Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 23:00
Medlem
Så det är alltså tre "pursvenska" SD-anhängare som är inblandade i mordet på Tova. Gängledaren är förstås B*lly vars fotografier och bemötande mot pappan efter mordet avslöjar hans psykopati. De andra två är hans får som gör allt han säger till dem att göra. Frågan är, vilken/vilka är fåren mest rädda för, psykopat B*lly eller polisen?

Fallet får mig att tänka på mordet i Trollhättan där psykopaten "Morot" hade två får som gjorde allt han sa till dem och de hjälpte honom flytta på liket bland annat.

Tråkigt att Tova fortsatte umgås med dessa drägg efter misshandeln som hade skett. Synd att hon inte förstod att hon förtjänade bättre.
Citera
2017-05-16, 23:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belle
Jag brukar inte kommentera här på fb men nu känner jag att jag vill för detta fallet berör mig väldigt mycket.

Jag får en känsla av att Tova åkt ut till gården för att träffa/umgås med Billy för att hon fortfarande hade väldigt starka känslor för honom, trots det han gjort mot henne. Jag skulle tro att Tovas föräldrar förbjudit henne från att träffa honom men hon sa att hon skulle på fest hos NN.

Väl ute på gården så tror jag att alla har festat (Tova, Billy, Jimmy samt Fredrik) men att Jimmy och Fredrik har lämnat efter ett tag. Jag tror inte att droger har spelat en central roll i det här. När Tova och Billy blir ensamma så börjar de tjafsa om t ex polisanmälan som pappan har gjort. Tova blir arg och ledsen och vill gå därifrån och Billy blir tokig och sparkar henne i ryggen så att hon trillar ner från en trappa och slår i huvudet och avlider. Billy får panik och ringer kompisarna och ber om hjälp. De kommer dit och ser vad som har hänt och även de får panik! Billy som De beslutar sig för att de måste göra sig av med liket och undanröja alla spår och sen försvinna från platsen.

De bär ner liket till båten och åker ut på sjön och släpper ner henne i tron att ingen ska hitta henne. Efter detta så återväder de till gården och hittar på en historia som de tror ska hålla. Jag tror dock inte att de är så samspelta så att deras historia håller hela vägen. Jag är helt säker på att minst en av de anhållna har börjat prata.

Hur som helst så är detta fruktansvärt och mina tankar går till familjen, nära och kär och alla vänner!

Varför vill du inte tro att detta skett "överlagt"? Vill du inte tro att människan är så ond, eller vad? Hade det varit en olycka så hade detta varit löst redan, för varför skulle de två andra som då skulle vara helt oskyldiga till mord, nästla in sig mer i fallet och riskera längre strafftid?

Nej, jag tror på strypning, eller ett slag med sten eller annat objekt - beror mycket på om detta var planerat, eller inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ja? Något särskilt med det eller?
Många som studerar arbetar extra inom hemtjänsten, raggarbil åker nästan alla som ska till balen eller som precis tagit studenten.

Förstår inte var du vill komma?

Nej, men innan har ju alla frågat sig "hur kan en sådan tjej vara tillsammans med en volvoraggare??" Uppenbarligen verkar hon ju själv ha haft bilintresse. Inget konstigt med det alls, men ger ju en förklaring till vad hon såg hos honom förmodligen. Hemtjänsten är inget konstigt nej, men innan har det ju nämnts att hon satsat helt på simmningen. Har bara svårt att se hur någon skulle hinna med två jobb, hård träning och skolan samtidigt.
Citera
Medlem
ja ni det kommer inte dröjja länge förns nån utav dom börjar snacka då dom inte är förhärdade brottslingar utan nå färskingar..tror nån utav dom kommer försöka hänga sig när dom börjar trycka på i förhören.hela händelsen kommer att va uppklarad innan fredagen
Citera
2017-05-16, 23:02
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Hur kan du med säkerhet veta det? Följde du henne under kvällen?
Nej, det gjorde jag inte men jag ser det osannolikt att hon har tagit en taxi från gården till? Hennes plan för kvällen var ju att gå på en fest som hon inte kom till.
Citera
Medlem
ElvisFans avatar
Är det mest sannolika att det är Billy som är GM? Vad är det mest osannolika men ändå tänkbara som skulle kunna förändra åt vilket håll misstankarna går?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vet vi hur och när Tova kom till gården?

Har försökt följa tråden men inte sett denna uppgift. Jag har hela tiden antagit att hon kom till gården under kvällen men teoretiskt kan hon ju ha vart där ett tag.

Nej det vet vi inte än så länge så vitt jag vet. Kommer nog dock komma fram under utredningen. Skulle gärna vilja ha redogörelse om hennes sista 24 timmar i livet. Vet någon vad hon har haft för sig under dagen på lördagen?
Citera
2017-05-16, 23:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har polisen fått fram uppgifter angående mobilens positioner?

Ja, sista ”handskakningen” binder mobilen till gården.
Citera
2017-05-16, 23:04
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Nej det vet vi inte än så länge så vitt jag vet. Kommer nog dock komma fram under utredningen. Skulle gärna vilja ha redogörelse om hennes sista 24 timmar i livet. Vet någon vad hon har haft för sig under dagen på lördagen?

De mest insatta kanske kan nåla fast en sammanfattning? Riktigt spretigt det här och svårt att följa alla tankegångar och vad vi vet och vad som antas.
Citera
2017-05-16, 23:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Finns det ingen teknisk bevisning medan personen nekar och håller fast vid sin story så kan man klara sig lindrigt undan. Har hänt förut och kommer hända igen, inte just i detta fall kanske.

Ja, skyller de på varandra och ingen teknisk bevisning kan binda dem till själva mordet, så kan de till och med gå fria - men, jag tror ej de kan hålla tyst. Men, som du säger - det har hänt förut, så faan vet!
Citera
2017-05-16, 23:05
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har polisen fått fram uppgifter angående mobilens positioner?

"– Vi har en mobilpositionering för ett ganska så stort område. Dock kan jag inte gå in på vilken tidpunkt den positioneringen är ifrån, säger Christer Nordström. (polisens presstalesman)
http://www.expressen.se/nyheter/tre-anhallna-efter-tovas-forsvinnande/
Senast redigerad av Gilla 2017-05-16 kl. 23:09.
Citera
2017-05-16, 23:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jasså , hur vet du det?

Vet gör man aldrig men saker går igen vet du, snubbarna tar själva droger och har godis till brudarna vilket är en viktig faktor, det går igen överallt samma grej här att bonnraggarna bjuder brudar på alkohol o droger så att de lättare får i kull dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in