Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 13:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt. Man ska hålla presskonferens kl 13.00. Men räknaren fortsätter neråt. Blir väl 13.30 eller nåt då.
http://www.dt.se/gavleborg/hudiksvall/13-00-polisen-haller-presskonferens-om-forsvunna-tova-vi-sander-live-1

Det står 13.30 här:

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/13-30-polisen-haller-presskonferens-om-forsvunna-tova-vi-sander-live
Citera
2017-05-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi vet inte än om det är fakta. Om det verkligen är så att hon pratat med en vän eller om det bara är hitte-på.

Vi får väl se vad GW konkluderar, han brukar ha rätt. Jag tror det är tre sjuka ungdomar som förgripit sig på henne och sen har de hetsat varann till den nivå att det gått för långt. Att de dyker kan ju vara för att de söker ett mordvapen..
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Har säkert redan avtalats tidigare i tråden, men jag förmår inte beta igenom 160 sidor.
Så, någon som vet om BO förekommer i belastningsregistret sedan tidigare?
Det talas ju friskt om MGM, men BO? Kan detta t.ex. vara en narkotikaaffär som gått snett?
Oavsett vad, ytterst tragisk händelse. Tankarna går oavkortat till flickans nära och kära.
Nej det gör hon inte
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Väldigt snabbt av polisen känns det som att dom släpper foto och sånt efter drygt ett dygn

Det är Tova Mobergs familj som önskade publikationen för att så många tips som möjligt skulle komma in för att hitta dottern. Förhoppningen var självklart att hitta henne vid liv.
Citera
2017-05-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det står 13.30 här:

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/13-30-polisen-haller-presskonferens-om-forsvunna-tova-vi-sander-live

De har ändrat nu. Men inte för tio minuter sen.
Citera
2017-05-16, 13:19
Medlem
Finns det inga smarta mördare inom Sverige?
Känns som att om du verkligen planerade/ville mörda någon, så hade du utfört det bra mkt bättre än att dumpa kroppen i närområdet- och kidnappa/mörda personen inom samma kväll hon förväntas dyka upp på.

Eller?!

Tänker på Lisa Holm mordet, du kunde inte kört iväg kroppen och dumpat henne ett par mil ifrån platsen? Eller kanske på någons egendom långt bort?
Nej, jag vet, jag lägger henne i ett skåp nära mitt hem.
Nu var Gm förvisso ifrån Litauen och kanske inte så väl insatt, och hans mobil var full med BDSM porr...
Citera
2017-05-16, 13:21
Medlem
Jag skrev igårkväll att man ringar in och hittar flickan inom 24 timmar, det tog långt mindre än så. Länsman visste att de (MGM) hade ringa tid att dumpa offret så sökområdet och vittnen stärkte dem att det var i fastighetens närhet.

Att nu vad som framkommit två av varandra vittnen sett "TRE" personer, dels i båt och dels på väg över ett hygge från sjön talar jäkligt starkt för att alla tre har fingrarna i syltburken. Sen vem/hur/var får utredningen utvisa. Man lär väl initialt skylla på varandra tills nån bryter men alla tre är definitivt delaktiga och sannolikt häktas alla tre för mord.
Citera
2017-05-16, 13:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Vi får väl se vad GW konkluderar, han brukar ha rätt. Jag tror det är tre sjuka ungdomar som förgripit sig på henne och sen har de hetsat varann till den nivå att det gått för långt. Att de dyker kan ju vara för att de söker ett mordvapen..

Jag tror som GW kommer att säga - att hennes ex dödat henne av svartsjuka och att de andra två hjälpt till att flytta på kroppen. Det är det statistiskt mest troliga och inget talar för något annat. Kvinnor blir som regel mördade i ett svartsjukedrama av någon de varit ihop med eller är ihop med. Alternativt av en rival. Det är extremt sällsynt att en kvinna blir gruppvåldtagen och sedan dödad. Kan inte just nu minnas ett enda fall. Kan du?
Citera
2017-05-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
aa vållande e också troligt, skulle de handla om rent mord så har han/dom verkligen gått under radarn
ja, känner så jag med. Dom kan ha lattjat i båten, fulla och eventuella droger.
Sen har det hänt något Ett bråk med en knuff eller skämt? eller att hon bara trillar i, och dom då drabbats av panik... Vittnet har sett dom "köra konstigt" när dom letar efter henne i viken... sedan när dom inser att hon är borta; "shit hon är borta" Drar på gasen utav bara fan, hem och låtsas som ingenting? Det är ju isåfall inte första gången något liknande händer.

1. Varför dumpa kroppen mitt på sjön, utan sänken? (det vet vi iof inte än, sånt kan dom ju hålla tillbaka, men den hittades på natten och jag är tveksam att man dyker mitt i natten när det redan är dålig sikt i sådana sjöar)
2. Varför dumpa kroppen i sjön vid huset/brottsplatsen överhuvudtaget?
3. Dom har bil, kan köra längre, gräva ner den, Dumpa den i havet.

Det som talar emot mig där det är väl deras ålder och ej "erfarna kriminella".
Dvs dom drabbas av panik... fast än det var planerat mord. Fast det gör ju vad jag vet sällan mördare. Är det ett planerat mord är jag ganska övertygad om att dom faktiskt hade gömt kroppen bättre. Som sagt, jag ger det MAX dråp.
Citera
2017-05-16, 13:22
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Riskera 18 år fängelse för att ljuga för att hjälpa en kompis hade jag aldrig gjort. Exet borde ju ha mest motiv, vad det nu är.
När gjorde dom slut? Nån som sett nåt om det om facebook eller vet?

18 års fängelse? Driver du eller? De lär släppas alla tre för att det inte kommer kunna bevisa VEM som dödade Tova. Händer ju hela tiden för svenskt rättsväsende är ett jävla skämt!
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag skrev igårkväll att man ringar in och hittar flickan inom 24 timmar, det tog långt mindre än så. Länsman visste att de (MGM) hade ringa tid att dumpa offret så sökområdet och vittnen stärkte dem att det var i fastighetens närhet.

Att nu vad som framkommit två av varandra vittnen sett "TRE" personer, dels i båt och dels på väg över ett hygge från sjön talar jäkligt starkt för att alla tre har fingrarna i syltburken. Sen vem/hur/var får utredningen utvisa. Man lär väl initialt skylla på varandra tills nån bryter men alla tre är definitivt delaktiga och sannolikt häktas alla tre för mord.

Mm, men sedan är detta Sverige.
Exempelvis när en man/kvinna misshandlas till döds av X antal personer måste de bevisa vem som utförde den "dödliga attacken".
Dvs om du och jag slår en kvinna till döds, så måste rätten försöka få reda på vem av oss som egentligen mördade henne.

Det är sjukt.
Men så är det.
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Finns det inga smarta mördare inom Sverige?

Finns fall som man aldrig har hittat ens ett spår av kroppen, så några smarta mördare finns, men det är väl tur att dom flesta är korkade så att man kan få veta vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in