Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 15:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Chesåklagaren säger här att kvinnan har utsatts för yttre våld, men det visste ni ju redan.

http://sverigesradio.se/gavleborg/#

Häktningsförhandling senast på torsdag. Ska bli intressant att se om alla häktas och på vilken misstankegrad samt rubricering. I dag delges dom misstanke om mord.
Citera
2017-05-16, 15:47
Medlem
Det finns ju DNA hundar som kan spåra minsta lilla saliv,blod osv. Undra om det är sån där på gården.Såg på tv4morgon häromveckan.
Citera
2017-05-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast det är ju inte något häktningsskäl

Mycket kan komma att hända den närmaste tiden.

Nä, fast dom sitter ju inte häktade än! Nu är dom ju bara anhållna i vad jag tror är 3 dagar sen blir det häktningsförhandlingarna och då avgörs frågan om det finns tillräckligt med bevis för att häkta dom misstänkta.
Citera
2017-05-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
X-pojkvännen?

https://www.google.se/search?q=billy+blyfa+fagerstr%C3%B6m+bilder&client =firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiS29n 5rvTTAhWEKJoKHVECBOUQsAQIJg&biw=800&bih=370&dpr=2. 4#imgrc=VM2zKDPTdHChRM:

https://kiwi.qa/lukaserikssonnn En på hans vänlista. Själv förstår jag inte varför du frågar. Är ju bara att öppna googlelänken...
Senast redigerad av werdo 2017-05-16 kl. 15:54.
Citera
2017-05-16, 15:52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det räcker med att personen kan försvåra utredningen, vilket gäller i alla mordfall, så jo, det är häktningskäl nog.

Nu debatterar du en lösryckt kommentar. Om du läser mitt tidigare inlägg så inser du att jag anspelade på att brottsrubriceringar kan ändras.

Tre personer är idag misstänkta för mord. De är på sannolika skär misstänkta.

Det krävs faktiskt en hel del för att komma upp i den misstankegraden och jag vill mena att man rent slentrianmässigt drämmer till med det.

Att ha 3 på sannolika skäl misstänkta för mord, då skall man allt ha en hel del på fötterna. Och det kommer ju att bli ett pajasscenario om 2 av gärningsmännen sedan avförs som misstänkta för mord.

Nej, hade samtliga 3 ansetts som skäligen misstänkta och 2 senare avförts, kanske blivit misstänkta med en annan brottsrubricering, varav en kvarvarande blivit på sannolika skäl misstänkt för mord (eller kanske dråp), då hade jag haft lättare att se logiken i det hela.

Men att i ett så tidigt skede ha 3 personer på sannolika skäl misstänkta för mord, det är att missbruka häktningsskälen.
Jag vågar sätta min ena arm på att minst 2 personer inte kommer att åtalas för "mord".
Citera
2017-05-16, 15:53
Medlem
Lazeeboys avatar
Gissar att exet inte direkt var någon ögonsten för Tovas pappa, vilket också förklarar att han for hem till denne på söndagen och konfronterade. Inte frågade, utan konfronterade. Gissar också att han kontaktat Polisen vilket i sin tur ledde till förhör och misstanke om människorov. Exet lär ha betett sig konstigt när pappan kom. Tänk själv den nervositeten. Gröngöling som sagt. Dödat sin barndomskompis. Sen har det nog blivit alltmer tydligt. Och jag gissar att pappan känner rejäl ångest då han redan innan dragit i handbromsen för exet och anmält för misshandel. Fy fan.
Citera
2017-05-16, 15:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Nä, fast dom sitter ju inte häktade än! Nu är dom ju bara anhållna i vad jag tror är 3 dagar sen blir det häktningsförhandlingarna och då avgörs frågan om det finns tillräckligt med bevis för att häkta dom misstänkta.

Gripande och anhållande är baserade på häktningsskälen
Citera
2017-05-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
Nej, en av hans följare https://kiwi.qa/Blyfa/following

Tack.

