Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 10:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Polisen har inte viljat låsa sig, och därför har man haft öppet med tider för att få fram en tidpunkt, skulle jag tro

Men om båten åkt vid 17-18 tiden så verkar det stämma

Det kan vara en av de anhållna som sagt 21.30. Kanske B ringt till J eller F med Tovas telefon för att få det att verka som att hon var vid liv då?
Citera
2017-05-16, 10:07
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Långt ifrån alla som styckar offer är yrkesmördare. Det görs ofta i panik då man gör allt för att bli av med kroppen.

Det finns väl knappast något behov av det när man befinner sig mitt ute i skogen?
Citera
2017-05-16, 10:07
Medlem
gonewiththewinds avatar
Tycker man ska ge polisen beröm för deras arbete!
Citera
2017-05-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det kan vara en av de anhållna som sagt 21.30. Kanske B ringt till J eller F med Tovas telefon för att få det att verka som att hon var vid liv då?
Ja eller slog dom av telefonen då? Sista pinget....
Vet inte
Citera
2017-05-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Eller också så sökte dom efter henne. Varför tror du alltid det värsta om människor?

Nu vet ju vi inte vad som hände, men eftersom 3 sitter anhållna för sannolika skäl för människorov betyder att polisen har ngt att gå på.

Tova är nu bekräftad död och nu kommer de säkert bli åtalade för mord / dråp / grovt vållande till annans död osv..

Tragiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Långt ifrån alla som styckar offer är yrkesmördare. Det görs ofta i panik då man gör allt för att bli av med kroppen.

Jo, men dessa e ju små pundare, nu har ju inte ja den fulla kunskapen om alla droger o vilka droger dessa brukade. Men de känns lite som dom fick panik o ville bara bli av med kroppen. Därför tror jag att de va en olycka som orsakade hennes död. Sen kan man ju spekulera fram o tillbaka hur de e ställt i hövvet att man inte ringer polis o ambulans i de skedet
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Inte enligt polisen.

https://polisen.se/Gavleborg/Aktuellt/Handelser/Gavleborg/2017-05-14-2141-Forsvunnen-person-Hudiksvall/

Kan i och för sig vara någon eller några av de misstänkta som uppger att de "såg" henne klockan 21.30. I princip kan hon redan varit död då.

Edit: Jag lutar faktiskt åt att uppgiften om att hon senast sågs 21.30 kommer från de tre misstänkta. Tror att de som befanns sig i bostaden på kvällen nog var BO tillsammans med MGM1, MGM2, MGM3. Skulle tro att de, eller någon av dem, uppgett att hon gick därifrån klockan 21.30.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det finns väl knappast något behov av det när man befinner sig mitt ute i skogen?

Du har så rätt. Oftast styckas en kropp för att få ner den i en väska, så att ingen granne ska upptäcka att man bär ut en kropp. I det här fallet är det att överarbeta. De bor ju mitt i skogen. Bara att linda in kroppen i en presenning och ta henne till båten.
Citera
2017-05-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Hennes kropp måste vara sargad om dem fortfarande inte kunnat identifiera hennes kropp. Det har inte varit allt för varmt senaste dagarna där uppe va? Finns säkert djur i alla former och storlekar.

Om det nu är hon?

Teknikalitet, de väntar på någon form av biologisk bekräftelse även fast de ser att det är hon så ser de det bekräftat när formaliteterna är klara.
Citera
2017-05-16, 10:12
Medlem
Browndawgs avatar
Hon ska ju ha pratat med en väninna över telefon ganska sent på måndagskvällen. Detta förbryllar mig. Kan det stämma verkligen? Då fattar jag inte det med båten.
Citera
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Kan det vara så att någon ringt till hennes telefon och någon har svarat? Eller tryckt upptaget? Jag vet inte hur de funkar riktigt om man måste svara eller få svar för att samtalet de ska bli registrerat.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan i och för sig vara någon eller några av de misstänkta som uppger att de "såg" henne klockan 21.30. I princip kan hon redan varit död då.

Jag tänker som du. En av de nhållna kan ha sagt det alternativt att en av de inblandade ringde med hennes telefon till någon av de andra inblandade kl 21.30 för att få det att verka som att hon var vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in