Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 16:51
  #1
Medlem
G13Hazes avatar
Google försöker att hjärntvätta oss genom att kontrollera vilka resultat som dyker upp när man söker på vissa meningar eller ord. Det är en grov förvanskning av våran historia, rent av förolämpande.

Prova att göra en bildsökning på "Europeans in art" på Google, vad visas? Oändligt med negrer på tavlor som ska representera renässansen.
https://www.google.se/search?q=europeans+in+art

Vad anser ni om det här, hur går det att rättfärdiga och vad kan vi göra åt det?
Har ni några andra exempel på whitewashing på Google?
Citera
2017-03-08, 21:47
  #2
Medlem
agentmulders avatar
testa black cock vs white cock

i ena fallet får du bara tuppar (gissa vilket)
Citera
2017-04-18, 07:04
  #3
Medlem
Detta hör förmodligen till en annan tråd, kanske propagandatråden för globalism...?

Google länkar titt som tätt - allt oftare tycker jag, vilket är tjatigt - till diverse berömdheter och särskilda händelser som de anser förtjänar att uppmärksammas på sökmotorns sida; ett fönster mot många miljoner användare världen över dagligen. På sistone verkar det vara en parad av araber och negrer, som inte många hört talas om. Åtminstone inte i vår kulturkrets. Idag är det Esther Afua Ocloo som uppmärksammas. Tänk att Flashback, tills nu, inte hade någon sökträff på henne.
Citera
2017-04-18, 14:32
  #4
Medlem
HipToBeSquares avatar
Svaret på detta är att sluta upp med att använda Google. Jag har slutat med att använda Google inklusive deras gmail. Det är som DDR Stasi hade webtjänster, hade du litat på dem?
Citera
2017-04-18, 18:24
  #5
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Prova att göra en bildsökning på "Europeans in art" på Google, vad visas?

Negrer, ja.
Men det vore också lite onaturligt för en seriös Europé att lägga upp bilder på tavlor med de nyckelorden. Testa att söka på "Portraits of Europeans": https://www.google.se/search?q=%22Portraits+of+Europeans%22&tbm=isch&tbo =u&source=univ&sa=X

Det är oväntat många native americans, men annars ganska representativ sammansättning.

Trots det är det såklart inte hållbart att nästan hela sökmotormarknaden är oligopol för Google & Microsoft och att deras utmanare (HotBot?, Yahoo?) är baserade i samma stat (USA).
Citera
2017-05-16, 21:25
  #6
Medlem
b1tchazznigas avatar
Google har gått loss helt och hållet och kör en grov "mångfalds"-propaganda nu. Dom kanske anar att slutet börjar närma sig och försöker orsaka så stor skada som möjligt.

För de som misstror kan jag bara säga att söka på: "White women baby" och kolla vilka bilder som dyker upp som resultat. Varför lyssnade inte våra förfäder på Hitler när det fortfarande fanns tid att ställa om allt till rätta.
Citera
2017-05-16, 21:49
  #7
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Svaret på detta är att sluta upp med att använda Google. Jag har slutat med att använda Google inklusive deras gmail. Det är som DDR Stasi hade webtjänster, hade du litat på dem?

Kan du, eller någon annan, vara så vänlig att ge förslag på alternativ? Tack.
Citera
2017-05-16, 22:50
  #8
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Kan du, eller någon annan, vara så vänlig att ge förslag på alternativ? Tack.

Vilket typ av tjänst? Gmail, kartor?

Om det är webmail så finns det flertal alternativ: Countermail, Protonmail, Kolab Now. Det finns fler också. Jag kan tyvärr inte säga om dessa är en fasad för NSA eller andra DDR-liknande organisationer. Komma bort från Google är i alla fall en början.
Citera
2017-05-16, 23:06
  #9
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vilket typ av tjänst? Gmail, kartor?

Om det är webmail så finns det flertal alternativ: Countermail, Protonmail, Kolab Now. Det finns fler också. Jag kan tyvärr inte säga om dessa är en fasad för NSA eller andra DDR-liknande organisationer. Komma bort från Google är i alla fall en början.


Hur är det med sökmotor?
Citera
2017-05-16, 23:11
  #10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Hur är det med sökmotor?

Ett förslag är duckduckgo.com, som påstår att de inte spårar användarna.
Citera
2017-05-16, 23:18
  #11
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Detta hör förmodligen till en annan tråd, kanske propagandatråden för globalism...?

Google länkar titt som tätt - allt oftare tycker jag, vilket är tjatigt - till diverse berömdheter och särskilda händelser som de anser förtjänar att uppmärksammas på sökmotorns sida; ett fönster mot många miljoner användare världen över dagligen. På sistone verkar det vara en parad av araber och negrer, som inte många hört talas om. Åtminstone inte i vår kulturkrets. Idag är det Esther Afua Ocloo som uppmärksammas. Tänk att Flashback, tills nu, inte hade någon sökträff på henne.

Du tänker på deras så kallade Doodles. I julas önskade de Happy Holidays istället för Merry Christmas av rädsla för att kränka andra religioner. De tycker att Earth Day är viktig men inte Memorial Day. http://www.breitbart.com/milo/2016/0...ial-day-dodge/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback