Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 13:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt. Man ska hålla presskonferens kl 13.00. Men räknaren fortsätter neråt. Blir väl 13.30 eller nåt då.
http://www.dt.se/gavleborg/hudiksvall/13-00-polisen-haller-presskonferens-om-forsvunna-tova-vi-sander-live-1

Ja, det är uppskjutet till 13;30
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
kalla mig paranoid, men varje gång jag hör Peter Althin eller Leif Silbersky som försvarsadvokat så är min första tanke: jupp, gm är skyldig som fan.

Kan ju vara så att indicierna starkt pekar på en oskyldig person och då krävs det att man får en advokat som kan sitt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tänker som du. En av de nhållna kan ha sagt det alternativt att en av de inblandade ringde med hennes telefon till någon av de andra inblandade kl 21.30 för att få det att verka som att hon var vid liv.

Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Kan man komma dit som polisen " söker nu" (på aftonbladets bild) till fots? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mmdq1/kropp-hittad-under-sokandet-efter-tova

Jag kan inget om sjöväxter. Men är det bakom båten vass som är i vatten?
Vad menar du? Komma dit som polisen?
Citera
2017-05-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Samma här... Kan även sträcka mig till vållande. Typ en drunkningsolycka från båten eller något liknande. fast sen kan det ju vara så att polisen sitter på mer fakta... Vilket gör våra spekulationer meningslösa. Typ SMS historik eller att nån påg golat

Jupp.

Och vad gör man då, som 21 eller 22 åring?
Man får panik, kanske t om full, och gör något panikartat - gömmer kroppen osv.

Absolut.

Finns en annan teori- emo/goth självmord där hon försöker sätta dit svenska män, speciellt då hennes pappa var någon som jobba med mångkultur. norm macdonald på netflix exempelvis pratar om hur kul det skulle vara att ta självmord och sätta dit/anklaga någon oskyldig i ett självmordsbrev- ett riktigt "prank".
Senast redigerad av quezen 2017-05-16 kl. 13:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Samma här... Kan även sträcka mig till vållande. Typ en drunkningsolycka från båten eller något liknande. fast sen kan det ju vara så att polisen sitter på mer fakta... Vilket gör våra spekulationer meningslösa. Typ SMS historik eller att nån påg golat

aa vållande e också troligt, skulle de handla om rent mord så har han/dom verkligen gått under radarn
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Advokater med självbevarelsedrift kommer nog att hålla sig borta ifrån det här fallet.

Snarare tvärtom. De får synas i riksmedia i ett uppmärksammat mål. Det är en fjäder i hatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Vi lär aldrig få veta sanna "varför" när det sitter yrkeskriminella män gripna. Ringa narkotikabrott och vapenbrott. Tungt kriminella norrlänningar.

Det kan man ju kalla småkriminella, tungt kriminella har ju ett långt brottsregister av grova brott.

Varför det skedde kommer vi få veta eftersom de är 3 och de som samarbetar får lägre straff dvs 2 st kommer inte att ta flera år i fängelse för den tredjes skull.
Citera
2017-05-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ogift
Just snyggt det där med norrlänningar.
Är bara en bråkdel av allt i Sverige även om Norrland har stor yta.

Men om 2 fall av ringa narkotika brott o lite annat är tungt kriminella så vill inte ja veta va gränsen går för "tungt" kriminell
Citera
2017-05-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tänker som du. En av de nhållna kan ha sagt det alternativt att en av de inblandade ringde med hennes telefon till någon av de andra inblandade kl 21.30 för att få det att verka som att hon var vid liv.

Fast hon hade ju berättat att hon mådde bra och var glad. Så det måste ju varit BO som pratat i telefonen inte bara ringt några signaler till kompisen.
Citera
2017-05-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fast hon hade ju berättat att hon mådde bra och var glad. Så det måste ju varit BO som pratat i telefonen inte bara ringt några signaler till kompisen.

Japp. Kompisen pratade ju med Tova i telefon och då var hon ju glad. Så båten var ute med killarna INNAN enl vittnet.
Citera
2017-05-16, 13:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule

Vi vet inte än om det är fakta. Om det verkligen är så att hon pratat med en vän eller om det bara är hitte-på.
Citera
2017-05-16, 13:15
Medlem
Skogswalds avatar
Har säkert redan avtalats tidigare i tråden, men jag förmår inte beta igenom 160 sidor.
Så, någon som vet om BO förekommer i belastningsregistret sedan tidigare?
Det talas ju friskt om MGM, men BO? Kan detta t.ex. vara en narkotikaaffär som gått snett?
Oavsett vad, ytterst tragisk händelse. Tankarna går oavkortat till flickans nära och kära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in