2017-05-12, 22:19
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Någon vet. Antagligen en tjejkompis till Helena som anar vem som var intresserad, kanske besatt av henne. Tjejkompisar vet alltid sånt och denna person kunde öppna slussarna och då kanske även andra började prata....
Helenas systrar och vänner, vad har de att förlora på att berätta det som inte stått i tidningarna. Har polisen avrått dem från att prata? Skall det gå 25 år till? Låt oss ta del och kanske klura ut saker.
För fan, öppna dammluckorna, svaren finns där, i Mariestad. För Helenas skull!
Mrs P
Citera
2017-05-12, 22:53
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Folk pm:ar prinzezzan, hon läser och väljer vilket hon ska dela med sig av och vilket hon ska behålla för sig själv. Är det bara jag som ser ett problem med detta? Hon styr alltid åt annat håll när PR kommer på tal. Själv tror jag inte på PR men oavsett vad vi alla tror så ska väl allt fram i ljuset som kan komma fram?

Bara försvaret av han gör att man vill gräva mer men tyvärr finns det väl inget på honom och kanske han är helt oskyldig.
Citera
2017-05-13, 01:06
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Den vita bilen sågs köra på cykel vägen fram och tillbaka efter 2.20.
De som känner till området ved att det går att gena med bil. Vilket även gjordes av PR och UA när de var tillsammans. De boende kring området kände till att det gick att "bus gena" där.
Vilka hade ett intresse av att "bus-gena" där då? Kan väl knappast attraherat många andra än ungdomar boende i Ekudden-området (Kolarestigen och bortåt) då det knappt var närmare eller snabbare för några andra. Dessutom vågar jag påstå att det krävs en viss sorts mentalitet för att framföra bil på en kuperad och lummig cykel/gång-väg, vilket utesluter ytterligare.
Citera
2017-05-13, 04:02
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Folk som hade horn i sidan till honom, av någon anledning? Har ingen aning. Det skulle vara intressant att fråga dem som spridit rykten under åren. (Om man visste vilka de var...) Har de seriöst sett fel? Har de medvetet ljugit?

Kan detta alibi att han var i Götet hela natten vara tillförsiktligt??
Tiden räcker för att åka hem till Mariestad några timmar och spendera där?
Sedan snabbt åka tillbaks igen? :

Reser från Göteborg vid ca15:00-tiden
Är framme i Mariestad ca:17:30
17 mil , det tar mellan 2-3 timmar från Göteborg.
Tillbringar tid i Mariestad eller i dess trakter runtomkring 17:30-04:00
04:00 åker tillbaks till Göteborg och är hemma där runt 06;00-06:30 tiden .

Om misstanke kvarstår?? Har det kommit fram fakta/eller folk som gett alibin för att detta ej skulle
kunna vara möjligt?? Tillförlitliga Alibin?

Skriver aldrig någon direkt misstanke mot någon, men vill gärna ha klarhet i vissa saker,
och som sagt... det kanske kan vara enda chansen att ge infon till de som ej sett den innan
så de tänker till o kanske minns något mer..

Så minns nån något, men det känns inte ha ngn betydelsee...? Har det med dessa personer runt HA o de hon umgåtts med osv - lämna infon för det kan vara viktigt!!!!
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-05-13 kl. 04:56.
Citera
2017-05-13, 10:30
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Någon vet. Antagligen en tjejkompis till Helena som anar vem som var intresserad, kanske besatt av henne. Tjejkompisar vet alltid sånt och denna person kunde öppna slussarna och då kanske även andra började prata....
Helenas systrar och vänner, vad har de att förlora på att berätta det som inte stått i tidningarna. Har polisen avrått dem från att prata? Skall det gå 25 år till? Låt oss ta del och kanske klura ut saker.
För fan, öppna dammluckorna, svaren finns där, i Mariestad. För Helenas skull!
Mrs P

Tror som Du, att någon vet!!
Har varit väldigt, väldigt tjatig om resan från "festen" till Stadt som verkligen verkar
vara så svår att få veta vilka som åkte tillsammans med HA under den resa som skulle
bli deras sista resa ihop?

Skulle polisen avrått dem att berätta om den? Varför?? Svårt att förstå.
Det är ju inte så att det betyder att de som färdades i den bilen är misstänkta.
Det blir mer misstänkt att hålla det hemligt , liksom.

Kan den/de som vet något vara rädda att berätta något?
Man får väl hoppas att någon tänker på HA's familj och öppnar sitt samvete
till slut...

Ber om ursäkt att jag är lite tjatig.
Citera
2017-05-13, 13:51
Medlem
Kan ju också vara så att det just är HAs familj/delar av man vill skydda från sanningen.
Citera
2017-05-13, 14:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jag kunde inte svara på ditt pm eftersom jag blev påverkad av en annan att skriva mitt inlägg tidigare i denna tråd. Det kan vara så att jag sitter på mycket hemlig info som du och andra säkert är väldigt intresserad av, men den släpper jag aldrig ifrån mig

Är du knarkare? Fram med bevis!

Citera
2017-05-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har varit väldigt, väldigt tjatig om resan från "festen" till Stadt som verkligen verkar
vara så svår att få veta vilka som åkte tillsammans med HA under den resa som skulle

Det är ju inte så att det betyder att de som färdades i den bilen är misstänkta.

till slut...

