, inte hade ngon sktrff p henne.
Citera
2017-04-18, 14:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Svaret p detta r att sluta upp med att anvnda Google. Jag har slutat med att anvnda Google inklusive deras gmail. Det r som DDR Stasi hade webtjnster, hade du litat p dem?
Citera
2017-04-18, 18:24
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Prova att gra en bildskning p "Europeans in art" p Google, vad visas?

Negrer, ja.
Men det vore ocks lite onaturligt fr en seris Europ att lgga upp bilder p tavlor med de nyckelorden. Testa att ska p "Portraits of Europeans": https://www.google.se/search?q=%22Portraits+of+Europeans%22&tbm=isch&tbo =u&source=univ&sa=X

Det r ovntat mnga native americans, men annars ganska representativ sammansttning.

Trots det r det sklart inte hllbart att nstan hela skmotormarknaden r oligopol fr Google & Microsoft och att deras utmanare (HotBot?, Yahoo?) r baserade i samma stat (USA).
Citera
2017-05-16, 21:25
Medlem
b1tchazznigas avatar
Google har gtt loss helt och hllet och kr en grov "mngfalds"-propaganda nu. Dom kanske anar att slutet brjar nrma sig och frsker orsaka s stor skada som mjligt.

Fr de som misstror kan jag bara sga att ska p: "White women baby" och kolla vilka bilder som dyker upp som resultat. Varfr lyssnade inte vra frfder p Hitler nr det fortfarande fanns tid att stlla om allt till rtta.
Citera
2017-05-16, 21:49
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Svaret p detta r att sluta upp med att anvnda Google. Jag har slutat med att anvnda Google inklusive deras gmail. Det r som DDR Stasi hade webtjnster, hade du litat p dem?

Kan du, eller ngon annan, vara s vnlig att ge frslag p alternativ? Tack.
Citera
2017-05-16, 22:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Kan du, eller ngon annan, vara s vnlig att ge frslag p alternativ? Tack.

Vilket typ av tjnst? Gmail, kartor?

Om det r webmail s finns det flertal alternativ: Countermail, Protonmail, Kolab Now. Det finns fler ocks. Jag kan tyvrr inte sga om dessa r en fasad fr NSA eller andra DDR-liknande organisationer. Komma bort frn Google r i alla fall en brjan.
Citera
2017-05-16, 23:06
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vilket typ av tjnst? Gmail, kartor?

Om det r webmail s finns det flertal alternativ: Countermail, Protonmail, Kolab Now. Det finns fler ocks. Jag kan tyvrr inte sga om dessa r en fasad fr NSA eller andra DDR-liknande organisationer. Komma bort frn Google r i alla fall en brjan.

Hur r det med skmotor?
Citera
2017-05-16, 23:11
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Hur r det med skmotor?

Ett frslag r duckduckgo.com, som pstr att de inte sprar anvndarna.
Citera
2017-05-16, 23:18
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Detta hr frmodligen till en annan trd, kanske propagandatrden fr globalism...?

Google lnkar titt som ttt - allt oftare tycker jag, vilket r tjatigt - till diverse bermdheter och srskilda hndelser som de anser frtjnar att uppmrksammas p skmotorns sida; ett fnster mot mnga miljoner anvndare vrlden ver dagligen. P sistone verkar det vara en parad av araber och negrer, som inte mnga hrt talas om. tminstone inte i vr kulturkrets. Idag r det Esther Afua Ocloo som uppmrksammas. Tnk att Flashback, tills nu, inte hade ngon sktrff p henne.

Du tnker p deras s kallade Doodles. I julas nskade de Happy Holidays istllet fr Merry Christmas av rdsla fr att krnka andra religioner. De tycker att Earth Day r viktig men inte Memorial Day. http://www.breitbart.com/milo/2016/0...ial-day-dodge/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in