2017-05-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2017 - Svensk fotboll

Bara för att jag stödjer och sympatiserar min lokala div. 6 förening betyder det inte att jag sitter o klankar ner på lag som är bättre, på pappret och rent resursmässigt. Du framstår som patetisk.
Citera
2017-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Trots att MFF har pengar så har de inte några dyra köp. Pengarna har gått till betala lån, köpa fri sista delen av arena samt anlägga en hybridmatta på träningsplanen.

Det finns nog några kronor kvar på botten i Dannes pengakista.

Vi behöver en riktigt bra målvakt, en innerback av klass samt en anfallare typ Kujovic. Se till att förlänga med de spelare som har utgående kontrakt som håller MFF-klass.

Precis, det är ju inte direkt så att ni har storhandlat. Dessutom så sitter väl nästan samtliga konkurrenter till er på ovanligt mycket pengar förutom IFK GBG då. Känns som att det finns många lag som skulle kunna köpa sig en riktigt bra trupp ifall dom vill men det känns som att det är inne att snåla just nu bland topplagen.
Citera
2017-05-16, 18:36
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Man kan dock hävda att den situationen inte hade uppstått om det första målet hade underkänts. Det blir fel att säga att ni ändå hade gjort 1-0 där om domaren hade bedömt båda situationerna korrekt.

Den missade offsiden var helt matchavgörande.
Jo men om man ska gå efter fjärrilseffekten som du gör där så kanske vi gjort 5mål om Mange blivit avblåst, hade straffsituationen uppstått ändå kanske straffen hade gått o ribban och gbg hade kontrat in 0-1, det kommer vi aldrig få veta.

Skrev ju dessutom att det var matchavgörande. Men bara för det så blundar folk för situationer där domaren var emot oss.

Om man inte inför 5e domare som sitter framför en skärm så kommer domare fortsätta göra misstag. Men att säga att vi skulle ha mer fördel av domarna (som många säger) är ju skitsnack.
Citera
2017-05-16, 18:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Bara för att jag stödjer och sympatiserar min lokala div. 6 förening betyder det inte att jag sitter o klankar ner på lag som är bättre, på pappret och rent resursmässigt. Du framstår som patetisk.

Jag vet knappt ett dugg om IFK Eskilstuna utan följer mest Allsvenskan och internationell fotboll. Jag beklagar att du blev ledsen när jag skrev att Blåvitt är klappusla men jag kommer tyvärr fortsätta skriva om lag jag inte håller på.
Citera
2017-05-16, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men om man ska gå efter fjärrilseffekten som du gör där så kanske vi gjort 5mål om Mange blivit avblåst, hade straffsituationen uppstått ändå kanske straffen hade gått o ribban och gbg hade kontrat in 0-1, det kommer vi aldrig få veta.

Skrev ju dessutom att det var matchavgörande. Men bara för det så blundar folk för situationer där domaren var emot oss.

Om man inte inför 5e domare som sitter framför en skärm så kommer domare fortsätta göra misstag. Men att säga att vi skulle ha mer fördel av domarna (som många säger) är ju skitsnack.

Visst är det så, men det är inte särskilt konstigt att det är just den situationen som diskuteras mest. Att ni överlag skulle ha mer fördel av domarna än andra storlag vet jag inte om särskilt många har påstått?
Citera
2017-05-16, 18:49
Medlem
Idittfejss avatar
Lider lite med Lennartsson, han är trots allt en duktig och skicklig tränare. Och mycket sympatiskt herre.

Förutspådde att Cibicki skulle bli allsvenskan bästa spelare i år. Säljs han till United för över 50-60 miljoner. Så bör jag hyllas.

Lite roligt att norska Tippeligan ser nästintill identiskt ut i tabellen som i Allsvenskan!

Ja, MFF har vunnit allsvenskan 4 gånger senast 7 åren. Nu lär man vinna i princip varje år till 2020.
Citera
2017-05-16, 20:00
Medlem
anteri17s avatar
Imorgon blir det jobbigt. Sirius kommer även sakna klippan Eiswohld. Sedan tidigare Arvidsson, Vecchia, Sirelius, Björkebaum och Eriksson borta. Ett revanschsuget ÖFK som Sirius aldrig vinner mot blir årets svåraste match. 4-0 på försäsongen...
Citera
2017-05-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej inte direkt, då Boman var där han skulle vara när vi anföll.

Nej, vi gick naturligtvis in för att vinna, framförallt på omställningar, vilket vi gjorde bra vid ett antal tillfällen, då DIF var vidöppna vid några tillfällen, du såg uppenbarligen inte matchen, alternativt så var du så jävla dyngrak så du inte såg annat än suddiga siluetter.
Enligt statistiken hade ni totalt två avslut på mål under 90 minuter +2xtillägg
Edit: du kanske var ironisk?
Citera
2017-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Intressanta siffror. Mina förväntade topplag är de du just radat upp (plus Häcken). Norrköpings förlust hemma mot Sirius och 0-0 matchen hemma mot Giffarna ser jag som klart sämre prestationer än vad man väntat sig, katastrof faktiskt. Här hade jag iskallt räknat med sex poäng, istället för en som det nu blev. Vad gäller AIK och Göteborg så har deras spel betydligt mer att önska även om poängen trillat in någorlunda, i alla fall för de förstnämnda.

Edit: Men nej, avgjort är det absolut inte! Bollen är ju rund, allt kan hända.
Häcken hade 6 poäng efter 8 omgångar i fjol. I år 13 poäng. Så även de har startat bra mkt starkare i år.
Citera
2017-05-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du tycker ju Bajanic är Sveriges bästa fotbollsspelare så ditt fotbollsöga är väl inte direkt på topp, faktum är ju att vi var det bättre laget i 1:a halvlek, rent taktiskt var det en fin halvlek, Bomans jobb på Kongo-Kim var perfekt, han fick inte låna bollen. Seb gör ett förvånanstvärt bra jobb som vänsterback också.

Bollinnehavet var nog rätt jämnt, har inte sett statistik, men det var nog närmare 50/50.

Edit:

Skitmatch dock.

och matchstatistik...

rättelse: såg faktiskt bara andra halvlek. Bojanic möjligtvis
Citera
2017-05-16, 22:29
Medlem
chran508s avatar
Thorarinsson kan bli en ny Traustason. Satan vad mycket boll det är i honom.
Citera
2017-05-16, 22:32
Medlem
Jag hoppas legenden Taco för comeback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här