Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 17:33
Medlem
Otems avatar
Expressen har gått ut med en pixlad bild på gärningsmännen, någon som
har den opixlade?

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/trion-misstanks-ha-mordat-tova-moberg/

Bild.

https://w.cdn-expressen.se/images/fd/64/fd6409ca35d04438805ebe1480fbad32/680.jpg

Ska gilla öl, epatraktorer och ''posera'' med volvobilar, står det.
Citera
2017-05-16, 17:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Om man tänker på straffskalan för ett sådant här brott och med tanke på de anhållnas relativt unga ålder så är det väl typ åtta år med straffrabatt på det som räknas - så alltså fri om cirka fyra-fem år?

De är över 21, dvs ingen straffrabatt.
Citera
2017-05-16, 17:34
Medlem
Nemphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Om man tänker på straffskalan för ett sådant här brott och med tanke på de anhållnas relativt unga ålder så är det väl typ åtta år med straffrabatt på det som räknas - så alltså fri om cirka fyra-fem år?

Livstids blir det för man väl hoppas på i alla fall!! Då det verkar har vart trubbel mellan BO och GM tidigare borde dommen bli grövre.. Hur som kommer den grövsta dommen bli ifrån släkt och vänner som knappast kommer vilja veta av vederbörande längre. Inte ens deras mamma kan kolla dom i ögonen på samma sätt längre efter något sånt här.
Citera
2017-05-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Vi får nog vänta tills obduktionen är klar och polisen är redo att gå ut med de detaljer som det kan...om ca en vecka enligt nyhetssändningen tidigare i efm...

Slag emot huvudet med eller utan tillhygge är väl vanligast men kan ju vara en kniv inblandad?

Men någon som känner dessa 3 herrar kanske vet hur dom brukar bete sig men kanske känns fel att sitta och outa dom men pma om ni vet nåt!
Citera
2017-05-16, 17:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vi får nog vänta tills obduktionen är klar och polisen är redo att gå ut med de detaljer som det kan...om ca en vecka enligt nyhetssändningen tidigare i efm...

Polisen brukar inte berätta hur ett mord gått till förrän när det blir ett eventuellt åtal. Då står det i FUP:en. Så det dröjer x månader till dess. Fast om någon polis läcker får vi veta tidigare.
Citera
2017-05-16, 17:36
Medlem
werewolfmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Expressen har gått ut med en pixlad bild på gärningsmännen, någon som
har den opixlade?

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/trion-misstanks-ha-mordat-tova-moberg/

Bild.

https://w.cdn-expressen.se/images/fd/64/fd6409ca35d04438805ebe1480fbad32/680.jpg

Ska gilla öl, epatraktorer och ''posera'' med volvobilar, står det.

om du kollar nån sida bak så finns allt .. även deras facebooks som bilderna är tagna på finns på en länk på första sidan
Citera
2017-05-16, 17:37
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Nej, inte en enda. Och nej jag tror inte på slumpen och stör mig något oerhört på folk som gör det i denna typ av trådar även om det finns 900 indicier som pekat åt ett håll fortfarande står fast om att den personen är oskyldig. Jag fick tillräckligt bra svar av många för att få mer kött på benen och det var mitt syfte med min post. Så ska du angripa mig så gör det inte för att jag tror på slumpen för det gör jag inte utan för att jag denna gång haft svårt att hänga med i tempot.
Ok. Sorry. Då missuppfattade jag dig 🙂 Allt pekar mot dessa dessa. Inblandade på olika vis möjligen dock. Så att det skulle vara några andra inblandade är uteslutet. Dom som tror det skulle vara någon annan/andra GM har nog inte alla hästar hemma.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Suckar du i?
En person får anhållas i avvaktan på att domstol ska pröva en fråga om häktning. En person får också anhållas om det är av stor vikt för utredningen. Ett beslut om att anhålla någon fattas av åklagare. Senast klockan 12 tredje dagen efter ett beslut om anhållande måste åklagaren göra häktningsframställan till domstol.
Lagreglerna finns i rättegångsbalken 24 kap. 6, 11, 12 och 13 §§.
Läs vad jag skriver istället för att göra irrelevanta inlägg.

Jag kommenterar inte i vilken ordning gripande, anhållande respektive häktning kommer!!!!

Min kommentar gällde att de så kallade "häktningsskälen" även ligger till grund för gripande och anhållande i det här ärendet.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemphi
Livstids blir det för man väl hoppas på i alla fall!! Då det verkar har vart trubbel mellan BO och GM tidigare borde dommen bli grövre.. Hur som kommer den grövsta dommen bli ifrån släkt och vänner som knappast kommer vilja veta av vederbörande längre. Inte ens deras mamma kan kolla dom i ögonen på samma sätt längre efter något sånt här.

Han som slog ihjäl Lotta R med sina nävar fick inte livstid trots att hennes ansikte var oigenkännligt.
Citera
2017-05-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag stör mig på att det inte stämmer med telefonsamtalet vid halvtio-tiden lö kväll ( som ska visa att hon då var vid liv) kontra att vittnet såg båten på sjön med tre personer tidigare på em/kväll.

Kan det trots allt vara så att det inte var ett telefonsamtal utan ett SMS, glatt kan det ju vara med en massa smileys? Skickat av GM?

Vad jag sett så framgår det bara "att hon hört av sig" vilket i dagens samhälle kan "höra av sig" ske på en mängd olika sätt utan att det är ett muntligt samtal, exempelvis sms som du påtalar.

Frågan blir då, när antas hon ha kommit till huset, kanske redan på em ??
Vilken tid (sägs ca 17-tiden) att vittne iakttagit en båt med tre personer vid två tillfällen nära varandra i tid.
Citera
2017-05-16, 17:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Så, då vet jag vem den ena gärningsmannen är, tack vare Expressens bild.
Citera
2017-05-16, 17:39
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ponera att "grabbarna" (som trots allt höll på med en del småkriminellt - iaf bevisligen EN) hade sin stash gömt i viken, som dem besökte på eftermiddagen. Kanske hämtades det något där med båten redan på eftermiddagen, som sedan användes på förfesten eller vad nu än va dem höll på med...(?)

....bara en tanke....

Ja det låter ju fullt rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in