Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfabetax2000
delas om styckning, källa på det ???

Droger, spekulation el fakta ???

Spekulationer eller nån som trollar. Men hon kan ju ha sett nåt som hon inte skulle gjort...

Media har väl inte nån källa inom polisen i denna håla för nåt borde ju kommit ut.
Citera
2017-05-16, 09:59
Medlem
Brottsrubriceringen är fortfarande människorov. Tänker att då måste ju snorungarna medvetet fört bort T från punkt A till punkt B. Och då har dräggen haft någon form av motiv till bortförandet. Men eftersom brottsrubriceringen inte har utökats/ändrats trots påträffad kropp så är det väl inte helt omöjligt att nån mer är inblandad? Nån som är på rymmen nu, som utfört själva mordet, nån som snorungarna är mer rädda för än polisen kanske? Det känns verkligen inte som att dom tre häktade skulle vara kapabla till överlagt mord. Långsökt kanske, förmodligen är brottet enklare än alla spekulationer. Men nånting känns ändå märkligt med brottsrubriceringen. Hoppas dom ger lite mer besked under PK:n.

Måtte tösen få vila i frid och jag hoppas att anhöriga får sörja ifred nu
Citera
2017-05-16, 09:59
Medlem
remixutoheavens avatar
MGM(Billy) är nog ganska kontrollerande och svartsjuk om jag får gissa, lägg till en historik med droger samt alkohol så blir det inte bättre. Står att han även skall ha gett sig på Tova tidigare, någon som kan dementera eller bekräfta detta?

Tova skulle på fest(?) och han får reda på det, vilket får honom att se rött. Han smsar och ber henne komma över för att snacka lite eller reda ut något. De träffas och samtalar som sedan går över till ett bråk där Tova blir bragd om livet. Tror att han kan ha varit under påverkan av exempelvis alkohol då det var en lördag, börjar med att de tjafsar likt "vi är inte tillsammans längre", "du bestämmer inte över mig" och "jag får göra vad jag vill". Hon försöker gå undan eller därifrån, han gör ett närmande och Tova knuffar bort honom. Detta får Billy att gå övergränsen och tappa fattningen totalt då han knuffar eller slår till henne hårt. Vill inte spekulera mer än att hon mister livet i själva bråket. Billy får panik och ringer sina polare för att få alibi samt hjälp att gömma kroppen. Resten är historia.

Detta är ett solklart fall där MGM döms till dråp då mordet torde var oavsiktligt och hastigt. De andra två kommer väl dömas till medhjälp till mord. Knappast något som är planerat utan utfört i raseri och svartsjuka.

Tragisk att en sådan ung människa måste mista livet i sådana här former.

Vila i frid Tova.
Citera
2017-05-16, 10:00
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nu kom uppgifter att senast någon hört från Tova är på lördag eftermiddag 16 tiden enligt TV4
Då kan båtturen strax efter 17 stämma

Inte enligt polisen.

https://polisen.se/Gavleborg/Aktuellt/Handelser/Gavleborg/2017-05-14-2141-Forsvunnen-person-Hudiksvall/

Citat:
2017-05-14 21:41, Försvunnen person, Hudiksvall

Polisen söker efter 19-åriga Tova Moberg som har varit försvunnen sedan natten mellan den 13 och 14 maj. Tova sågs senast vid 21.30 tiden på lördagskvällen.
Citera
2017-05-16, 10:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nu kom uppgifter att senast någon hört från Tova är på lördag eftermiddag 16 tiden enligt TV4

Stämmer det att hon inte hörts av efter kl 16, så har vi ju förklaringen till varför trion åkte ut med båten. Då måste hon blivit dödad ganska direkt efter 16-tiden och sedan har de förmodligen åkt iväg med henne i båten. De var stressade och tänkte inte på att de kunde bli sedda. Ville bli av med kroppen så snabbt som möjligt.

Vi får vänta och se om uppgiften blir bekräftad.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 10:02.
Citera
2017-05-16, 10:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jag såg också det. Märkligt. Redan när efterlysningen gick ut så sa man att hon setts kring 21.30. Sedan var det ännu senare tillochmed. Fattar inte var dessa uppgifter då i början kom från.
Citera
2017-05-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Inte enligt polisen.

https://polisen.se/Gavleborg/Aktuellt/Handelser/Gavleborg/2017-05-14-2141-Forsvunnen-person-Hudiksvall/
Hörde Marcus Notarius på TV4 han sa 16, men vi vet inget
Citera
2017-05-16, 10:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag såg också det. Märkligt. Redan när efterlysningen gick ut så sa man att hon setts kring 21.30. Sedan var det ännu senare tillochmed. Fattar inte var dessa uppgifter då i början kom från.

Kan uppgiften om 21.30 komma från någon av de inblandade?
Citera
2017-05-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
inte speciellt troligt, de e inga yrkesmördare vi har o göra med precis

Långt ifrån alla som styckar offer är yrkesmördare. Det görs ofta i panik då man gör allt för att bli av med kroppen.
Citera
2017-05-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Polisen har inte viljat låsa sig, och därför har man haft öppet med tider för att få fram en tidpunkt, skulle jag tro

Men om båten åkt vid 17-18 tiden så verkar det stämma
Citera
2017-05-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleo2440
Brottsrubriceringen är fortfarande människorov. Tänker att då måste ju snorungarna medvetet fört bort T från punkt A till punkt B. Och då har dräggen haft någon form av motiv till bortförandet. Men eftersom brottsrubriceringen inte har utökats/ändrats trots påträffad kropp så är det väl inte helt omöjligt att nån mer är inblandad? Nån som är på rymmen nu, som utfört själva mordet, nån som snorungarna är mer rädda för än polisen kanske? Det känns verkligen inte som att dom tre häktade skulle vara kapabla till överlagt mord. Långsökt kanske, förmodligen är brottet enklare än alla spekulationer. Men nånting känns ändå märkligt med brottsrubriceringen. Hoppas dom ger lite mer besked under PK:n.

Måtte tösen få vila i frid och jag hoppas att anhöriga får sörja ifred nu

Varför ska de inte vara kapabla till mord? Mördare finns i alla åldrar och bland alla folk. Och rätt så ofta brukar mördarna vara den man minst anar.
Citera
2017-05-16, 10:06
Medlem
kanelipullas avatar
Dessa 3 unga killar kommer garanterat att bli hårt knullade i röven på kåken! Inne på kåken gillar man inte när man tar livet av unga Svenska tjejer!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in