Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 22:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det finns väl inget som talar för att det är vanligt att man blir aggressiv eller utagerande av cannabis?

Inte vet jag men att jag har väl snackat om detta med brukare och det påstår att peace är en myt.

Kickers o AFA sägs suggestera sig med cannabis innan de ska ut på gatan, rätt musik o stämning, hat hat hat, säger brukarna , droger är vad man gör dem till som med alkohol.
Citera
2017-05-16, 22:37
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Svarttaxi är en möjlighet.
Uteslutet! Med facit i hand så lämnade Tova inte gården..
Citera
2017-05-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inte vet jag men att jag har väl snackat om detta med brukare och det påstår att peace är en myt.

Kickers o AFA sägs suggestera sig med cannabis innan de ska ut på gatan, rätt musik o stämning, hat hat hat, säger brukarna , droger är vad man gör dem till som med alkohol.

Vad det nu är värt men......hört detsamma. Inte ovanligt att folk som planerar våldsbrott drar i sig det mesta. Allt för att stänga av/tända till.
Citera
Medlem
I inlägg 2593 står det i ett citat att 22 åringen inte var på gården men dom fann honom på en annan adress , någon som var ,hos vem ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vet pappan om att hon åkte till exet? Nej, enligt pappan själv till AB
Vad undanhöll hon mer från sina föräldrar?

Jag tror att exet ville träffa Tova för att diskutera ev förhör på grund av misshandels som inte anmäldes av Tova utan av hennes pappa. Tova hade säkert känslor kvar för killen och åkte dit när hon ändå skulle på fest i området, exet kanske lovade att köra henne till festen senare. Tova kunde inte berätta detta för sin pappa då han med säkerhet hade stoppat det. Pappan skulle aldrig få veta att hon varit där helt enkelt. Tova vill gå vidare till festen men exet har inte en tanke på att släppa iväg henne och där händer något , han kanske gick på droger och det ger ofta en väldig styrka och ilska . Plötsligt upptäcker han att han har slagit ihjäl henne och får hjälp av sina knähundar som är lika rädda för honom som Tove borde ha varit. En ren tur i oturen att hon ringde sin kompis och sa var hon var,annars hade tagit lång tid innan hon hittades , så sorgligt och mina tankar till familjen
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och hur skulle hon förklara för föräldrarna varför en hämtning inte blev aktuell?

Du kan ha rätt, men svara gärna på min fråga.

Tova kan ha kommit överens med föräldrarna om att de senare ska hämta henne från klassfesten. MEN, att hon redan då visste att hon senare skulle ringa till föräldrarna och säga att hon skulle "sova över hos en kompis" eller liknande.

Hon kanske redan från början hade siktet inställt på att vara hos exet och till och med sova över. Klassfesten kan vara en skenmanöver för att blidka föräldrarna. Ungdomar fungerar så! Jag minns själv hur jag ringde mina föräldrar och sa att jag sov hos en polare, när jag i själva verket låg i sängen med en sexpartner!

Tänkbart: Så, visst - de bestämde att hämtning skulle ske från klassfesten. Men Tova visste redan att så aldrig skulle ske - hon skulle senare ringa och säga att hon skulle sova över hos en kompis.
Citera
2017-05-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
I inlägg 2593 står det i ett citat att 22 åringen inte var på gården men dom fann honom på en annan adress , någon som var ,hos vem ?

Han är skriven på 2 adresser om jag inte minns helt fel.
Citera
2017-05-16, 22:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Svarttaxi är en möjlighet.

Varför skulle polisen då ha kollat upp detta med taxibolagen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hollywood-teori;

Tova var hos exet, allt frid och fröjd. Men när hon skulle lämna och gick ut för att ringa taxi, så kom precis grannen förbi. Han erbjuder sig att skjutsa henne då han ska iväg i samma veva. Hon tackar ja. Väl i bilen blir hon slagen medvetslös, våldtagen och sedan mördad. Sedan dumpar han henne i sjön.

Han har dessutom lyckats vända allt fokus på grannkillen (Billy) och kokar ihop det ena med det fjärde, vilket sätter killarna i direkt förhör samtidigt som han själv kan städa undan i lugn och ro.

Han hade turen med sig, att Tova eventuellt lämnade spår efter sig på Gärdesgården med omgivning så att x:et skulle misstänkas, även skickligt att lyckas lämna eventuella spår efter brott på fastigheten Gärdesgården med omgivning utan att själv bli upptäckt, han dolde kanske sitt ansikte tillräckligt bra?

Citera
Medlem
Att tre unga män tillsammans mördar och gömmer en kvinna måste vara relativt sällsynt i Sverige?
Citera
Medlem
scaleo97s avatar
Jävlar vad folk grillar misstänkt GM på hans FB: https://www.facebook.com/Blyfa

Förståeligt men vissa borde akta så att det inte blir frågan om förtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vet pappan om att hon åkte till exet? Nej, enligt pappan själv till AB
Vad undanhöll hon mer från sina föräldrar?

Antagligen lika mycket som alla andra tonåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in