Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 22:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja, men det är skillnad på olika att vara "på väg". Och var det verkligen "på väg". Eller snarare, "jag kommer till festen, ska dit sen..."

"Jag är på väg" kan hon säga, även fast hon fortfarande är kvar på gården.

Skrev ju det för en timme sen. Kolla nedan.

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)
Citera
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vet vi hur och när Tova kom till gården?

Har försökt följa tråden men inte sett denna uppgift. Jag har hela tiden antagit att hon kom till gården under kvällen men teoretiskt kan hon ju ha vart där ett tag.

Det har sagts att hon varit i simhallen innan på dagen
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Säg att det är taxichauffören som är GM. Inte precis att han kommer berätta att han kört henne. Har taxibolagen gps på alla bilar så de kan se att ingen varit där under kvällen?

Ja, i Hollywood-versionen så skulle detta kunna vara möjligt, men taxichauffören vet ju att det då skulle finnas vittnen när han ev. plockat upp henne - och ja, de har GPS och kan spåras...
Citera
2017-05-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Usch det där lät inget vidare. Kan fan vara han som är skyldig och skyller på grabbarna. Jävligt olustig kommentar!

Det är nog inte så illa som det låter, ful dialekt och olyckligt formulerat snarare hehe... Men det lät som sagt inget vidare men jag är väldigt säker på att denne man är väldigt oskyldig.
Citera
2017-05-16, 22:56
Medlem
Browndawgs avatar
Jag kanske missat att samtalet ägde rum 21.30. För det har pendlat mellan allt från 21 till strax innan midnatt.

Kan någon länka källa på att senaste samtalet till väninnan var 21.30? Jag hittar ingenstans att det är fastställt. Jag har varit med i tråden sen start också.

Verkar ju som att det är skrivet i sten om det är nämnt tusen gånger i tråden men jag hittar inte källor på det.
Citera
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Denna hade nog givit sig till känna vid det här laget.

Inte om det är denne som är mördaren. Och som tagit tillbaka offret till huset, lämnat massa spår. Stulit en båt och gjort sig av med kroppen i sjön. Då skulle hen svart taxi inte höra av sig.

Men så är det naturligtvis inte och lögnen blir istället ett starkt bevis emot en ännu nekande GM.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
"Nu planerade både hon och familjen inför studentavslutningen.
– Hon skulle åka från skolan i sin farbrors raggarbil på studenten, sen såg hon fram emot att börja jobba och tjäna egna pengar, säger Maria Hällström.
Tanken var att fortsätta på heltid inom hemtjänsten under sommaren, ett extrajobb hon haft vid sidan av gymnasiestudierna."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tova-planerade-sin-studentavslutning/

Raggarbil? Heltid inom hemtjänsten?
Ja? Något särskilt med det eller?
Många som studerar arbetar extra inom hemtjänsten, raggarbil åker nästan alla som ska till balen eller som precis tagit studenten.

Förstår inte var du vill komma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Vadå? Tror du hon arbetat som heltidsproffs med simning? Är du allvarlig?
Enda simmaren i Sverige som kan försörja sig på sin sport är Sara Sjöström.

Nej, men tidigare har det sagts att hon jobbade extra som simlärare, utöver sina studier. Nu skrivs det att hon jobbade inom hemtjänsten utöver sina studier. Har svårt att tro att man har två jobb samtidigt som man pluggar ekonomi. Samtidigt som hon aktivt tränat med simmningen.
Citera
2017-05-16, 22:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skrev ju det för en timme sen. Kolla nedan.

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)

Exakt, så att hon "var på väg" till festen bevisar inte om hon verkligen rent fysiskt var under transport till klassfesten. Kanske bara var något hon sa till kompisarna för att senare kunna messa att hon skulle stanna kvar på gården. Bara en teori såklart.
Citera
2017-05-16, 22:57
Medlem
En 19 årig kvinna måste inte berätta allt för sin pappa.. även om hon bodde hemma än.
Citera
2017-05-16, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Jävlar vad folk grillar misstänkt GM på hans FB: https://www.facebook.com/Blyfa

Förståeligt men vissa borde akta så att det inte blir frågan om förtal.
Den enda som inte grillas är Fredrik men alla tappar vänner nu.

Billy hade tidigare i kväll 574 vänner, nu 558.
Billys öppna inlägg där han grillas hårt. https://www.facebook.com/Blyfa
Jimmy 843 vänner, nu 835. Han grillas under det enda öppna inlägget han har på sidan men inte lika illa som Billy. Jimmys öppna inlägg. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1339355156136020&set=a.278490945555 785.64296.100001846461992&type=3

Fredrik backar inte så mycket, hade tidigare 218, nu 217 men han är den enda som har stängd facebook så ingen kan kommentera.

Tänk om killarna är oskyldiga... då är deras liv förstörda för pöbeln har redan dömt dom öppet på facebook. Hoppas polisen har vett att stänga deras sidor.

Vi har bara en massa spekulationer än så länge och lite mer fakta om Tovas ex Billy med tidigare misshandel av Tova så att han är en MGM är ju inte så långsökt. Men dom andra?
Citera
2017-05-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det var som jag misstänkte att dessa blöjraggare ej kommer kunna hålla käft och snart är knäckta av polisens förhör - inte överraskande alls. Hur dum kan man få lov att vara om man i förhör uppger att hon lämnat platsen med taxi, om hon nu inte gjort detta - förstod inte klappmongot att man lätt kan ta reda på detta?

Senast i helgen är detta klarlagt...

Finns det ingen teknisk bevisning medan personen nekar och håller fast vid sin story så kan man klara sig lindrigt undan. Har hänt förut och kommer hända igen, inte just i detta fall kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in