Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Betänk att UA är Helenas syster och hon var med på festen.
UA kan även bekräfta mkt dgr före och efter.
Därför har säkert många frågetecken besvarats.
Svårt att ifrågasätta det U tillfört eftersom svaren på sin systers öde ligger i hennes hjärtas största önskan.
Varför är det svårt att ifrågasätta det UA har tillförts? Alla andra ifrågasätts... Statistik talar för närstående... Man frågar gång på gång vem som var HA's bästa vän, det var UA enl dem man frågar. "Synd, då skiter det sig för UA kan vi inte ifrågasätta"....
VARFÖR?
UA är inte helt klar i sina uttalanden.
Hon har god lokalkännedom, känner HA bättre än någon annan, pratade med henne denna kväll, befann sig i närheten av brottsplatsen. I respekt för henne tystnar man här, så om man är hennes vän eller bekant IRL så ligger det nära till hands att även de tystnar.
Hon, om någon har en mycket god anledning till att vara tyst om hon på något vis varit inblandad i det som jag tror är en olyckshändelse.
Familjen är redan väldigt drabbad, skulle det komma mest bra eller dåligt ur en inblandning av henne, om man tänker efter?
Jag har pekat på detta förut och blivit bortscrollad men aldrig fått förklarat för mig varför... Är det en sådan orättvis och ful tankegång av mig?
Vanligtvis är det familjen man ser över först men inte i detta... Här är det annorlunda!
Här borde jag lägga till att "jag anklagar inte UA, absolut inte...." men då vi inte gör det på andra vi spekulerar om då anser jag att om denna tråden handlar om Helenas och då figurerar UA i allra största grad bland dem man inte ska räkna bort alls!
Det handlar inte om respekt (eller disrespekt) utan om Helenas försvinnande och tänkbara alternativ om hur det gått till och vem/vilka som är inblandade!
Jag har inte sett någon känna för övriga "misstänktas" familj eller vänner...