2017-05-16, 21:11
Medlem
Nu har jag inte följt kevin-fallet noggrant men kan det vara så att vi har en person lös som bodde i arvika och sedan linköping?!?! Det är ju inte jättemånga år emellan.
Citera
2017-05-28, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Nu har jag inte följt kevin-fallet noggrant men kan det vara så att vi har en person lös som bodde i arvika och sedan linköping?!?! Det är ju inte jättemånga år emellan.

Nä det finns inte en chans
Citera
2017-05-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nä det finns inte en chans

Inte en chans är väl fel att säga, men håller med om att det är osannolikt. Enda stora likheten är att det är barn som blir mördade. Annars känns det som två olika typer av mord. Dessutom många mil emellan.
Citera
2017-05-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inte en chans är väl fel att säga, men håller med om att det är osannolikt. Enda stora likheten är att det är barn som blir mördade. Annars känns det som två olika typer av mord. Dessutom många mil emellan.

De känns inte planerade utan bara inträffat. inget uppenbart motiv, typ sexuellt, pengar, familjebråk eller liknande. De är "ensamma" när det händer, dvs ingen vuxen familjemedlem är nära.
Citera
2017-05-30, 22:29
Medlem
dannees avatar
Hedersrelaterat? Blodshämnd? Etc...
Pojkens familj vet säkert mer än vad de säger.
Citera
2017-06-23, 02:49
Medlem
Vill bara informera om att tidigare ifo fortfarande bär relevanta :

Vid tidpunkten för dubbelmorden fanns i Linköping en kille med
sydamerikanskt påbrå som vid aktuell tidpunkt var psykotisk och
aggressiv samt hade en butterflykniv som han skickligt kunde hantera.
Personen var frigående och behandlades av rättsvårdande myndigheter.
Han avskrevs som misstänkt efter bara några dagar enligt muntligt
besked från berörd inom kriminalvården.
Det är lite märkligt att berörd inom kriminalvården så snabbt kunde
lämna beskedet "det var inte han" !!!.
Hans innehav av butterflykniv var väl känt av berörda rättsvårdare.
Hans dna finns sannolikt dokumenterat men torde inte överensstämma
med det dna-signalement som officiellt redovisats.

Man kan fråga sig hur många psykotiska och aggressiva personer med
butterflykniv som fanns i Linköping vid denna tidpunkt ?
Troligen bara en.

Polismyndigheten är informerad.

Det kan vara en het potatis med tanke på Anna Lind mordet och andra händelser
där psykiatri och rättsvårdande myndigheter varit inblandade."
Citera
2017-06-23, 11:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sing
Vid tidpunkten för dubbelmorden fanns i Linköping en kille med
sydamerikanskt påbrå...
Polisen om mördarens DNA:
Citat:
– Vi har nyligen fått svar om att gärningsmannen är nordeuropé och troligen har blå ögonfärg, säger Jan Staaf, chef för utredningsenheten vid polisen i Östergötland.
Citera
2017-06-25, 16:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ännu inte uppklarat efter alla år.

Som jag har skrivit förut i tråden så har jag trott att detta dubbelmord skulle kunna klaras upp ganska snart efter att det hade skett för snart 13 år sedan.

Så har tyvärr inte blivit fallet och numera tror jag att dubbelmordet har alla möjligheter att förbli ett ouppklarat sådant. Varför har det inte blivit uppklarat med tanke på all den information som ändå finns angående GM? Kan det ha gjorts en felaktig bedömning om dennes ålder vid det aktuella tillfället?

Jag är inte insatt, långt ifrån, i alla detaljer här men jag tror att GM kom att flytta från Linköping eller inte alls bodde där vid denna tid. Kanske bor han inte ens kvar i landet?
Citera
2017-06-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Som jag har skrivit förut i tråden så har jag trott att detta dubbelmord skulle kunna klaras upp ganska snart efter att det hade skett för snart 13 år sedan.

Så har tyvärr inte blivit fallet och numera tror jag att dubbelmordet har alla möjligheter att förbli ett ouppklarat sådant. Varför har det inte blivit uppklarat med tanke på all den information som ändå finns angående GM? Kan det ha gjorts en felaktig bedömning om dennes ålder vid det aktuella tillfället?

Jag är inte insatt, långt ifrån, i alla detaljer här men jag tror att GM kom att flytta från Linköping eller inte alls bodde där vid denna tid. Kanske bor han inte ens kvar i landet?

Jag har tidigare skrivit teorin att gärningsmannen kan vara samma som i Kevin-fallet. Nu vet jag inte hur DNA fungerar på minderåriga i körningar, men kan det vara så att minedårigas DNA INTE sparas eftersom de skrallt inte dömms för brottet? Och att den 13-åringen som är intressant i Kevinfallet har flyttat till Linköping eller varit på något vårdhem där? 19 år skulle han vara typ då? Någon som vet?
Citera
2017-07-02, 12:25
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Jag har tidigare skrivit teorin att gärningsmannen kan vara samma som i Kevin-fallet. Nu vet jag inte hur DNA fungerar på minderåriga i körningar, men kan det vara så att minedårigas DNA INTE sparas eftersom de skrallt inte dömms för brottet? Och att den 13-åringen som är intressant i Kevinfallet har flyttat till Linköping eller varit på något vårdhem där? 19 år skulle han vara typ då? Någon som vet?

Som jag förstår passar han inte signalementet. Dubbelmördaren ska ha nordiskt ursprung medan 13-åringen är arab.
Citera
2017-07-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Som jag förstår passar han inte signalementet. Dubbelmördaren ska ha nordiskt ursprung medan 13-åringen är arab.

Är du säker på båda?!? Alltså att signalemtet inte stämmer, och han är från mellersta östern? Redovisa gärna hur, då ett signalemt kan bli fel, samt källan som ang 13 åringen?
Citera
2017-07-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Jag kan inte köpa att det här mordet var välplanerat av en beräknande typ. Beräknande typer som planerar att döda, eller ens skrämmas, använder inte en sådan värdelös butterflykniv. Och kastar inte mössa, kniv och annat med DNA utmed flyktvägen.

Därför tror jag mer på psykiskt sjuk, missbrukare eller väldigt ung som gärningsman.

Skälet att den här tomten kommit undan är antingen pga att han är död, sitter inom psykvården eller flyttat utomlands.

anledningen är fortfarande att föräldrarna tiger tallar ej snning.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in