2017-05-16, 13:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag upprepar: det räcker med en förlust för Malmö och det är game on. Det positiva, trots det stora försprånget, är att det är många lag som jagar. Förhoppningsvis kan något lag av Peking, AIK, DIF eller Häcken (kanske något annat lag också... hehe) få en run på x antal vinster.

Om Norrköping vinner idag och MFF tappar mot Bajen i morgon så är det några poäng intagna. Dessa båda lag möts i omgång 10 så det är en spännande vecka som väntar.
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alla som tyckte att Malmös CL-gruppspel är bra för svensk fotboll är väl knappast supporter av något svenskt fotbollslag.

Får man hoppas.

Det hade kunnat vara de. Om Simon Gustafsson, Wahlstedt i Peking å så vidare inte kostat 10 miljoner extra bara för de e Malmö som vill köpa. Istället väljer klubbarna att sälja billigare, som med Gustafsson, till andra länder.
Citera
2017-05-16, 13:20
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag upprepar: det räcker med en förlust för Malmö och det är game on. Det positiva, trots det stora försprånget, är att det är många lag som jagar. Förhoppningsvis kan något lag av Peking, AIK, DIF eller Häcken (kanske något annat lag också... hehe) få en run på x antal vinster.

Ja herregud. Vi har ju bara mött struntlag egenteligen. Kryss borta mot Götet i premiären gick ju att leva med, men resten känns som matcher vi ska vinna. Domaren som stal vårt mål i Kalmar minns vi än.
Annars så ser ju spelet lite knackigt ut när vi måste avgöra på övertid i flera matcher. Hade vi haft lite bättre fart i laget så hade de varit avgjort efter 80e.
Vi måste upp flera snäpp innan man ens kan försöka tänka på att va lugn.
Citera
2017-05-16, 13:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Alla som tyckte att Malmös CL-gruppspel är bra för svensk fotboll är väl knappast supporter av något svenskt fotbollslag.

Får man hoppas.

Jodå, jag håller på MFF så visst är det bra för svensk fotboll.
Citera
2017-05-16, 13:38
Medlem
Citat:

Får man hoppas.

Ja, herregud, Malmö har med nöd och näppe lyckats vinna ett antal matcher, nu är ligan trasig...
Citera
2017-05-16, 13:58
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Känns samtidigt som att övriga förväntade topplag har presterat betydligt sämre än väntat.

+1

IFK GBG och AIK? Nattsvart.
Citera
2017-05-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Ja, herregud, Malmö har med nöd och näppe lyckats vinna ett antal matcher, nu är ligan trasig...
Hur har övriga svenska klubbar dragit nytta av Malmös extrema ekononiska bonus man fått av CL-spelet?

Jag kan inte nämna en enda. Jag kan däremot se vilken enorm fördel Malmö har och hur svårt det är för övriga lag att konkurrera med Malmös förutsättningar.
Citera
2017-05-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att jag direkt kommer sakna Helsingborg men kommer det inte kännas lite konstigt utan dom?

Måste säga att jag fortfarande lider med dom även fast det är kul med nya lag i Allsvenskan.

Vi är snart tillbaka. Och då med ett mycket yngre lag. Max Svensson verkar vara en flärdfull talang. Timossin nätade första målet förra matchen. Weberg har petat Larson (tillfälligt?) i mittförsvaret. Så det ser lovande ut detta. Såg Göteborgs lönelista och det är hårresande vilka löner de betalar. Inte konstigt det är ekonomiska problem där

Vilka lag ser ni helst åker ur då när HIF kommer tebax nästa år?
Citera
2017-05-16, 14:28
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är du säker, vilka är dina förväntade toplag?
Omg 8, 2016
Norrköping 18p
Malmö 15p
Göteborg 13p
AIK 12 p

Omg 8, 2017
Malmö 20p
Norrköping 14p
AIK 14 p
Göteborg 10p

Jag skulle säga att det är Malmö som sticker ut och att serien är lång.
Intressanta siffror. Mina förväntade topplag är de du just radat upp (plus Häcken). Norrköpings förlust hemma mot Sirius och 0-0 matchen hemma mot Giffarna ser jag som klart sämre prestationer än vad man väntat sig, katastrof faktiskt. Här hade jag iskallt räknat med sex poäng, istället för en som det nu blev. Vad gäller AIK och Göteborg så har deras spel betydligt mer att önska även om poängen trillat in någorlunda, i alla fall för de förstnämnda.

Edit: Men nej, avgjort är det absolut inte! Bollen är ju rund, allt kan hända.
Senast redigerad av knullklasson 2017-05-16 kl. 14:31.
Citera
2017-05-16, 14:44
Medlem
Citat:
Hur har övriga svenska klubbar dragit nytta av Malmös extrema ekononiska bonus man fått av CL-spelet?

Jag kan inte nämna en enda. Jag kan däremot se vilken enorm fördel Malmö har och hur svårt det är för övriga lag att konkurrera med Malmös förutsättningar.
Det har kanske undgått dig eftersom ni var i Superettan då men övriga klubbar hade svårt att konkurrera redan innan det rasade in pengar från Uefa. Guld 2010, 2013 och 2014. Att peka på pengarna från Champions League för att förklara MFFs särställning i svensk fotboll är att göra det lätt för sig.
Citera
2017-05-16, 14:48
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Innan CL-pengarna dominerade vi ändå.
Sen blir de ju svårt för andra klubbar att dra nytta av de när de konsekvent vägrar sälja eller plusar på tio miljoner när Malmö frågar efter spelare.
Citera
2017-05-16, 16:11
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Och ändå klarar ni inte av att slå oss utan hjälp av domarn.
Domaren stjälpte oss när Engvall skulle haft straff men blir avblåst för offside fast han är onside. Tråkigt att domarna är dåliga och syns ju tydligare på ett mål som avgör matchen men då glömmer folk bort de beslut vi får emot oss som är felaktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in