Du går fram precis som regelboken säger. Vid ett försvinnande är de två dagarna innan försvinnandet av avgörande betydelse för att lösa försvinnandet.
Det är inte bara resan till Statt utan hela dagen innan. Vem seglade hon med.
Citera
2017-05-13, 23:10
Medlem
Citat:

till slut...

Betänk att UA är Helenas syster och hon var med på festen.
UA kan även bekräfta mkt dgr före och efter.
Därför har säkert många frågetecken besvarats.
Svårt att ifrågasätta det U tillfört eftersom svaren på sin systers öde ligger i hennes hjärtas största önskan.
Citera
2017-05-14, 05:58
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Svårt att ifrågasätta det U tillfört eftersom svaren på sin systers öde ligger i hennes hjärtas största önskan.

Ifrågasätter inte det UA tillfört om dagarna före och efter HA*s försvinnande.
Absolut inte.
Är väl självklart man förstår hur det måste ha varit att en syster försvinner ospårbart
på detta vis

Det jag undrar är som jag sagt så många gånger ,avsaknaden av övriga
vittnen vilka som åkte med Helena till Stadt och om hon då sa ngt om
vad hon hade gjort tidigare på dagen/och med vem? Skulle hon kanske träffa någon på kvällen?

Var det någon hon hade extra känslor för så kan hon ha visat det så som en tjej i den åldern
brukar göra.. ?? Glad, fnittrig och lite förälskad kanske?? Men det är bara en tanke..
Sånt kan ju märkas
Allt kanske var som det brukade när de åkte till Stadt?

Man har fått veta att hon ringer hem och tänkt promenera hem efter Stadt mm..
Men att få veta hur och med vem/vilka HA åker till Stadt är en hemlighet av nån anledning..?

/Tjatat nog om det nu.. tycker det är konstigt det är sån tystnad.
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-05-14 kl. 06:09.
Citera
2017-05-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ifrågasätter inte det UA tillfört om dagarna före och efter HA*s försvinnande.
Absolut inte.
Är väl självklart man förstår hur det måste ha varit att en syster försvinner ospårbart
på detta vis

Det jag undrar är som jag sagt så många gånger ,avsaknaden av övriga
vittnen vilka som åkte med Helena till Stadt och om hon då sa ngt om
vad hon hade gjort tidigare på dagen/och med vem? Skulle hon kanske träffa någon på kvällen?

Var det någon hon hade extra känslor för så kan hon ha visat det så som en tjej i den åldern
brukar göra.. ?? Glad, fnittrig och lite förälskad kanske?? Men det är bara en tanke..
Sånt kan ju märkas
Allt kanske var som det brukade när de åkte till Stadt?

Man har fått veta att hon ringer hem och tänkt promenera hem efter Stadt mm..
Men att få veta hur och med vem/vilka HA åker till Stadt är en hemlighet av nån anledning..?

/Tjatat nog om det nu.. tycker det är konstigt det är sån tystnad.

Hm
Det var just det jag menade. De var inte så många på festen U var säkert tillfrågad om hon skulle med osv. Polisen har alla uppgifter från U och övriga, vilka som åkte och hur.
U stod Helena nära......De bodde tillsammans hos föräldrarna och umgicks....
Vilka hon seglade med och åkte med är nog ingen hemlighet. Vi i allmänhet känner inte till dessa detaljer. Ganska naturligt att utredare och övriga inte skriver ut allas namn. Själv som person vill jag inte förknippas eller nämnas i media öppet för att jag råkat vara med i vissa lagliga sammanhang. Ändå är jag inte hemlig.

Däremot är jag desto ivrigare att det ska komma fram vilka som var hos U på söndagen även vilka som syntes vid dungen efter första skofyndet. Det pga att polisen spärrade inte av fyndplatsen på söndagen. Det var fritt för allmänheten att fortsätta leta när polisen avslutat. Samt att enbart en sandal återfanns, och resterande på måndagen i samma område.
Citera
2017-05-16, 17:35
Medlem
Rudges avatar
Citat:

Varför är det svårt att ifrågasätta det UA har tillförts? Alla andra ifrågasätts... Statistik talar för närstående... Man frågar gång på gång vem som var HA's bästa vän, det var UA enl dem man frågar. "Synd, då skiter det sig för UA kan vi inte ifrågasätta"....

VARFÖR?

UA är inte helt klar i sina uttalanden.
Hon har god lokalkännedom, känner HA bättre än någon annan, pratade med henne denna kväll, befann sig i närheten av brottsplatsen. I respekt för henne tystnar man här, så om man är hennes vän eller bekant IRL så ligger det nära till hands att även de tystnar.

Hon, om någon har en mycket god anledning till att vara tyst om hon på något vis varit inblandad i det som jag tror är en olyckshändelse.
Familjen är redan väldigt drabbad, skulle det komma mest bra eller dåligt ur en inblandning av henne, om man tänker efter?

Jag har pekat på detta förut och blivit bortscrollad men aldrig fått förklarat för mig varför... Är det en sådan orättvis och ful tankegång av mig?
Vanligtvis är det familjen man ser över först men inte i detta... Här är det annorlunda!

Här borde jag lägga till att "jag anklagar inte UA, absolut inte...." men då vi inte gör det på andra vi spekulerar om då anser jag att om denna tråden handlar om Helenas och då figurerar UA i allra största grad bland dem man inte ska räkna bort alls!

Det handlar inte om respekt (eller disrespekt) utan om Helenas försvinnande och tänkbara alternativ om hur det gått till och vem/vilka som är inblandade!

Jag har inte sett någon känna för övriga "misstänktas" familj eller vänner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in