Konstigt att google på fotot skrev X-pojkvännens namn Billy...men stämmer alltså inte...
Citera
2017-05-16, 15:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Gissar att exet inte direkt var någon ögonsten för Tovas pappa, vilket också förklarar att han for hem till denne på söndagen och konfronterade. Inte frågade, utan konfronterade. Gissar också att han kontaktat Polisen vilket i sin tur ledde till förhör och misstanke om människorov. Exet lär ha betett sig konstigt när pappan kom. Tänk själv den nervositeten. Gröngöling som sagt. Dödat sin barndomskompis. Sen har det nog blivit alltmer tydligt. Och jag gissar att pappan känner rejäl ångest då han redan innan dragit i handbromsen för exet och anmält för misshandel. Fy fan.

Ja, jag undrade också lite över det stora och snabba pådraget.
Stackars, stackars pappa. Han anade nog vartåt det lutade.
Antagligen hade han gjort allt för att hålla dottern borta från guldgossen, t o m polisanmält honom.
Och ändå
Citera
2017-05-16, 16:01
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Är det inte lite märkligt att Tova är på denna gård med sitt ex, som dessutom har slagit sönder henne ett antal gånger redan?

Jag menar absolut inte att tjejen får skylla sig själv men det är ju bra sorgligt hur vilsna många tjejer är.

Verkar vara en enda stor WT-röra detta

/
Självklart är det YTTERST märkligt att hon ens befinner sig i exets sällskap / närhet.
Tycker hon är för ung för att klassas in i gruppen kvinnor som blir misshandel som återvänder till förövaren. Måste vara annat som ligger bakom och till grund för detta fortsatta "förhållande".
Pappan verkar ju inte heller ha varit ovetande om att de trots misshandelsanmälan hade kontakt,
eftersom han själv åker till gården på söndag förmiddag.
Otroligt märkligt att han som förälder inte har kunnat agera mer för att förhindra deras kontakt.
Han åker till gården och finner den tom, åker sen vidare till där Exet också bor och TRÄFFAR honom och hör hur han påstår sig inte ha en aning om var Tova är men gärna vill vara med att leta!
Vad för sorts inkänning har denna pappa egentligen vilken sorts människa detta ex är?
Tova borde ha varit förbjuden att träffa honom!

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tva-av-de-anhallna-ar-tidigare-domda/
Då pappa Roger Moberg fick reda på att det sista livstecknet från hans dotter var ett telefonsamtal då hon befann sig på den gård dit polisen senare koncentrerade sina spaningar till åkte han dit redan under söndagsförmiddagePappan träffade misstänkte mördaren
Men gården var tom, och pappan valde därför att åka vidare till en annan adress där mannen i 20-årsåldern som är skriven på gården också brukar bo.
– Där träffade han mannen. Han frågade om han visste var Tova befann sig, men han nekade och sa att han inte hade en aning,

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Senast redigerad av PhDSalander 2017-05-16 kl. 16:06.
Citera
2017-05-16, 16:03
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
vet inte med dig men jag hade tänkt så långt oavsett alkohol eller svamp
Menar självklart att HAN inte tänkte så långt då. Inte jag.
Citera
2017-05-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Fick uppgifter av en pappa till en kompis till Tova, enligt honom hade inte ens Jimmy och Fredrik varit med Billy på kvällen utan att han hade angett dom som alibi, dom hade varit nån annanstans, med andra vänner. och enligt dottern så var tydligen Billy "kapabel" till vad som helst då denne kände Tova väldigt väl. Om detta nu stämmer så måste anledningen till att dom sitter kvar alla tre är för att Billy angett dom som alibi.

Sedan kan ju iofs vännerna ha blivit kontaktade av Billy för att han behövde hjälp, vem vet. Om det nu är dom som setts med Billy kommandes ut från skogen.
Om det stämmer är det det mest intressanta som framkommit på ett bra tag.... känns mer logiskt än att alla tre skulle varit med och dödat henne.... eller ens varit med vid själva händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in